Lista webinariów

Rozliczanie cudzoziemców - warsztaty praktyczne

Płatne webinarium: Rozliczanie cudzoziemców - warsztaty praktyczne

Termin: 19 października 2018 r., godz. 9:30-10:30

Cena webinarium: 99 zł netto

Prelegent: Paweł Ziółkowski

W programie:

  • Zasady zatrudniania cudzoziemców
  • Zatrudnienie a powierzenie innej pracy zarobkowej
  • PIT i ZUS ze stosunku pracy
  • Składki ZUS od umów cywilnoprawnych
  • Opodatkowanie umów cywilnoprawnych
  • Ryczałt czy zaliczka
  • Kiedy cudzoziemiec staje się polskim rezydentem?
  • Rola i znaczenie certyfikatu rezydencji
  • Czy certyfikat rezydencji zwalnia od obowiązku pobrania podatku w Polsce?

 

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium w oknie webinarium.

Aby wziąć udział w płatnym webinarium, należy zarejestrować się lub zalogować i zapisać się na nie, a następnie w dniu webinarium o godz. 9:30

  1. Zalogować się.
  2. Wejść w zakładkę webinaria.
  3. Kliknąć w przycisk „oglądaj” przy odpowiednim webinarium.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie

Autor

Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

19 / 10 / 2018 godz. 09:30
cena: 119 zł
Oglądaj webinarium Oglądaj Oglądaj
III Edycja Maratonu Podatkowego

Zapraszamy Państwa do udziału w III edycji Maratonu podatkowego. Wyjątkowe 4-dniowe wydarzenie online dedykowane głównym księgowym, biurom rachunkowym i przedstawicielom kadry zarządzającej. W jego trakcie eksperci praktycy wprowadzą Państwa w tajniki związane ze zmianami w podatkach, które już obowiązują oraz są planowane na 2019 r. Każdego dnia otrzymają Państwo od nas nową porcję wiedzy w postaci webinarium lub wideoszkolenia.

Webinarium: Samochód w firmie, w obliczu zmian na 2019 r.

Termin: 22 października; godz. 9:30-10:30
Prowadzący: Paweł Ziółkowski

Program 

  • Samochód osobowy i ciężarowy
  • Zasady odliczania VAT od zakupów samochodowych
  • Księgowanie w koszty wydatków związanych z samochodami (stan do końca 2018 r.)
  • Planowane zmiany od 2019 r.:
    • Koniec kilometrówki? – nowe zasady rozliczania aut niebędących środkiem trwałym
    • Procentowe koszty w przypadku wydatków samochodowych
    • Podwyższenie limitu amortyzacyjnego i ubezpieczeniowego samochodów osobowych (150.000 zł)
    • Wprowadzenie limitu kosztów w przypadku leasingu

Webinarium: Kontrole podatkowe

Termin: 22 października; godz. 11:00-12:00

Prowadzący: Radosław Kowalski

Program 

  • Interpretacje podatkowe i ich znaczenie w przypadku działań organu
  • Czynności sprawdzające, kontrola podatkowa, postępowanie podatkowe – trzy różne postępowania
  • Kontrola podatkowa
    • Cel i istota
    • Wszczęcie kontroli
    • Zasada czynnego udziału kontrolowanego
    • Uprawnienia organu
    • Obowiązki kontrolowanego
    • Zakończenie kontroli i co dalej

Zmiany VAT - co zmieni się w przepisach podatkowych

Termin: 23 października; godz. 9:30-10:30

Prowadzący: Janina Fornalik

Program 

  • Nowe regulacje dotyczące opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych
  • Nowa matryca stawek VAT – przejście z PKWiU na CN
  • Kasy fiskalne, paragony elektroniczne
  • Faktury wystawiane do paragonów
  • Zmiana definicji pierwszego zasiedlenia
  • Zmiana zasad ulgi na złe długi w VAT

 

 

Planowane zmiany w PIT od 2019

Termin: 23 października; godz. 11:00-12:00

Prowadzący: Barbara Każarnowicz

Program 

  • uchylenie w ustawie o PIT przepisu warunkującego uprawnienie do preferencyjnego opodatkowania rozliczenia dochodów małżonków i osób samotnie wychowujących dzieci od terminowego złożenia zeznania podatkowego,
  • wprowadzenie zmian odnoszących się do spadkobierców zbywających nieruchomości lub określone prawa majątkowe nabyte w drodze spadku,
  • złagodzenie warunków korzystania z tzw. ulgi mieszkaniowej poprzez m.in. wydłużenie z 2 do 3 lat okresu, w jakim można z niej skorzystać,
  • wprowadzenie zmian dotyczących samochodów osobowych wykorzystywanych w prowadzonej działalności,
  • uchylenie obowiązków informacyjnych i ewidencyjnych w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z tytułu najmu, podnajmu itp.,
  • określenie wysokości kosztów uzyskania przychodów wykazywanych w związku z konwersją długu na kapitał,
  • uchylenie obowiązku ogłaszania w Monitorze Sądowym i Gospodarczym informacji o zarejestrowaniu i wykreśleniu podatkowej grupy kapitałowej.


Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmowi (Wideoszkolenie)

Termin: 24 października

Prowadzący: Paweł Ziółkowski

Zmiany w podatku CIT od roku 2019

Termin: 26 października; godz. 9:30-10:30

Prowadzący: Arkadiusz Duda

Program 

  • Exit tax – nowy podatek od niezrealizowanych zysków oraz jego wpływ na możliwości optymalizacji podatkowej.
    • Zakres opodatkowania
    • Przedmiot opodatkowania oraz pojęcie wartości podatkowej
    • Data powstania obowiązku podatkowego oraz stawka podatku
    • Wyłączenie z opodatkowania
    • Rozłożenie na raty podatku
    • Pozostałe zagadnienia
  • Zasady opodatkowania tzw. kryptowalut
  • Obniżona stawka podatku 9 % -zakres stosowania i ograniczenia
  • Nowe regulacje w zakresie ulg podatkowych tzw. innovation box
  • Samochody w firmie - zmiana zasad rozpoznawania kosztów uzyskania przychodu.
    • Leasing samochodów
    • Samochód jako środek trwały
  • Zmiany w zasadach poboru podatku u źródła (WHT)
    • Klauzula uzasadnienia ekonomicznego
    • Limit 2 mln zł w zakresie stosowania ulg i obniżonych stawek
    • Opinia o stosowaniu zwolnienia
    • Zasady zwrotu podatku WHT
    • Należyta staranność w WHT
    • Kopia certyfikatu rezydencji
    • Zawiadomienia o zwolnieniu
  • Pakiety wierzytelności – zasady rozliczania wydatków na nabycie wierzytelności
  • Koszty finansowania kapitałem
  • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe
  • Zmiany w cenach transferowych oraz zasadach przygotowywania dokumentacji podatkowej.
    • Zmiany w definicji podmiotów powiązanych
    • Definicja ceny rynkowej
    • Nowe zasady określania obowiązku przygotowywania dokumentacji podatkowej (nowe limity kwotowe)
    • Uproszczenia w dokumentowaniu transakcji pożyczek i usług o niskiej wartości dodanej
    • Wyłączenie z obowiązku dokumentacji transakcji krajowych
    • Korekty dochodowości podatników
  • Pytania uczestników

 

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

22 / 10 / 2018 godz. 09:30
cena: 299 zł
Oglądaj webinarium Oglądaj Oglądaj
Nowe zasady przekształcenia użytkowania wieczystego we własność

BEZPŁATNE WEBINARIUM: Nowe zasady przekształcenia użytkowania wieczystego we własność

Termin: 24 października 2018 r., godz. 11.00 - 12.00

W programie:

  1. Nowe reguły przekształcania.
  2. Zaświadczenie jako dokument potwierdzający przekształcenie i stanowiący podstawę ujawnienia prawa własności w księdze wieczystej.
  3. Opłaty z tytułu przekształcenia oraz bonifikaty.
  4. Zasady waloryzacji opłat przekształceniowych.
  5. Przypadki nieodpłatnego przekształcenia.
  6. Możliwość wyboru przepisów dot. przekształcenia.

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium w oknie webinarium.

Aby wziąć udział w płatnym webinarium, należy zarejestrować się lub zalogować i zapisać się na nie, a następnie w dniu webinarium o godz. 11:00

  1. Zalogować się.
  2. Wejść w zakładkę webinaria.
  3. Kliknąć w przycisk „oglądaj” przy odpowiednim webinarium.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie

Autor

Bartosz Bator

Adwokat, publicysta i szkoleniowiec; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej UW. Był przedstawicielem Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, prawnikiem w renomowanych warszawskich kancelariach oraz w Biurze Polskiej Izby Rzeczników Patentowych. Pracował dla instytucji publicznych m.in. Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, Teatru Polskiego w Warszawie czy Urzędu m.st. Warszawy. W obszarze jego szczególnych zainteresowań znajduje się prawo nieruchomości i doradztwo w procesie inwestorskim. Ponadto w obszarze jego zainteresowań jest prawo autorskie a także prawo mediów i reklamy, postępowanie administracyjne i dostęp do informacji publicznej, zarządzanie w sektorze publicznym i organizacjach pozarządowych. W bieżącej działalności adwokackiej w szerokim zakresie zajmuje się prawem i procedurą cywilną (w tym prawem spadkowym), prowadzeniem sporów sądowych a także doradza małym i średnim przedsiębiorcom. Współpracował z Dziennikiem Polska Europa Świat, portalem dziennik.pl, Dziennikiem Finansowym The Wall Street Journal, TVP 1, TVN Warszawa. W latach 2013-2016 autor i prowadzący poradnikową audycję prawną w Programie 1 Polskiego Radia. Stały komentator Dziennika Gazety Prawnej. Wykładowca Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji z siedzibą w Warszawie, Londynie i Brukseli. Członek Izby Adwokackiej w Warszawie oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Ochrony Własności Intelektualnej (AIPPI).

24 / 10 / 2018 godz. 11:00
Oglądaj webinarium Oglądaj Oglądaj
Rewolucyjne zmiany w dokumentacji pracowniczej - 1 styczeń 2019

Płatne webinarium: Rewolucyjne zmiany w dokumentacji pracowniczej - 1 styczeń 2019

Termin: 30 października  2018 r., godz. 9:30-10:30

Cena webinarium: 99 zł netto

W programie:

  • Skrócenie okresu przechowywania akt osobowych
  • Zmiany w formularzach ZUS – zgodnie z projektem nowego rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie określenia m.in. wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych
  • Akta osobowe w postaci papierowej czy elektronicznej – wybór pracodawcy
  • Sposoby archiwizacji elektronicznej akt osobowych – techniczne rozwiązania proponowane na rynku usług kadrowo - płacowych
  • Składowe akt osobowych proponowane w projekcie nowego rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej – nowy podział teczki pracowniczej, dokumentacja związana z ewidencją czasu pracy, zasady przenoszenia dokumentacji między systemami, doręczanie zawiadomień oraz zasady wydawania kopii akt osobowych

 

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium w oknie webinarium.

Aby wziąć udział w płatnym webinarium, należy zarejestrować się lub zalogować i zapisać się na nie, a następnie w dniu webinarium o godz. 9:30

  1. Zalogować się.
  2. Wejść w zakładkę webinaria.
  3. Kliknąć w przycisk „oglądaj” przy odpowiednim webinarium.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie

Autor

Iwona Wołkiewicz

Doświadczony specjalista z zakresu prawa pracy. Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, Specjalisty ds. Rozwoju Personelu, HR Business Partner. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych korporacjach, firmach doradczych i szkoleniowych. Jest wykładowcą na Uczelni Techniczno-Handlowej na kierunku Kadry i Płace. Prowadzi kursy i szkolenia z zakresu prawa pracy. Z wielką satysfakcją dzieli się ze słuchaczami wiedzą, nie tylko teoretyczną ale także cenną dla kursantów wiedzą praktyczną.

30 / 10 / 2018 godz. 09:30
cena: 119 zł
Oglądaj webinarium Oglądaj Oglądaj
Zobacz archiwum
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK