Webinaria

szkolenia na żywo

Lista webinariów

Dariusz Suchorowski Dariusz Suchorowski

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Składka zdrowotna przedsiębiorców - jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?

Termin: 21 stycznia 2025 r., godz. 14:00-15:00 

 

Naliczanie składki zdrowotnej dla przedsiębiorców wciąż sprawia dużo problemów. Zróżnicowanie sposobu jej naliczania od formy opodatkowania sprawia kłopoty przy zmianie formy opodatkowania, sprzedaży składników majątkowych czy zawieszenia działalności. Zmiana i uproszczenie tych zasad miało nastąpić już od stycznia 2025 r. Jednak zapowiadane zmiany zostały podzielone na dwa etapy. Które zmiany weszły już od stycznia 2025 r., a na które trzeba czekać do stycznia 2026 r.? Posłuchaj wyjaśnień naszego eksperta. 

Program webinaru:

  1. Przypomnienie zasad naliczania składki zdrowotnej w zależności od formy opodatkowania,
  2. Zakres przedmiotowy zmian od 1 stycznia 2025 r.
  3. Podmioty, których dotyczą zmiany od 1 stycznia 2025 r.
  4. Zakres planowanych zmian od 1 stycznia 2026 r.
  5. Istnienie lub nieistnienie obowiązku rocznego rozliczenia składki zdrowotnej

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący - Dariusz Suchorowski

Ekspert ds. ubezpieczeń społecznych, zagadnieniami dotyczącymi ubezpieczeń społecznych zajmuje się zawodowo od ponad 30 lat. Przez wiele lat inspektor kontroli ZUS na różnych szczeblach, posiada szeroką wiedzę merytoryczną i praktyczną nabytą w czasie pracy w ZUS dotyczącą m.in. podlegania ubezpieczeniom, ustalania podstaw wymiaru składek i wysokości składek, ulg w opłacaniu składek, tj. odroczeń terminów i rozkładania spłaty na raty, przymusowego dochodzenia należności w postaci egzekucji administracyjnej i sądowej, ustalania ustawodawstwa właściwego, świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa. Doświadczony wykładowca na konferencjach, kursach i szkoleniach.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 21 stycznia 2025 r. o godz. 14.00 i zakończy się o godz. 15.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Dariusz Suchorowski

ekspert ds. ubezpieczeń społecznych; zagadnieniami dotyczącymi ubezpieczeń społecznych zajmuje się zawodowo od ponad 30 lat; przez wiele lat inspektor kontroli ZUS na różnych szczeblach; ma szeroką wiedzę merytoryczną i praktyczną, nabytą w czasie pracy w ZUS, dotyczącą: - podlegania ubezpieczeniom, - ustalania podstaw wymiaru składek i wysokości składek, - ulg w opłacaniu składek, tj. odroczeń terminów i rozkładania spłaty na raty, - przymusowego dochodzenia należności w postaci egzekucji administracyjnej i sądowej, - ustalania ustawodawstwa właściwego, - świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa; doświadczony wykładowca na konferencjach, kursach i szkoleniach.

21 / 01 / 2025 godz. 14:00
cena: 169 zł
Kup Kup
Mirosław Siwiński Mirosław Siwiński

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Procedura korzystania z AI i inne obowiązki pracodawców 2025

Termin: 8 stycznia 2025 r., godz. 10:00-11:00 

 

Coraz większa dostępność i różnorodność narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją (AI) sprawia, że coraz chętniej są one wykorzystywane w codziennej pracy wielu organizacji. To niesie ze sobą określone korzyści, ale też ryzyka. Dla bezpieczeństwa pracodawcy konieczne jest więc stworzenie odpowiednich procedur, które pozwolą pracownikom działać efektywnie i w granicach prawa. Nasz ekspert wskaże najważniejsze zagadnienia, które warto w takiej procedurze uwzględnić. Przypomni także o innych, wybranych obowiązkach pracodawców, o których trzeba pamiętać w 2025 r. 

Program webinaru:

1. Procedura korzystania z AI

a. korzyści ze stosowania AI w obszarze prawa pracy

  • rekrutacja i selekcja pracowników na etapie analizy aplikacji osób kandydujących
  • potrzeby kadrowe w obszarach i działach funkcjonujących i planowanych u pracodawcy
  • monitorowania pracy i raportowanie w istotnych obszarach

b. ryzyka na gruncie prawa pracy i relacji pracownik-pracodawca

  • dyskryminacja w zatrudnieniu 
  • ryzyko naruszenia praw autorskich i własności intelektualnej.
  • rozstrzygnięcie kwestii praw autorskich do treści generowanych przez AI
  • plagiat i odpowiedzialność użytkownika
  • naruszenie praw osób trzecich przez treści pozyskane z AI
  • ujawnienie informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
  • ryzyko naruszenia GDPR (RODO)

c. procedura wewnętrzna korzystania z AI

  • ramy prawne
  • zakres

2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych (sygnaliści)

3. Audyt dokumentacji pracowniczej

4. Zmiany w przepisach BHP

  • zakres
  • wpływ na dokumentację pracodawcy

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący - Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 8 stycznia 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

08 / 01 / 2025 godz. 10:00
cena: 169 zł
Kup Kup
 Zdzisław Modzelewski Zdzisław Modzelewski

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

VAT 2025 + certyfikat gwarantowany

Termin: 18 grudnia 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Mimo iż projektowane zmiany w VAT na 2025 r. nie wydają się rewolucyjne (w przeciwieństwie do planów na 2026 r. i KSeF), to jednak w przyszłym roku wejdzie w życie kilka całkiem istotnych zmian w VAT, które będą miały bezpośredni wpływ na sposób rozliczania i raportowania podatku przez przedsiębiorców oraz biura rachunkowe. Podczas praktycznego webinaru INFORAKADEMII omówione zostaną najważniejsze bieżące zagadnienia z zakresu rozliczania podatku VAT. Uczestnicy dowiedzą się m.in., co zmieni się w korzystaniu z tzw. zwolnienia podmiotowego w VAT, ze zwolnienia z ewidencjonowania na kasach fiskalnych oraz stosowania stawek VAT. Poznają również praktyczne wskazówki i rozwiązania oraz zyskają możliwość zadania pytań ekspertowi z wieloletnim doświadczeniem w zakresie doradztwa podatkowego.

Praktyczny webinar to maksimum konkretów podczas jednego wydarzenia! Dzięki niemu uczestnicy zdobędą wszystkie informacje niezbędne do prawidłowego rozliczania podatku VAT bez konieczności wielogodzinnego szukania informacji na własną rękę! 

Program webinaru:

  1. Procedura SME – całkowicie nowe zasady korzystania z tzw. zwolnienia podmiotowego w VAT, czyli na jakich zasadach polski podatnik dokonując transakcji w innych krajach UE może również korzystać ze zwolnienia w VAT
  2. System kaucyjny i opakowania zwrotne – mała zmiana a duże konsekwencje
  3. Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie i zmiany w zakresie zwolnień z obowiązku ewidencjonowania
  4. Zmiany w stosowaniu stawek VAT, czyli np. dlaczego konika warto kupić już na gwiazdkę 2024 r.
  5. Odwrotne obciążenie – przedłużenie stosowania
  6. Zmiany w zakresie miejsca opodatkowania
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników webinaru

UWAGA! Jeśli przed dniem realizacji webinaru zostaną ogłoszone inne istotne zmiany w VAT, to program wydarzenia zostanie o nie odpowiednio zmodyfikowany!

 

Prowadzący – Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 18 grudnia 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

18 / 12 / 2024 godz. 10:00
cena: 169 zł
Kup Kup
Radosław Kowalski Radosław Kowalski

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

PIT i CIT 2025 + certyfikat gwarantowany

Termin: 6 grudnia 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Do 30 listopada powinny zostać ogłoszone w Dzienniku Ustaw zmiany w podatkach dochodowych planowane na kolejny rok. Niestety, wygląda na to, że – tak jak w ostatnich latach – zmiany uchwalane są w ostatniej chwili. Jakie zmiany w podatkach od 2025 r. są już pewne? Przede wszystkim kasowy PIT i JPK_CIT, i o nich na pewno opowie nasz ekspert. Jeśli jednak do dnia webinaru znane będą inne zmiany w zakresie podatków dochodowych, to również zostaną omówione. 

Program webinaru:

  1. Zmiany w PIT i CIT 2025 r. – czy to są te chude lata? 
  2. Metoda kasowa w PIT
    1. istota i charakter kasowego PIT
    2. podatnicy uprawnieni do stosowania metody kasowej
    3. warunki stosowania kasowego PIT
    4. kasowy PIT a koszty podatkowe 
    5. ewidencja przy metodzie kasowej 
    6. ulga na złe długi a metoda kasowa
    7. metoda kasowa a stosowanie ulg podatkowych 
  3. Modyfikacja preferencyjnej amortyzacji dla podatników z najbiedniejszych gmin  
  4. Zatrudnienie żołnierzy WOT a ulga podatkowa 
  5. Od kiedy i na jakich zasadach cykliczny JPK w PIT?
  6. Cykliczne JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – terminy i najważniejsze zasady stosowania (bez analizy struktur)

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący - Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 6 grudnia 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
06 / 12 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Dokumenty kadrowe na koniec roku – wzory wypełnienia + certyfikat gwarantowany

Termin: 2 grudnia 2024 r., godz. 13:30-14:30 

 

Celem webinaru jest praktyczne omówienie prawidłowego wypełniania dokumentów kadrowych, które często na koniec roku kalendarzowego są do przygotowania w działach kadr. Podczas webinaru zostaną zaprezentowane wzory prawidłowo sporządzonych dokumentów kadrowych: świadectwa pracy oraz umowy o pracę. Ekspert omówi treść właściwych wpisów, a także wskaże najczęściej popełniane błędy w tych dokumentach i powie, jak je wyeliminować. 

Program webinaru:

1. Świadectwo pracy

  • Jaka data ma być na świadectwie pracy?
  • Jaką datę wskazuje pracownik, odbierając świadectwo?
  • W jakim dniu najpóźniej jest możliwa wysyłka świadectwa?
  • Dyscyplinarka wysłana pocztą, a data sporządzenia świadectwa pracy
  • Jak wypełnić świadectwo, gdy doszło do przejścia zakładu na innego pracodawcę?
  • Urlopy w świadectwie pracy – gdzie najczęściej są popełniane błędy?
  • Jak prawidłowo wskazać podstawę prawną i tryb ustania stosunku pracy?
  • Co zawrzeć w informacjach uzupełniających świadectwa pracy?
  • Jak szczegółowo wskazywać informacje o zajęciach komorniczych?
  • Informacje rodzicielskie – uwaga na RODO
  • Samodzielne zauważenie błędu w świadectwie pracy – co z tym zrobić, jak naprawić błąd?
  • Tryb prostowania świadectwa pracy z zachowaniem terminu
  • Tryb prostowania świadectwa po terminie – np. ZUS po latach kwestionuje zapisy
  • Informacja o okresie przechowywania dokumentacji – kiedy wydać ją wraz ze świadectwem, jak określić terminy?

2. Umowa o pracę 

  • Kiedy najpóźniej należy sporządzić umowę o pracę?
  • Czy pracownik może podpisać 2 stycznia 2025 r. umowę o pracę zawartą od 1 stycznia?
  • Jak prawidłowo zawrzeć umowę o pracę w formie ustnej?
  • Czy w umowie o pracę może być adres zamieszkania pracownika?
  • Jak prawidłowo wskazać wszystkie niezbędne daty na umowie o pracę?
  • Jak prawidłowo wskazać rodzaj umowy i okres jej trwania?
  • Wskazanie miejsca wykonywania pracy – liczne błędy i poważne konsekwencje
  • Jedno miejsce wykonywania pracy, kilka miejsc, obszar geograficzny – jak to prawidłowo wskazać?
  • Wynagrodzenie za pracę – jak prawidłowo ustalić? – przygotuj się na zmianę przepisów w zakresie realizacji dyrektywy o równości wynagrodzeń
  • Umowa o pracę na zastępstwo – czy można wskazać nazwisko zastępowanego?
  • Umowa o pracę na zastępstwo – jak wskazać daty do kiedy ma trwać umowa?
  • Umowa o pracę na zastępstwo – czy stanowisko i wynagrodzenie musi być takie samo jak zastępowanego?
  • Nowe, bezpieczniejsze rozwiązania dla zawierania umów na zastępstwo

W drugiej części webinaru ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 2 grudnia 2024 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
02 / 12 / 2024 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Monika M. Brzostowska Monika M. Brzostowska

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Kasowy PIT 2025 + certyfikat gwarantowany

Termin: 28 listopada 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Od 1 stycznia 2025 r. wejdą w życie nowe przepisy wprowadzające kasową metodę rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych. Co to jest kasowy PIT dla przedsiębiorców? Na czym polega metoda kasowa w podatku dochodowym? Kto może z niej skorzystać, a kogo obowiązują wyłączenia? Na co trzeba uważać przy wyborze tej formy rozliczania? Na te pytania odpowie podczas webinaru nasza ekspertka. Ponadto szczegółowo omówi moment powstania przychodu i potrącania kosztów przy kasowym PIT, a także odpowie na pytania uczestników webinaru zadane na czacie. Celem webinaru jest bowiem przygotowanie zarówno przedsiębiorców, jak i księgowych do skutecznego stosowania kasowego PIT od 2025 r.

Praktyczny webinar to maksimum konkretów podczas jednego wydarzenia! Dzięki niemu uczestnicy zdobędą wszystkie informacje niezbędne do prawidłowego rozliczania kasowego PIT bez konieczności wielogodzinnego szukania informacji na własną rękę!

Program webinaru:

  1. Kto może stosować kasowy PIT?
  • Wyłączenia z kasowego PIT
  • Dla jakich form opodatkowania przewidziany jest kasowy PIT?
  1. Zasady podmiotowe – kto ma prawo skorzystać z tej metody rozliczeń?
  2. Warunek podmiotowy – co ze spółkami cywilnymi i jawnymi?
  • Czy każdy podatnik niezależnie od formy prowadzenia może skorzystać z kasowego PIT?
  • Co ze spółkami jawnymi, które są podatnikiem CIT?
  1. Jakie limity finansowe uprawniają do stosowania PIT kasowego?
  2. Moment powstania przychodu
  • Nowe zasady ustalania daty powstania przychodu
  1. Jak długo można nie rozpoznawać przychodu?
  • Czy przychód może nie powstać nigdy?
  1. Zaliczki a moment powstania przychodu
  • Definicja zaliczki na gruncie podatku dochodowego
  1. Wyjątki od reguł dotyczących kasowej metody rozliczeń
  2. Potrącanie kosztów na PIT kasowym
  • Co z kosztami uzyskania przychodu, gdy jestem na kasowym PIT?
  1. Data wystawienia faktury a data potrącenia kosztu

W drugiej części webinaru ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Monika M. Brzostowska 

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 28 listopada 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

Zrealizowane
28 / 11 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Danuta Kosikowska Danuta Kosikowska

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Wynagrodzenia 2025 + certyfikat gwarantowany

Termin: 27 listopada 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w poprzednich latach była aktualizowana dwukrotnie - od 1 stycznia i od 1 lipca. W 2025 r. płaca minimalna zmieni się tylko raz. Ile wyniesie minimalne wynagrodzenie od 1 stycznia 2025 r? Zmiana wynagrodzenia minimalnego i przeciętnego przekłada się na inne świadczenia, w tym kwoty wolne od potrąceń, odprawy, minimalne zasiłki, składki społeczne z działalności gospodarczej itp. Podczas webinaru ekspertka powie, co nas czeka w tym zakresie w 2025 r.

Program webinaru:

  1. Minimalna stawka godzinowa a rozliczanie umów cywilnoprawnych
  2. Zmiana minimalnego wynagrodzenia w 2025 r.
  3. Planowane zmiany w definicji minimalnego wynagrodzenia i ich wpływ na płace
  4. Wysokość dodatku za pracę w porze nocnej od 2025 r.
  5. Kwoty wolne od potrąceń a zmiana minimalnego wynagrodzenia
  6. Najniższa podstawa świadczeń chorobowych od 2025 r.
  7. Działalność nierejestrowana – zmiana limitów
  8. Wysokość odpraw i odszkodowań
  9. ZUS preferencyjny i Mały ZUS plus a minimalne wynagrodzenie 2025 
  10. Prognozowane przeciętne wynagrodzenie 2025 i jego wpływ na składki na ubezpieczenia społeczne
  11. Planowane zmiany w oskładkowaniu umów zleceń

W drugiej części webinaru ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce OO w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 roku wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 27 listopada 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce OO w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 roku wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Zrealizowane
27 / 11 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Radosław Kowalski Radosław Kowalski

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Podatek od nieruchomości 2025 – czy firmy czeka rewolucja? + certyfikat gwarantowany

Termin: 21 listopada 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Od początku 2025 r. wchodzą w życie chyba największe w historii zmiany w podatku od nieruchomości. Co się zmieni w zasadach rozliczania podatku od nieruchomości? Ile będzie wynosił ten podatek? Czy czeka nas podwyżka podatku od nieruchomości? I najważniejsze: czy i jak firmy mogą się przygotować do nowego podatku od nieruchomości? Między innymi na te pytania odpowie nasz ekspert, a w drugiej części spotkania rozwieje wątpliwości uczestników zgłoszone na czacie. Webinar jest skierowany głównie do pracowników działów księgowych oraz innych osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe w firmie. Szczególnie interesujący może być dla podmiotów, które mają nieruchomości generujące znaczne obciążenia podatkowe oraz prowadzących lub planujących inwestycje budowlane.

Program webinaru:

  1. Przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości – wpływ zmian wchodzących w życie od 2025 r.
  2. Nowe definicje w podatku od nieruchomości i ich wpływ na opodatkowanie podatkiem od nieruchomości 
  3. Garaże w podatku wielorodzinnym a zasady opodatkowania podatkiem od nieruchomości
  4. Zwolnienia w podatku od nieruchomości po nowelizacji
  5. Zmiany w podatku a forma zapłaty podatku od nieruchomości 
  6. Od kiedy obowiązują nowe przepisy w zakresie podatku od nieruchomości?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący - Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 21 listopada 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
21 / 11 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Paweł Ziółkowski Paweł Ziółkowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Wakacje składkowe 2024/2025 – złóż wniosek i skorzystaj! + certyfikat gwarantowany

Termin: 7 listopada 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Wakacje składkowe to możliwość niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne przez jeden wybrany miesiąc w roku. Po raz pierwszy przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać w listopadzie (na grudzień). Czy warto to zrobić? Jakie warunki trzeba spełnić? Jakie dokumenty złożyć? O tym opowie nasz ekspert. Oprócz tego wskaże, jakich zmian w zakresie składek dla przedsiębiorców możemy się spodziewać w 2025 r. oraz czy i jak się przygotować do nowych regulacji. Zapraszamy!

Program webinarium:

  • Na czym polegają wakacje składkowe?
  • Kto może skorzystać, a kto nie?
  • Rodzaj prowadzonej działalności a prawo do wakacji składkowych
  • Czy forma opodatkowania ma wpływ na prawo do wakacji składkowych?
  • Zaległości składkowe a prawo do wakacji składkowych
  • Jaki jest okres zwolnienia?
  • Jakie składki są objęte zwolnieniem?
  • Czy wakacje składkowe oznaczają przerwę w ubezpieczeniu?
  • Jaki jest limit pracowników?
  • Wakacje składkowe jako pomoc de minimis
  • Nowe kody ubezpieczenia 
  • Jak złożyć wniosek o wakacje składkowe?
  • Jakie dokumenty składać za okres zwolnienia?
  • Wady i zalety wakacji składkowych
  • Jak będą wyglądały składki ZUS od przedsiębiorców w 2025 r. – przewidywania i projekty

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący – Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 7 listopada 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

Zrealizowane
07 / 11 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Kalina Kaczmarek Kalina Kaczmarek

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Oskładkowanie umów zleceń na zasadach umowy o pracę + certyfikat gwarantowany

Termin: 25 października 2024 r., godz. 14:00-15:00 

 

Zapraszamy na webinarium, którego uczestnicy uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu zatrudniania na podstawie umowy zlecenia oraz wywiązywania się z obowiązków pracodawcy względem ZUS. Ekspertka wskaże różnice i podobieństwa przy oskładkowaniu zlecenia i umowy o pracę. Pokaże także uczestnikom spotkania, gdzie najczęściej popełniane są błędy w stosowaniu przepisów prawa pracy oraz zdradzi sposoby ich uniknięcia. Wyjaśni także wątpliwości z tego zakresu, które w praktyce występują najczęściej. 

Program webinarium:

1. Kiedy zleceniobiorca podlega ubezpieczeniom społecznym na takich samych zasadach jak w przypadku umowy o pracę?

 2. Kiedy nie trzeba zgłaszać do ubezpieczenia społecznego zleceniobiorców?

 3. Zbieg umowy zlecenia z pobieraniem zasiłku socjalnego

 4. Pełne składki ZUS – odprowadzanie składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe, zdrowotne od umów zleceń

 5. Niższe wynagrodzenie netto – zleceniobiorcy otrzymają wynagrodzenie pomniejszone o składki ZUS

W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Kalina Kaczmarek

Ekspert prawa pracy z 19-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo-szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochrony pracy. Jest doradcą i stałym współpracownikiem wielu przedsiębiorstw i instytucji.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 25 października 2024 r. o godz. 14.00 i zakończy się o godz. 15.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Kalina Kaczmarek

Ekspert prawa pracy z 19-letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo-szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochrony pracy. Jest doradcą i stałym współpracownikiem wielu przedsiębiorstw i instytucji.

Zrealizowane
25 / 10 / 2024 godz. 14:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Sygnaliści – co zrobić po zgłoszeniu wewnętrznym: procedura, upoważnienia, klauzule, protokoły! + certyfikat gwarantowany

Termin: 22 października 2024 r., godz. 13:30-14:30 

 

Wywiązanie się z obowiązku ochrony sygnalistów oznacza m.in. stworzenie i wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń naruszeń prawa oraz innych niezbędnych dokumentów. Uczestnicy naszego webinarium otrzymają ich wzory. Ponadto ekspert omówi praktyczne problemy, jakie mogą się pojawić po wpłynięciu takiego zgłoszenia wewnętrznego oraz powie, jak sobie z nimi poradzić. 

Program webinarium:

1. Sygnalista zgłasza i co dalej?

Co, gdy sygnalista dokonał zgłoszenia niewłaściwym kanałem?

Jak postąpić, gdy zgłoszenie dotyczy osoby, która ma rozpatrywać w zakładzie zgłoszenia?

Jak przekazać klauzule RODO anonimowemu sygnaliście?

Co, gdy dochodzi do zgłoszenia anonimowego, a następnie sygnalista się ujawnia?

Czy, jeśli zgłoszenia dokonano pisemnie, to można odpowiedzieć mailowo?

Jak zmienić procedurę zgłoszeń wewnętrznych, gdy ma uchybienia lub nie przewidziano w niej pojawiających się problemów?

Upoważnienia stałe i czasowe – jak nimi zarządzać?

Jak postąpić, gdy osoba, której dotyczy zgłoszenie, żąda ujawnienia danych sygnalisty ze względu na potrzebę ochrony swoich dóbr osobistych?

Ile ma być kanałów dokonywania zgłoszeń – czy jeden wystarczy?

2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – najważniejszy dokument procedury!

Czy w zakresie sygnalistów należy dokonywać jakiś zmian w regulaminie pracy?

Z kim należy skonsultować zapisy procedury i w jakim terminie?

Co, gdy związki zawodowe nie zgodzą się na zaproponowaną treść procedury zgłoszeń wewnętrznych?

Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą należy przechowywać w aktach osobowych pracowników?

Jakie zapisy procedury są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?

Czy warto rozszerzać katalog spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.?

Czy warto umożliwić dokonywanie zgłoszeń anonimowych?

Jaki okres rozpatrzenia zgłoszenia wskazać w procedurze?

Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze – wzór prawidłowych zapisów!

Jak prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych – kto za niego odpowiada? – wzór rejestru!

Wzór protokołu z ustnego przyjęcia zgłoszenia – wraz z omówieniem 

Wzór protokołu rozpatrzenia zgłoszenia wewnętrznego – wraz omówieniem 

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 22 października 2024 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
22 / 10 / 2024 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Ewelina Zaręba-Siedlecka Ewelina Zaręba-Siedlecka

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Obowiązki sprawozdawcze podatników – najważniejsze regulacje + certyfikat gwarantowany

Termin: 15 października 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Mnogość i zawiłość przepisów podatkowych, ważne dla rozliczeń podatników nowelizacje zawoalowane w pozornie nieistotnych aktach prawnych, konieczność pamiętania o różnych terminach wywiązywania się z obowiązków fiskalnych czy śledzenie zmian, które w niedługim czasie wpłyną na rozliczenia przedsiębiorstwa – to długa lista kwestii, które powinien monitorować i brać pod uwagę każdy przedsiębiorca, chcący bezpiecznie i skutecznie prowadzić biznes w realiach polskiego systemu podatkowego. 

Aby nieco pomóc w tym procesie, zapraszamy na webinarium, w którym zaprezentujemy kilka – naszym zdaniem – kluczowych regulacji, o których powinni pamiętać polscy podatnicy i które mogą wpłynąć na dodatkowe obowiązki sprawozdawcze bądź wiązać się z powstaniem dodatkowego zobowiązania podatkowego. 

Program webinarium:

1. Globalny podatek minimalny Pillar 2 w pigułce – z czym będą musieli się zmierzyć polscy podatnicy?

  • Kogo dotyczy globalny podatek minimalny? Kiedy na polskich podmiotach będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku wyrównawczego? 

  • Zakres i mechanizm działania regulacji o minimalnym opodatkowaniu

  • Potencjalne obowiązki dokumentacyjne dla podmiotów z siedzibą w Polsce

2. Podatek u źródła: jak skutecznie dopełnić procedury należytej staranności?

  • Do jakiś płatności stosujemy podatek u źródła?
  • Czym jest procedura należytej staranności w podatku u źródła i kiedy trzeba ją posiadać?
  • Jakie czynności powinny zostać sformalizowane w ramach procedury, aby dopełnić należytej staranności?

3. Procedura MDR – dlaczego warto w najbliższym czasie ją zaktualizować?

  • Czym są schematy podatkowe i co należy raportować?
  • Kto jest obowiązany do posiadania procedury MDR i dlaczego mimo braku obowiązku warto ją mieć?

4. Strategia podatkowa przedsiębiorstwa – które informacje powinny być co roku upubliczniane? 

  • Kogo dotyczy obowiązek publikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej?
  • Co powinien zawierać taki dokument?

5. Podatek od przerzuconych dochodów – czym jest i do kiedy należy go zapłacić? 

  • Co ustawodawca kwalifikuje jako przerzucone przychody?
  • Kto musi rozliczyć podatek i w jakiej sytuacji?
  • Stawka opodatkowania i termin rozliczenia

6. Polski podatek minimalny – które podmioty powinny się liczyć z jego zapłatą w 2025 r.?

  • W jakich przypadkach podmioty będą zobowiązane do dodatkowego świadczenia? Czy są przewidziane wyłączenia? 
  • Podstawa opodatkowania. Mechanizm wyliczenia podatku 

W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Ewelina Zaręba-Siedlecka

Tax Manager w Nexia Advicero; ma ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie podatkowym dla klientów polskich i zagranicznych. W trakcie swojej kariery była zaangażowana w liczne projekty związane z badaniem rozliczeń podatkowych spółek (Due Diligence oraz Tax Review), bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, prowadzeniem rozliczeń podatników podatku od towarów i usług (VAT Compliance), wdrażaniem polityk i procedur podatkowych oraz raportowaniem MDR. Ma również doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 15 października 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Ewelina Zaręba-Siedlecka

Tax Manager w AdviceroNexia; ma ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie podatkowym dla klientów polskich i zagranicznych. W trakcie swojej kariery była zaangażowana w liczne projekty związane z badaniem rozliczeń podatkowych spółek (Due Diligence oraz Tax Review), bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, prowadzeniem rozliczeń podatników podatku od towarów i usług (VAT Compliance), wdrażaniem polityk i procedur podatkowych oraz raportowaniem MDR. Ma również doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej.

Zrealizowane
15 / 10 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK