Webinaria

szkolenia na żywo

Lista webinariów

Rozliczenie roczne składki zdrowotnej Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczenie roczne składki zdrowotnej + certyfikat gwarantowany

Termin: 17 kwietnia 2023 r., godz. 9:00-10:00 

 

Zastanawiasz się jak rozliczyć roczną składkę zdrowotną za 2023 r.? Nie wiesz, jak ustalić jej roczną podstawę? Kiedy należy wpłacić należny ZUS za roczne rozliczenie, jeśli masz niedopłatę, a kiedy dostaniesz zwrot? To szkolenie w praktyczny sposób przeprowadzi Cię krok po kroku przez roczne rozliczenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2023 r. Pamiętaj o przygotowaniu swoich pytań i zadaj je na czacie. Ekspertka odpowie na nie w drugiej części spotkania.

Program webinarium:

1.  Składka zdrowotna roczna 

2.  Ustalenie podstawy rocznej przy skali podatkowej 

3.  Ustalenie podstawy rocznej przy podatku liniowym

4.  Ustalenie podstawy rocznej przy ryczałcie 

5.  Ustalanie podstawy rocznej przy zmianie formy opodatkowania za rok 2023. Czy trzeba będzie korygować cały rok 2023?

6.  Jak wykazać podstawę roczną w DRA?

7.  Korekty DRA w trakcie roku – jaki ma to wpływ na podstawę roczną?

8.  Jak sporządzić zeznanie roczne do ZUS? Omówienie zeznania krok po kroku

9.  Co z nadpłatą składki? Termin zwrotu 

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego.  Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 17 kwietnia 2024 r. o godz. 9:00 i zakończy się o godz. 10.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

17 / 04 / 2024 godz. 09:00
cena: 98 zł
Kup Kup
Świadectwo pracy – jak je przygotować bez błędów? Iwona Wołkiewicz

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Świadectwo pracy – jak je przygotować bez błędów? + certyfikat gwarantowany

Termin: 10 kwietnia 2023 r., godz. 11:00-12:00 

 

Świadectwo pracy to jeden z najważniejszych dokumentów, jakie są wydawane pracownikom w chwili rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę. Dzięki niemu mogą potwierdzić swój staż pracy do uprawnień pracowniczych lub naliczenia emerytury. Celem webinarium jest zwrócenie uwagi na to, jak uniknąć najczęstszych błędów, jakie są popełniane przy przygotowywaniu dokumentu i które obowiązkowo wymagają sprostowania. Pracownicy działów personalnych i biur rachunkowych usłyszą odpowiedzi m.in. na wymienione poniżej pytania.

Program webinarium:

Świadectwo pracy – jak je przygotować bez błędów? – program webinarium

  1. Czy pracodawca ma obowiązek opatrzeć świadectwo pracy swoją pieczęcią?
  2. Jak wystawić świadectwo pracy w przypadku przejęcia pracodawcy?
  3. Jaką podstawę prawną wpisać w przypadku rozwiązania stosunku pracy, a jaką w przypadku wygaśnięcia stosunku pracy?
  4. Jak wpisać w świadectwie pracy wykorzystany proporcjonalnie podstawowy urlop wypoczynkowy oraz dodatkowy urlop wypoczynkowy w przypadku pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności?
  5. Czy należy podać w dokumencie wszystkie stanowiska pracy, jakie zajmował pracownik i czy trzeba określić dokładny okres pracy na każdym stanowisku?
  6. Jakie nowe punkty pojawiły się w świadectwie pracy po zmianie przepisów w 2023 r.?
  7. Jak po zmianie przepisów uzupełnić w świadectwie pracy informacje o skorzystaniu przez pracownika z uprawnień rodzicielskich?
  8. Kiedy w świadectwie pracy wpisujemy urlop bezpłatny pracownika powołanego do wojska?
  9. Co kryje się pod punktem „wykorzystał dodatkowy urlop albo inne uprawnienia lub świadczenia przewidziane przepisami prawa pracy”? 
  10. Kiedy w świadectwie pracy wpisujemy okres pracy w warunkach szkodliwych oraz o szczególnym charakterze?
  11. Czy nieobecność nieusprawiedliwioną należy wpisać w świadectwie pracy do okresów nieskładkowych?
  12. Jakie informacje wpisujemy w punkcie „należności ze stosunku pracy uznane przez niego i niewypłacone pracownikowi do dnia ustania stosunku pracy z powodu braku środków finansowych”?
  13. Czy na wniosek pracownika lub byłego pracownika trzeba wydać kopię czy duplikat świadectwa pracy?
  14. Czy pracodawca ma obowiązek wystawić sprostowanie świadectwa pracy?
  15. Gdzie można otrzymać kopię świadectwa pracy, w przypadku gdy zakład pracy jest w upadłości lub uległ likwidacji?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca –  Iwona Wołkiewicz

Doświadczony specjalista z zakresu prawa pracy. Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, Specjalisty ds. Rozwoju Personelu, HR Business Partner. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych korporacjach, firmach doradczych i szkoleniowych. Jest wykładowcą na Uczelni Techniczno-Handlowej na kierunku Kadry i Płace. Prowadzi kursy i szkolenia z zakresu prawa pracy. Z wielką satysfakcją dzieli się ze słuchaczami wiedzą, nie tylko teoretyczną ale także cenną dla kursantów wiedzą praktyczną.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego.  Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 kwietnia 2024 r. o godz. 11:00 i zakończy się o godz. 12.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Iwona Wołkiewicz

Doświadczony specjalista z zakresu prawa pracy. Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, Specjalisty ds. Rozwoju Personelu, HR Business Partner. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych korporacjach, firmach doradczych i szkoleniowych. Jest wykładowcą na Uczelni Techniczno-Handlowej na kierunku Kadry i Płace. Prowadzi kursy i szkolenia z zakresu prawa pracy. Z wielką satysfakcją dzieli się ze słuchaczami wiedzą, nie tylko teoretyczną ale także cenną dla kursantów wiedzą praktyczną.

10 / 04 / 2024 godz. 11:00
cena: 98 zł
Kup Kup
Rozliczanie ulg na innowacje w praktyce dr Adam Barcikowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczanie ulg na innowacje w praktyce + certyfikat gwarantowany

Termin: 11 marca 2023 r., godz. 10:00-11:00 

 

Obecnie mamy w Polsce wiele nowych rozwiązań podatkowych wspierających przedsiębiorców działających w branży nowych technologii i innowacji. Warto wiedzieć, kiedy i w jaki sposób najlepiej z nich skorzystać. W trakcie webinarium podsumujemy, jakie narzędzia mamy do dyspozycji oraz podzielimy się przykładami z praktyki ich stosowania. W drugiej części spotkania odpowiemy na pytania uczestników zadane przez nich na czacie.

Program webinarium:

  1. ULGA B+R
  • Kto może skorzystać i jaki jest cel ulgi?
  • W jaki sposób skorzystać z ulgi?
  • Przykłady z praktyki: w jaki sposób określać innowacyjność działalności oraz na czym polega charakter twórczy
  1. IP BOX
  • Czym się różni od ulgi B+R i po co została wprowadzona?
  • Kto może skorzystać z ulgi i jakie są korzyści dla przedsiębiorcy?
  • W jaki sposób stosować jednocześnie ulgi B+R oraz IP Box?
  • Przykłady z praktyki: w jaki sposób wyodrębnić IP, jak traktować umowy o dzieło, w jaki sposób podejść do licencji know-how
  1. Inne rozwiązania dla działalności innowacyjnej – informacje z praktyki
  • Ulga na innowacyjnych pracowników
  • Ulga na robotyzację
  • Ulga na prototyp
  • Ulga prowzrostowa

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: dr Adam Barcikowski

Doradca podatkowy oraz manager w Advicero Nexia. W doradztwie podatkowym na rzecz klientów polskich oraz zagranicznych ma ponad 12 lat doświadczenia. Zdobywał je w wiodących polskich firmach doradztwa podatkowego oraz w firmach tzw. Wielkiej Czwórki. Wspierał również jedną z czołowych firm budowlanych jako wewnętrzny doradca podatkowy. Specjalizuje się w obsłudze transakcji oraz restrukturyzacji. Wspierał fundusze typu Private Equity. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Centre for American Law Studies w Levin College of Law University of Florida. W 2021 roku zdobył tytuł doktora na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 11 marca 2024 r. o godz. 10:00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

dr Adam Barcikowski

Doradca podatkowy oraz manager w Advicero Nexia. W doradztwie podatkowym na rzecz klientów polskich oraz zagranicznych ma ponad 12 lat doświadczenia. Zdobywał je w wiodących polskich firmach doradztwa podatkowego oraz w firmach tzw. Wielkiej Czwórki. Wspierał również jedną z czołowych firm budowlanych jako wewnętrzny doradca podatkowy. Specjalizuje się w obsłudze transakcji oraz restrukturyzacji. Wspierał fundusze typu Private Equity. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Centre for American Law Studies w Levin College of Law University of Florida. W 2021 roku zdobył tytuł doktora na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

11 / 03 / 2024 godz. 10:00
cena: 98 zł
Kup Kup
Zamknięcie roku w praktyce – rozwiązanie 10 problemów Gyongyver Takats

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Zamknięcie roku w praktyce – rozwiązanie 10 problemów + certyfikat gwarantowany

Termin: 7 marca 2023 r., godz. 13:30-14:30 

 

Dla pracowników działów finansowo-księgowych pierwszy kwartał to zazwyczaj najtrudniejszy okres w roku. Na bieżące obowiązki nakłada się bowiem konieczność przygotowania sprawozdania finansowego oraz kalkulacji wyniku podatkowego za poprzedni rok. Przygotowanie sprawozdania nie jest łatwe, bo musi ono nie tylko prezentować wierny i rzetelny obraz z punktu widzenia rachunkowości, ale także odzwierciedlać przebieg zdarzeń z uwzględnieniem w szczególności przepisów podatkowych. Podczas webinarium, na które zapraszamy, ekspertka, praktyk, na co dzień odpowiadająca na pytania użytkowników INFORLEXA z zakresu rachunkowości, omówi 10 najczęściej pojawiających się problemów przy zamknięciu roku i powie, jak w praktyce je rozwiązać. 

Program webinarium:

  1. Czy można zrezygnować z tworzenia rezerw na świadczenia emerytalne?
  2. Czy można zrezygnować z tworzenie rezerw na niewykorzystane urlopy pracownicze?
  3. Kiedy jest obowiązek tworzenia odpisu aktualizującego na należności?
  4. Jakie należności i zobowiązania wykazuje się w podziale na krótko- i długoterminowe? 
  5. Jak wykazać w bilansie otrzymane zaliczki? 
  6. Jak prawidłowo wyceniać rachunek bankowy w walutach obcych na dzień bilansowy?
  7. Jak wykazać faktury otrzymane po 31.12.2023 r., a dotyczące 2023 r.? 
  8. Jak ująć w księgach zwroty towarów? 
  9. Kto podpisuje sprawozdanie finansowe, jeżeli w 2024 r. nastąpiła zmiana zarządu? 
  10. Co zrobić, jeżeli po podpisaniu sprawozdania finansowego zauważymy błąd lub wystąpią zdarzenia, które muszą być ujęte w sprawozdaniu finansowym za 2023 r.?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca: Gyöngyvér Takáts 

Doktor nauk ekonomicznych SGH, redaktor naczelna Biuletynu głównego księgowego, kandydat na biegłego rewidenta z praktyką w biurze rachunkowym i firmie audytorskiej. Właścicielka biura rachunkowego. Specjalistka w tematyce międzynarodowej sprawozdawczości finansowej legitymująca się dyplomem wydanym przez ACCA. Autorka ponad 100 artykułów poradniczych z zakresu rachunkowości, trener i wykładowca.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 7 marca 2024 r. o godz. 13:30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Gyongyver Takats

Doktor nauk ekonomicznych SGH, redaktor naczelna Biuletynu głównego księgowego, kandydat na biegłego rewidenta z praktyką w biurze rachunkowym i firmie audytorskiej. Właścicielka biura rachunkowego. Specjalistka w tematyce międzynarodowej sprawozdawczości finansowej legitymująca się dyplomem wydanym przez ACCA. Autorka ponad 100 artykułów poradniczych z zakresu rachunkowości, trener i wykładowca.

07 / 03 / 2024 godz. 13:30
cena: 98 zł
Kup Kup
Opłata od plastiku – jak ją rozliczyć w podatkach? Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Opłata od plastiku – jak ją rozliczyć w podatkach? + certyfikat gwarantowany

Termin: 5 marca 2023 r., godz. 9:00-10:00 

 

Od początku 2024 r. obowiązuje nowa opłata za jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych (tzw. podatek od plastiku). Ma zachęcić konsumentów do korzystania z produktów wielokrotnego użytku, a tym samym zmniejszyć ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Wprowadzenie tej opłaty to nowe obowiązki dla przedsiębiorców, którzy muszą ją wykazać na dokumencie przekazywanym klientowi, a także ewidencjonować w dokumentacji księgowej. O tym, jak to robić prawidłowo, opowie nasza ekspertka. Zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium! 

Program webinarium:

  1. „Podatek” od plastiku. Wdrożenie dyrektywy unijnej
  2. Jakie towary objęte są nowym obowiązkiem?
  3. Kto obowiązany jest do płatności opłaty od plastiku?
  4. Ile wynosi opłata od plastiku?
  5. Jak wykazać opłatę od plastiku na paragonie?
  6. Jak wykazać opłatę od plastiku na fakturze sprzedaży?
  7. Usługa kompleksowa w kontekście opłaty od plastiku. Czy dzielimy opłatę na dokumencie sprzedaży?
  8. Czy opłata od plastiku podlega VAT?
  9. Jak opłata od plastiku wpływa na podatek PIT i CIT? 
  10. Czy opłata od plastiku jest kosztem uzyskania przychodu?
  11. Czy opłata dodatkowa w wysokości 50% opłaty od plastiku jest kosztem podatkowym?
  12. Czy sprzedawca detaliczny musi zapłacić podatek od plastiku, gdy został on już opłacony przez hurtownię?
  13. Jak ewidencjonować opłatę od plastiku?
  14. Jakie kary grożą za niewypełnienie obowiązków w zakresie rozliczenia podatku od plastiku?
  15. Stanowisko Ministerstwa Finansów

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

Prowadząca: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego.  Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 5 marca 2024 r. o godz. 9:00 i zakończy się o godz. 10.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

05 / 03 / 2024 godz. 09:00
cena: 98 zł
Kup Kup
Mobbing i dyskryminacja – jak przeciwdziałać i jak się bronić przed zarzutami pracowników? Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Mobbing i dyskryminacja – jak przeciwdziałać i jak się bronić przed zarzutami pracowników? + certyfikat gwarantowany

Termin: 22 lutego 2023 r., godz. 13:30-14:30 

 

Czym jest mobbing, a czym zwykłe wydawanie poleceń pracownikom? Na co może sobie pozwolić przełożony, by nie obawiać się, że są to działania niezgodne z prawem? Szczegółowo wyjaśni to nasz Ekspert. Celem webinarium jest także wskazanie, że pracodawca ma prawo nierówno traktować pracowników pod względem wynagrodzenia, urlopów, czy innych uprawnień i wcale nie musi to oznaczać, że doszło do jakiejś dyskryminacji. Ekspert omówi konkretne zagadnienia, rozwieje najczęściej pojawiające się wątpliwości, a także odpowie na pytania zadane przez osoby, które wezmą udział w webinarium. Zapraszamy!

Program webinarium:

  1. Mobbing czy zwykłe wydawanie poleceń? 
  • Polecenie wykonania dodatkowych czynności, pracy w godzinach nadliczbowych – czy pracownik może odmówić?
  • Polecenie wykorzystania zaległego urlopu w terminie wskazanym przez pracodawcę – czy to mobbing?
  • Czy pracodawca ma prawo krytykować, nadzorować, kontrolować pracę pracownika – czy to mobbing?
  • Czy przełożony może dawać pracownikowi wiążące wytyczne w zakresie sposobu wykonywania przez niego pracy?
  • Czy można pracownika poinformować, że jeżeli nadal będzie wykonywał pracę niezgodnie z wytycznymi, to zostanie zwolniony z pracy?
  • Dlaczego pracownicy nie rozumieją, że zatrudnienie na umowę o pracę to podporządkowanie pracodawcy i muszą stosować się do jego poleceń – jak to zmienić?
  • Jak wykazać, że pracodawca przeciwdziałał mobbingowi? – szkolenia pracowników, procedura antymobbingowa itp.
  • Jakich zachowań nie można stosować w zakładzie pracy, by nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu mobbingu?
  • Na jakie zachowania kierowników musi reagować pracodawca i w jaki sposób?
  • Czy pracownicy mogą mobbingować kierownika lub dyrektora w zakładzie pracy?
  • Konflikt pracowników częstą przyczyną mobbingu – co ma zrobić pracodawca?
  • Kara porządkowa, zwolnienie dyscyplinarne dla pracownika stosującego zachowania mobbingowe – kiedy jest do tego podstawa?
  • Anonimowa ankieta mobbingowa przeprowadzana okresowo wśród pracowników – czy to dobry sposób przeciwdziałania mobbingowi?
  • Jakie zapisy powinna zawierać procedura mobbingowa, by była skutecznym sposobem przeciwdziałania mobbingowi?
  • Kiedy pracownik może pozwać pracodawcę o mobbing i jakie są tego konsekwencje?
  • Czy pracodawca może pozwać mobbera o zwrot sumy odszkodowania po przegranej sprawie mobbingowej przed sądem? 
  • Obowiązek zapewnienia szkoleń z zakresu mobbingu dla wszystkich pracowników jako element przeciwdziałania mobbingowi 

2. Dyskryminacja czy zgodne z prawem nierówne traktowanie? 

  • Kiedy pracownik może zarzucić pracodawcy dyskryminację?
  • Jakie cechy dyskryminacyjne musi wykazać pracownik?
  • Czy pracodawca ma prawo nierówno traktować pracowników?
  • Czy pracodawca może udzielić urlopu, zgody na wyjście prywatne jednemu pracownikowi, a drugiemu nie – czy to przejaw dyskryminacji?
  • Nierówne traktowanie w zatrudnieniu a dyskryminacja – czy to to samo?
  • Czego pracodawcy robić nie wolno, by nie narazić się na odpowiedzialność za dyskryminację?
  • Czy pracownicy na tych samych stanowiskach muszą tyle samo zarabiać?
  • Jakie są podstawy różnicowania wynagrodzenia, nagród, premii dla pracowników bez dyskryminacji?
  • Jakie stosować kryteria doboru pracowników do zwolnienia z pracy, by nie narazić się na zarzut nierównego traktowania?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 22 lutego 2024 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
22 / 02 / 2024 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Podatek minimalny – komu grozi i czy można uniknąć obowiązku jego zapłaty? Radosław Kowalski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

KSeF a relacje biura rachunkowego z klientami + certyfikat gwarantowany

Termin: 20 lutego 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Od 1 stycznia 2024 r. obowiązują przepisy o minimalnym podatku dochodowym. Pomimo rocznego charakteru tej daniny, już teraz, w trakcie roku, warto się jej przyjrzeć. W założeniu bowiem ten podatek zapłacą spółki i podatkowe grupy kapitałowe, które poniosły stratę lub osiągnęły dochód, ale jego udział w przychodzie jest niższy niż tego oczekuje prawodawca. Jednak sam fakt, że w CIT-8 wystąpiła strata czy zbyt niski dochód nie przesądza o konieczności zapłaty podatku minimalnego. Pozostawiono pewne furtki, dzięki którym nawet w tej sytuacji podatnik uniknie podatku minimalnego. Trzeba jednak umieć z nich efektywnie korzystać. O tym m.in. dowiedzą się uczestnicy webinarium. Dodatkowo ekspert opowie, jakie warunki trzeba spełnić, by podatek minimalny podatnika w ogóle nie dotyczył, dowodząc przy tym, że już w trakcie roku warto pochylić się nad tymi zagadnieniami. A wszystko to będzie uczestnikom podane w przystępny sposób, ze wskazaniem na praktykę, której co prawda jeszcze nie ma, ale której się spodziewamy. Chcesz wiedzieć, czy to nowe obciążenie dotyczy także Ciebie? Sprawdź to, słuchając rad naszego eksperta. Jeśli będziesz mieć wątpliwości, zadaj pytanie na czacie. Ekspert odpowie na nie w drugiej części spotkania.

Program webinarium:

1. Podatek minimalny jako danina roczna, która należy zainteresować się już w trakcie roku

2. Forma prawna prowadzonej działalności a podatek minimalny – które podmioty mogą być zobowiązane do stosowania podatku minimalnego?

3. Strata i dochód w podatku minimalnym – wynik podatkowy jako warunek przedmiotowy stosowania podatku minimalnego 

4. Korekta wyniku podatkowego dla potrzeb podatku minimalnego – możliwość pomniejszenia kosztów jako zaleta

  1. czemu służy wyłączenie z kosztów i jaki ma wpływ na „zwykły” podatek 
  2. wyłączenia z kosztów amortyzacji, opłat leasingowych, części wynagrodzeń itp. – które koszty należy wyeliminować?
  3. czynsz najmu a pomniejszenie kosztów
  4. podatki obniżające koszty
  5. działalność „regulowana” i faktoring a obowiązek stosowana podatku minimalnego  

    5. Podmioty, które nie muszą obawiać się podatku minimalnego

    6. Odliczenie podatku minimalnego od CIT

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 20 lutego 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń czy sięgania do przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
20 / 02 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Błędy na fakturze i awarie KSeF – jak sobie poradzić? Patrycja Kubiesa

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Błędy na fakturze i awarie KSeF – jak sobie poradzić? + certyfikat gwarantowany

Termin: 30 stycznia 2024 r., godz. 9:00-10:00 

 

Jeśli nic się nie zmieni, to dla większości podatników wejście w Krajowy System e-Faktur od 1 lipca 2024 r. będzie obowiązkowe. Warto już teraz rozwiać wątpliwości, co do sposobu postępowania w przypadku błędu na fakturze lub awarii systemu podczas wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Jak skorygować fakturę? Co zrobić, jak nie działa system lub mamy awarię naszego programu finansowo-księgowego? Kto odpowiada za błąd, gdy biuro rachunkowe wystawi fakturę dla klienta? Odpowiedzi między innymi na te pytania usłyszysz podczas webinarium, na które zapraszamy. Jeśli masz pytania – zadaj je na czacie!

Program webinarium:

  • Błędna data wystawienia na fakturze a KSeF

         Jakie to ma znaczenie? Jak będzie wyglądać taki błąd w dacie sprzedaży?

  • Korygowanie faktury w przypadku błędu zauważonego przez nabywcę na fakturze po 1 lipca 2024 r.

         Jak to zrobić, skoro uchylono instytucję not korygujących?

  • Brak skorygowania faktury a prawo do odliczenia podatku VAT

Co z prawem do odliczenia podatku VAT w przypadku błędu w fakturze wystawionej dla nabywcy? Czy któreś błędy są ważniejsze?

  • Anulowanie faktur a wejście w życie KSef

Jak anulować fakturę przesłaną do KSeF? Czy da się anulować fakturę przed jej przesłaniem do KSeF?

  • Awaria systemu lub inne problemy techniczne a termin wystawienia faktury

Nie działa system, jak zatem zdiagnozować rodzaj problemu? Jak udokumentować takie przypadki? Jak zmieniają się obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji różnych problemów technicznych?

  • Biuro rachunkowe wystawiające "technicznie" fakturę dla klienta

         Jakie ryzyka to za sobą niesie?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca: Patrycja Kubiesa

Doradca podatkowy wpisana na listę pod numerem 13829. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Doświadczenie zdobywała w branży budowlanej i energetyce. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 30 stycznia 2024 r. o godz. 9.00 i zakończy się o godz. 10.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Patrycja Kubiesa

Doradca podatkowy; wpisana na listę pod numerem 13829. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Doświadczenie zdobywała w branży budowlanej i energetyce. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

Zrealizowane
30 / 01 / 2024 godz. 09:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Fotowoltaika u przedsiębiorcy Mirosław Siwiński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Fotowoltaika u przedsiębiorcy + certyfikat gwarantowany

Termin: 18 stycznia 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Boom na instalacje fotowoltaiczne trwa od jakiego czasu i – mimo przeszkód stawianych przez ustawodawcę – nie słabnie. Cel jest oczywisty – zmniejszenie rachunków za prąd. Robią to użytkownicy prywatni, robi to także rozsądny przedsiębiorca. Nie zawsze jednak zdają sobie sprawę, że ta inwestycja to nie tylko zyski, ale także nowe obowiązki podatkowe. Zostają prosumentami w rozumieniu prawa energetycznego. Co to w praktyce oznacza? Weź udział w webinarium i posłuchaj wyjaśnień eksperta nt. różnicy w rozliczaniu VAT między net-bilingiem i net-meteringiem, obowiązkach akcyzowych przy odprzedaży energii najemcom, rozliczeniach VAT przy ładowaniu samochodów oraz amortyzacji i rozliczaniu kosztów.

Program webinarium:

  1. VAT w OZE
    • Energia elektryczna w VAT
    • VAT przy net-meteringu i net-bilingu
    • Kiedy przedsiębiorca jest sprzedawcą energii w VAT?
  2. Akcyza w OZE
    • Obowiązki akcyzowe dla OZE u prosumenta 
    • Akcyza przy net-meteringu, net-bilingu
    • Kiedy przedsiębiorca jest sprzedawcą energii w akcyzie?
    1. odprzedaż energii najemcom a akcyza
    2. ładowanie pojazdów a akcyza
  3. CIT/PIT
    • Fotowoltaika – ulepszenie czy odrębny środek trwały?
    • Jak amortyzować?
    • Inwestycje w fotowoltaikę 
    • Księgowanie amortyzacji środków trwałych
    • Elementy faktury prosumenckiej
    • Księgowanie faktur wystawionych w systemie net-meteringu
    • Księgowanie wystawionych faktur za odsprzedaż energii elektrycznej na najemców
    • Księgowanie faktur wystawionych w systemie net-billingu i depozyt prosumencki
    • Księgowanie opłat ujętych na fakturze rozliczającej energię elektryczną z OZE
  4. Wynajem i leasing fotowoltaiki na rzecz przedsiębiorcy
    • Jak amortyzować?
    • Kto rozlicza VAT?
    • Ryzyko akcyzowe

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

Prowadzący: Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 18 stycznia 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

Zrealizowane
18 / 01 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Jak przygotować PIT-11 za 2023? Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Jak przygotować PIT-11 za 2023? + certyfikat gwarantowany

Termin: 10 stycznia 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Skala zmian związanych z wprowadzeniem Polskiego Ładu, które trzeba było potem uwzględnić w PIT-11 za 2022 r., była ogromna. Czy w tym roku będzie inaczej? Warto się o tym przekonać, biorąc udział w webinarium, które w praktyczny sposób pomoże w przygotowaniu zeznania PIT-11 za 2023 r. Podczas spotkania zostaną omówione przypadki, które co roku budzą najwięcej wątpliwości. Jak wykazać ulgi w PIT-11, a jak w PIT rocznym? Co zrobić z pracownikiem, który nie ma numeru PESEL? Jak korzystnie może się rozliczyć osoba samotnie wychowująca dziecko? Między innymi na te pytania odpowie nasza ekspertka. Uczestnicy webinarium także będą mogli jej zadać swoje pytania na czacie i – co ważniejsze – uzyskać na nie w trakcie spotkania odpowiedzi.

Program webinarium:

1. Jak przygotować PIT-11? – wpływ stawki podatku, kwoty zmniejszającej podatek na dochód  wykazany w zeznaniu podatkowym 

2. Przychody zwolnione w zeznaniu rocznym. Ulga na powrót, ulga 4+ oraz dla seniora – jak wykazać w PIT-11, a jak w PIT rocznym?

3. Wspólne rozliczenie z małżonkiem a skala podatkowa. Kto zyskuje na wspólnym rozliczeniu? Czy mogę się rozliczyć z małżonkiem, gdy związek małżeński zawarto w trakcie roku?   

4. Rozliczenie osoby samotnie wychowującej dziecko a zeznanie PIT-11

5. Co zrobić, gdy mamy pracownika obcokrajowca bez nadanego numeru PESEL?

6. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadząca: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 stycznia 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

Zrealizowane
10 / 01 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
20 problemów kadrowca na przełomie roku Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

20 problemów kadrowca na przełomie roku + certyfikat gwarantowany

Termin: 15 grudnia 2023 r., godz. 13:30-14:30 

 

Początek roku zawsze oznacza w działach kadr i płac nowe obowiązki. Dla ułatwienia zebraliśmy je w jednym miejscu. Podczas webinarium ekspert omówi problemy związane ze zmianą wysokości wynagrodzenia minimalnego, zawieraniem umów o pracę na przełomie roku, udzieleniem urlopów w tym okresie oraz zmienionymi w końcu 2023 r. wymogami w zakresie BHP. Jak zwykle odpowie także na pytania uczestników webinarium zadane na czacie.

Program webinarium:

1.Zmiana wynagrodzenia minimalnego 

  1. Co, gdy pracownik odmówi podpisana aneksu o zmianie minimalnego wynagrodzenia za pracę, gdyż chce dostać wyższe wynagrodzenie?
  2. Czy można w umowie o pracę umieścić zapis „minimalne wynagrodzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami”, by nie dawać dwa razy w roku aneksów do umowy?
  3. Co nie może być wliczane do minimalnego wynagrodzenia za pracę? – zmiana przepisów od 1 stycznia 2024 r. 
  4. Konieczność zmiany stawki minimalnej przy umowie zlecenia – jak to prawidłowo zrobić?

2. Koniec roku = koniec umowy

  1. W którym dniu wydać pracownikowi świadectwo pracy, by nie narazić się na popełnienie wykroczenia?
  2. W którym dniu wypłacić pracownikowi ekwiwalent za urlop, odprawę, a kiedy wynagrodzenie za grudzień 2023 r.?
  3. Według jakiego współczynnika obliczyć ekwiwalent za urlop z 2023 r. czy 2024 r., gdy wypłata jest 2 stycznia 2024 r.? 

3. Początek roku = nowa umowa

  1. Jakie daty wskazać w umowie o pracę zawieranej w grudniu 2023 r. od 1 stycznia 2024 r.? 
  2. Jakie daty zawrzeć w nowej umowie o pracę, gdy poprzednia rozwiązuje się 31.12.2023 r.?
  3. Czy w umowie o pracę może być wskazany adres zamieszkania pracownika?
  4. Jak prawidłowo wskazać miejsce wykonywania pracy w umowie po zmianie przepisów z 2023 r.? – WZÓR prawidłowej umowy!
  5. Jakich danych można wymagać od kandydata do pracy, by nie naruszyć RODO?

4. Urlopy wypoczynkowe na przełomie roku

  1. Czy można zmusić pracownika do wykorzystania urlopu wypoczynkowego przed zakończeniem umowy?
  2. Czy można w styczniu 2024 r. zmusić pracownika do wykorzystania całego zaległego urlopu wypoczynkowego za 2023 r.?
  3. Plan urlopów – kto musi go tworzyć i czy warto go mieć?
  4. Nowa umowa o pracę z tym samym pracownikiem – konieczność zawarcia porozumienia urlopowego – WZÓR porozumienia!

5. BHP – zawsze na czasie

  1. Zmiana rozporządzenia BHP przy monitorach ekranowych – konieczność zmiany zarządzeń o dofinansowaniu do okularów oraz doposażenia stanowisk pracy 
  2. Ekwiwalent za pranie, ekwiwalent za własną odzież roboczą – czy jest konieczność weryfikacji ustalonych stawek?
  3. Konieczność uzupełnienia badań profilaktycznych – co, gdy medycyna pracy się nie wyrobi?
  4. Zatrudnienie od 1 stycznia 2024 r. – kiedy przeprowadzić szkolenia wstępne BHP?

6. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 15 grudnia 2023 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
15 / 12 / 2023 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
VAT 2024 Zdzisław Modzelewski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

VAT 2024 + certyfikat gwarantowany

Termin: 11 grudnia 2023 r., godz. 10:00-11:00 

 

Już wiadomo, że rok 2024 w podatku VAT upłynie przede wszystkim pod znakiem przygotowania i wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Dla większości podatników obowiązkiem stanie się bowiem wystawianie i przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych. To rewolucja na miarę wprowadzenia kilka lat temu ewidencji JPK, trzeba się więc do tego dobrze przygotować. Ale to nie jedyny obowiązek. Wiadomo już np. że od początku przyszłego roku wejdzie ewidencja usług płatniczych. O tych oraz innych istotnych zmianach w VAT ekspert opowie Państwu podczas webinarium, na które serdecznie zapraszamy.

Program webinarium:

I. Uprawnienia i uwierzytelnienia w KSeF – planowane zmiany

  • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF;

  • sposoby nadawania, zmiany lub odbierania uprawnień do korzystania z KSeF;

  • nowy wzór zawiadomienia ZAW-FA oraz opcje jego złożenia;

  • rezygnacja z pośredniego nabywania uprawnień;

  • zakres danych, których podanie umożliwia dostęp do faktury ustrukturyzowanej, faktury wystawionej poza KSEF, po przesłaniu jej do KSeF, oraz faktury VAT RR i faktury VAT RR KOREKTA wystawionych przy użyciu KSeF, bez konieczności uwierzytelniania;

  • sposób oznaczania faktur ustrukturyzowanych, udostępnianych nabywcy, w sposób inny niż przy użyciu KSeF lub używanych poza KSeF, umożliwiający dostęp do faktury oraz umożliwiający weryfikację danych zawartych na tej fakturze;

  • kod weryfikujący – co to jest i do czego będzie służył?

  • certyfikat autoryzujący – co to jest i do czego będzie służył?

  • terminy funkcjonowania obecnych tokenów

II. Wystawienie faktury po zmianach (po 1 lipca 2024 r.)

  • faktury dla konsumentów;

  • faktury dla podmiotów zagranicznych;

  • faktury wystawiane przez podmioty zagraniczne w ramach „samofakturowania”;

  • faktury VAT RR i VAT RR KOREKTA

III. Zmiany w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych 

  • zmiana zasad wnioskowania i wydawania WIS

IV. Wprowadzenie kontroli płatności transgranicznych

  • usługi płatnicze objęte obowiązkiem raportowania;

  • kim jest dostawca usługi płatniczej?

  • obowiązek prowadzenia ewidencji i raportowania tej ewidencji

V. System kaucyjny przy opakowaniach a VAT

  • zmiany w zasadach opodatkowania opakowań zwrotnych;

  • obowiązek prowadzenia specjalnej ewidencji

 

Prowadzący: Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 11 grudnia 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

Zrealizowane
11 / 12 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK