Webinaria

szkolenia na żywo

Lista webinariów

Ewelina Zaręba-Siedlecka Ewelina Zaręba-Siedlecka

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Obowiązki sprawozdawcze podatników – najważniejsze regulacje + certyfikat gwarantowany

Termin: 15 października 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Mnogość i zawiłość przepisów podatkowych, ważne dla rozliczeń podatników nowelizacje zawoalowane w pozornie nieistotnych aktach prawnych, konieczność pamiętania o różnych terminach wywiązywania się z obowiązków fiskalnych czy śledzenie zmian, które w niedługim czasie wpłyną na rozliczenia przedsiębiorstwa – to długa lista kwestii, które powinien monitorować i brać pod uwagę każdy przedsiębiorca, chcący bezpiecznie i skutecznie prowadzić biznes w realiach polskiego systemu podatkowego. 

Aby nieco pomóc w tym procesie, zapraszamy na webinarium, w którym zaprezentujemy kilka – naszym zdaniem – kluczowych regulacji, o których powinni pamiętać polscy podatnicy i które mogą wpłynąć na dodatkowe obowiązki sprawozdawcze bądź wiązać się z powstaniem dodatkowego zobowiązania podatkowego. 

Program webinarium:

1. Globalny podatek minimalny Pillar 2 w pigułce – z czym będą musieli się zmierzyć polscy podatnicy?

  • Kogo dotyczy globalny podatek minimalny? Kiedy na polskich podmiotach będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku wyrównawczego? 

  • Zakres i mechanizm działania regulacji o minimalnym opodatkowaniu

  • Potencjalne obowiązki dokumentacyjne dla podmiotów z siedzibą w Polsce

2. Podatek u źródła: jak skutecznie dopełnić procedury należytej staranności?

  • Do jakiś płatności stosujemy podatek u źródła?
  • Czym jest procedura należytej staranności w podatku u źródła i kiedy trzeba ją posiadać?
  • Jakie czynności powinny zostać sformalizowane w ramach procedury, aby dopełnić należytej staranności?

3. Procedura MDR – dlaczego warto w najbliższym czasie ją zaktualizować?

  • Czym są schematy podatkowe i co należy raportować?
  • Kto jest obowiązany do posiadania procedury MDR i dlaczego mimo braku obowiązku warto ją mieć?

4. Strategia podatkowa przedsiębiorstwa – które informacje powinny być co roku upubliczniane? 

  • Kogo dotyczy obowiązek publikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej?
  • Co powinien zawierać taki dokument?

5. Podatek od przerzuconych dochodów – czym jest i do kiedy należy go zapłacić? 

  • Co ustawodawca kwalifikuje jako przerzucone przychody?
  • Kto musi rozliczyć podatek i w jakiej sytuacji?
  • Stawka opodatkowania i termin rozliczenia

6. Polski podatek minimalny – które podmioty powinny się liczyć z jego zapłatą w 2025 r.?

  • W jakich przypadkach podmioty będą zobowiązane do dodatkowego świadczenia? Czy są przewidziane wyłączenia? 
  • Podstawa opodatkowania. Mechanizm wyliczenia podatku 

W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Ewelina Zaręba-Siedlecka

Tax Manager w Nexia Advicero; ma ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie podatkowym dla klientów polskich i zagranicznych. W trakcie swojej kariery była zaangażowana w liczne projekty związane z badaniem rozliczeń podatkowych spółek (Due Diligence oraz Tax Review), bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, prowadzeniem rozliczeń podatników podatku od towarów i usług (VAT Compliance), wdrażaniem polityk i procedur podatkowych oraz raportowaniem MDR. Ma również doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 15 października 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Ewelina Zaręba-Siedlecka

Tax Manager w Nexia Advicero; ma ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie podatkowym dla klientów polskich i zagranicznych. W trakcie swojej kariery była zaangażowana w liczne projekty związane z badaniem rozliczeń podatkowych spółek (Due Diligence oraz Tax Review), bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, prowadzeniem rozliczeń podatników podatku od towarów i usług (VAT Compliance), wdrażaniem polityk i procedur podatkowych oraz raportowaniem MDR. Ma również doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej.

15 / 10 / 2024 godz. 10:00
cena: 169 zł
Kup Kup
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Sygnaliści w dokumentacji pracodawcy – wzory prawidłowych zapisów + certyfikat gwarantowany

Termin: 4 września 2024 r., godz. 13:30-14:30 

 

Przepisy ustawy o sygnalistach wchodzą w życie 25 września bieżącego roku. Ich celem jest ochrona osób zgłaszających lub ujawniających publicznie naruszenie prawa niezależnie od podstawy i formy świadczenia pracy. Tą ochroną zostaną objęte osoby pracujące zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Nowe przepisy zakładają, że sygnalista, który doświadczył za zgłoszenie działań odwetowych (takich jak pozbawienie awansu czy premii czy nieprzedłużenie umowy o pracę) będzie mógł wystąpić o zadośćuczynienie lub odszkodowanie. Z kolei pracodawca będzie musiał stworzyć wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w związku z tym zgłoszeniem. 

Do tego niezbędne będzie przygotowanie procedur i dokumentów. Wywiązanie się z tych obowiązków będzie łatwiejsze dzięki uczestnictwu w webinarium, którego celem jest praktyczne omówienie możliwych zapisów procedury zgłoszeń wewnętrznych oraz innych dokumentów wymaganych przy wdrażaniu ustawy o ochronie sygnalistów. 

Przypominamy też, że w drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników webinarium zadane na czacie!

Program webinarium:

1. Sygnaliści – kto i kiedy musi wdrożyć procedury?

  • Którzy pracodawcy muszą wprowadzić ochronę sygnalistów w zakładzie?

  • Kiedy ochrona sygnalistów jest obowiązkowa, nawet jeśli pracodawca nie zatrudnia 50 osób?

  • Czy znaczenie ma liczba etatów, czy liczba osób zatrudnionych w zakładzie?

  • Czy do liczby zatrudnionych wlicza się zleceniobiorców itp.?

  • Czy pracodawca może samodzielnie wdrożyć ochronę sygnalistów, bez udziału firm zewnętrznych?

2. Wewnętrzny kanał zgłoszeń – jak go założyć i kto ma go obsługiwać?

  • Czy trzeba podpisać umowę z firmą zapewniającą bezpieczny kanał zgłaszania nieprawidłowości?

  • Co może stanowić wewnętrzny kanał dokonywania zgłoszeń?

  • Adres mailowy, skrzynka na listy, odrębny nr telefonu, zewnętrzny portal – jaki kanał zgłoszeń wybrać? Kto decyduje o rodzaju kanału dokonywania zgłoszeń zastosowanego w zakładzie i czy pracodawca może go wybrać samodzielnie?

  • Kto może być osobą obsługującą wewnętrzny kanał zgłaszania nieprawidłowości: kadrowiec, IOD, pracownik służby BHP, zleceniobiorca na podstawie odrębnej umowy?

  • Czy osoba przyjmująca zgłoszenia musi brać następie udział w ich rozpatrywaniu?

  • Czy pracodawca będzie mógł samodzielnie – bez firm zewnętrznych – zapewnić wykonanie obowiązku ochrony sygnalistów?

3. Co można zgłaszać i skąd pracownicy mają o tym wiedzieć?

  • Kto może dokonać zgłoszenia wewnętrznego?

  • Co może stanowić przedmiot zgłoszenia? 

  • Rodzaje spraw objęte pojęciem whistleblowingu 

  • Czy pracodawca powinien zapewnić pracownikom szkolenie w zakresie procedur i tematyki podlegającej zgłoszeniu?

4. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – najważniejszy dokument procedury!

  • Który pracodawca będzie musiał utworzyć procedurę zgłoszeń wewnętrznych?

  • Czy w związku z sygnalistami trzeba dokonywać jakiś zmian w regulaminie pracy?

  • Z kim należy skonsultować zapisy procedury i w jakim terminie?

  • Co, gdy związki nie zgodzą się na zaproponowaną treść procedury zgłoszeń wewnętrznych?

  • W jakim terminie wchodzi w życie procedura zgłoszeń wewnętrznych?

  • Czy oświadczenie o zapoznaniu z procedurą należy przechowywać w aktach osobowych pracownika?

  • Jakie zapisy procedury są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?

  • Czy warto rozszerzać katalog spraw, które mogą być przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego o tematykę naruszeń regulaminów wewnętrznych, czasu pracy, mobbingu itp.?

  • Czy warto umożliwić dokonywanie zgłoszeń anonimowych?

  • Jaki okres rozpatrzenia zgłoszenia wskazać w procedurze?

  • Jakie zapisy procedury rozpatrywania zgłoszeń są najważniejsze i powinny się znaleźć w procedurze – wzór procedury zgłoszeń wewnętrznych dla uczestników webinarium!

  • Jak prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych – kto za niego odpowiada – wzór rejestru dla uczestników szkolenia!

  • Wzór protokołu z ustnego przyjęcia zgłoszenia – wraz z omówieniem! 

  • Wzór protokołu rozpatrzenia zgłoszenia wewnętrznego – wraz omówieniem! 

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 4 września 2024 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

04 / 09 / 2024 godz. 13:30
cena: 169 zł
Kup Kup
Małgorzata Rzeszutek Małgorzata Rzeszutek

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczanie faktur korygujących – problemy w JPK i deklaracjach CIT/PIT 

Termin: 28 sierpnia 2024 r., godz. 14:00-15:00 

 

Wśród licznych problemów związanych z korygowaniem faktur są m.in. te związane z ujmowaniem ich w ewidencji JPK i rozliczaniem w deklaracji CIT/PIT. Szczególnie, jeśli chodzi o moment tego ujęcia i decyzję, czy należy zrobić to wstecznie, czy na bieżąco. Stanowiska organów podatkowych bywają w tym zakresie zaskakujące, dlatego warto je znać. Podobnie jak zasady przeliczania faktur korygujących po właściwym kursie. O tym, jak w praktyce poradzić sobie z tym problemami będzie mówić doktor ekonomii, doradca podatkowy i wieloletni praktyk. Na prowadzone przez nią webinarium zapraszamy przede wszystkim głównych księgowych oraz pracowników biur rachunkowych i kancelarii podatkowych. W drugiej części spotkania ekspertka odpowie na pytania zadane przez uczestników webinarium na czacie.

Program webinarium:

  1. Zasady rozliczania korekt faktur sprzedaży i zakupu w rozliczeniach krajowych w JPK, omówienie obowiązujących uzgodnień

    elementy obowiązkowe faktury korygującej

    moment ujęcia korekty w JPK

    faktury ustrukturyzowane a uzgodnienie

  2. Zasady przeliczania po właściwym kursie faktur korygujących do VAT i CIT/PIT, wyjątki przy zbiorczych fakturach korygujących
  3. Zasady ujmowania korekt faktur sprzedaży i zakupu do rozliczenia przychodów i kosztów podatkowych – stanowiska organów podatkowych w zakresie kwalifikacji korekt

    W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadząca - Małgorzata Rzeszutek

Doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15-letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy, specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych i schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi od ponad 10 lat zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT, a także podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców, zajmujących się tworzeniem analiz, dokumentacji oraz procedur dla firm i samorządów w zakresie schematów podatkowych, cen transferowych, należytej staranności, podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 28 sierpnia 2024 r. o godz. 14.00 i zakończy się o godz. 15.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Małgorzata Rzeszutek

Doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15-letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy, specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych i schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi od ponad 10 lat zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT, a także podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców, zajmujących się tworzeniem analiz, dokumentacji oraz procedur dla firm i samorządów w zakresie schematów podatkowych, cen transferowych, należytej staranności, podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.

28 / 08 / 2024 godz. 14:00
cena: 169 zł
Kup Kup
Karolina Stawicka Karolina Stawicka

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Ochrona sygnalistów: procesy i procedury w praktyce + certyfikat gwarantowany

Termin: 29 lipca 2024 r., godz. 14:30-15:30 

 

25 września wejdą w życie przepisy ustawy o ochronie sygnalistów, a więc jednostki zobowiązane do ich wdrożenia (zarówno firmy prywatne, jak i jednostki samorządu terytorialnego) mają na to coraz mniej czasu. Warto też wiedzieć, że o nowym obowiązku muszą pamiętać także właściciele biur rachunkowych i to niezależnie od ich wielkości. Przed wszystkimi tymi podmiotami stoi zadanie stworzenia i wdrożenia wewnętrznych procedur informowania o nielegalnych lub nieuczciwych działaniach i różnego rodzaju nieprawidłowościach naruszających prawo. 

Zapraszamy na godzinne szkolenie, podczas którego eksperci omówią najważniejsze obowiązki związane z ochroną sygnalistów oraz odpowiedzą na pytania zadane na czacie przez uczestników. Do wzięcia udziału w spotkaniu zapraszamy osoby odpowiedzialne w organizacjach za działy prawne, pracowników działów kadr i płac, HR oraz compliance, a także właścicieli firm i osoby zarządzające. Zapraszamy! 

Program webinarium:

  1. Obowiązki podmiotów prawnych wynikające z ustawy o ochronie sygnalistów
  2. Procedura zgłoszeń wewnętrznych - elementy obligatoryjne 
  3. Rejestr zgłoszeń
  4. Upoważnienie do przyjmowania zgłoszeń i prowadzenia działań następczych
  5. Inne dokumenty wymagane prawem
  6. Sposób wdrożenia procedury
  7. Wdrożenie i co dalej?
  8. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadząca – Karolina Stawicka

Partner i szef praktyki prawa pracy w Kancelarii Bird & Bird. Ekspert w dziedzinie prawa pracy, specjalista w sporach sądowych, w tym w sprawach cywilnych i karnych dotyczących korupcji i tajemnic handlowych. Od 2005 r. doradza klientom w pełnym spektrum spraw z zakresu prawa pracy, w tym w złożonych procesach restrukturyzacji, obejmujących fuzje i przejęcia, transfery pracowników (ARD/TUPE) oraz zwolnienia grupowe. Interesują ją kwestie związane z compliance, pomaga klientom we wdrażaniu kodeksów postępowania, zasad informowania o nieprawidłowościach i procedur antykorupcyjnych. Prowadzi również szkolenia dla klientów w tym zakresie. Jest konsultantem Polskiej Izby Handlowej oraz ekspertem OLAF i IBA w zakresie negocjowanych rozliczeń.

Prowadzący – Paweł Wyrębek

Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird. Doradza klientom od 2012 r. Specjalizuje się w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy, prawie ubezpieczeń społecznych oraz prawie imigracyjnym. Zajmuje się bieżącą obsługą klientów z różnych sektorów gospodarki, wspierając ich, m.in. w zatrudnianiu i rozwiązywaniu stosunków pracy, przygotowywaniu wewnętrznych regulaminów i polityk zakładowych, prowadzeniu wewnętrznych postępowań wyjaśniających oraz w kwestiach związanych ze świadczeniami i benefitami pracowniczymi. Przed dołączeniem do Bird & Bird, doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych polskich kancelarii prawnych. Jako wykładowca prowadził także ćwiczenia z prawa pracy ze studentami kierunków prawa i administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 29 lipca 2024 r. o godz. 14.30 i zakończy się o godz. 15.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Karolina Stawicka

Partner i szef praktyki prawa pracy w Kancelarii Bird & Bird. Ekspert w dziedzinie prawa pracy, specjalista w sporach sądowych, w tym w sprawach cywilnych i karnych dotyczących korupcji i tajemnic handlowych. Od 2005 r. doradza klientom w pełnym spektrum spraw z zakresu prawa pracy, w tym w złożonych procesach restrukturyzacji, obejmujących fuzje i przejęcia, transfery pracowników (ARD/TUPE) oraz zwolnienia grupowe. Interesują ją kwestie związane z compliance, pomaga klientom we wdrażaniu kodeksów postępowania, zasad informowania o nieprawidłowościach i procedur antykorupcyjnych. Prowadzi również szkolenia dla klientów w tym zakresie. Jest konsultantem Polskiej Izby Handlowej oraz ekspertem OLAF i IBA w zakresie negocjowanych rozliczeń.

29 / 07 / 2024 godz. 14:30
cena: 125 zł
Kup Kup
Paweł Ziółkowski Paweł Ziółkowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Wakacje składkowe i inne zmiany w ubezpieczeniach przedsiębiorców + certyfikat gwarantowany

Termin: 4 lipca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Przez kilka ostatnich lat składki na ubezpieczenia społeczne znacznie wzrosły. Aby ulżyć przedsiębiorcom rząd postanowił wprowadzić wakacje składkowe, czyli możliwość nieopłacania składek przez jeden miesiąc, co ma zrekompensować coroczny ich wzrost. Żeby skorzystać ze zwolnienia trzeba złożyć stosowny wniosek. Podczas webinarium ekspert powie o tym, co trzeba zrobić, żeby takie zwolnienie uzyskać oraz jakie to wywoła skutki. Oprócz tego wskaże, jakie zmiany są spodziewane w zakresie składek zdrowotnych przedsiębiorców i jak się przygotować do nowych regulacji. Odpowie także na pytania uczestników webinarium. Zapraszamy!

Program webinarium:

1. Możliwość jednomiesięcznego zwolnienia od składek społecznych:

  • termin wejścia w życie nowej regulacji
  • zasady wakacji składkowych
  • konieczność złożenia wniosku
  • finansowanie składek w okresie zwolnienia
  • rozliczenie składek w okresie korzystania ze zwolnienia
  • dobrowolne opłacanie składek chorobowych a wakacje składkowe

2. Planowane zmiany w zakresie składek zdrowotnych

  • składki na zasadach ogólnych
  • składki na liniowym
  • składki na ryczałcie
  • składki na karcie podatkowej

3. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący – Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 4 lipca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

Zrealizowane
04 / 07 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aneta Bugalska Aneta Bugalska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Fotowoltaika jako inwestycja przedsiębiorcy cz. 3: rozliczenia księgowe + certyfikat gwarantowany

Termin: 2 lipca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Fotowoltaika w firmach stale zyskuje na popularności, bo ograniczając wzrost kosztów energii przedsiębiorcy coraz częściej inwestują w energię z OZE. W tego powodu w praktyce księgowej coraz częściej pojawiają się pytania dotyczące prawidłowości kwalifikacji w księgach rachunkowych transakcji związanych z tą inwestycją, np. rozpoznania wartości początkowej środka trwałego z uwzględnieniem różnych podejść związanych z kosztami przyłącza, a następnie z korzystaniem przez firmy z instalacji fotowoltaicznej (włączając w to kwestie księgowe związane z rozliczeniem z zakładem energetycznym w zależności od rodzaju zawartej z nim umowy).

Webinarium skierowane jest do szeroko rozumianych służb księgowych, zarówno w ramach wewnętrznych działów finansowych firm, jak i w biurach rachunkowych. Ekspertka podczas webinarium skupi się na aspektach praktycznych związanych z księgowaniami typowych transakcji związanych z instalacją OZE w firmie.

Program webinarium:

1. Formy inwestycji w zakresie fotowoltaiki:

  • zakup instalacji fotowoltaicznej i rozliczenia księgowe z tym związane (w tym wartość początkowa środka trwałego i jego amortyzacja bilansowa) 
  • najem instalacji fotowoltaicznej i rozliczenia księgowe z tym związane (w tym rozliczenie leasingu operacyjnego i finansowego)

2. Rozliczenia księgowe z tytułu uzyskanego finansowania (w tym rozliczenia z tytułu kredytów i pożyczek oraz dopłat)

3. Rozliczenia z zakładem energetycznym – faktura i co dalej?

  • net-metering
  • net-billing

4. Rozliczenia księgowe z tytułu podatków:

  • akcyza
  • podatek od nieruchomości
  • VAT
  • PIT/CIT

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący – Aneta Bugalska

Partner w Advicero Nexia z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Posiada licencję na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Specjalizuje się w księgowości spółek międzynarodowych, ma bogate doświadczenie w zakresie podatków, rachunkowości oraz raportowania zarówno według przepisów polskich, jaki i MSR oraz US GAAPS. Brała udział w wielu projektach w zakresie przekształceń podmiotów gospodarczych (m.in. fuzje, przejęcia, likwidacje), optymalizacji podatkowych, odtwarzania ksiąg rachunkowych czy też korekt podatkowych. Doradza w zakresie bieżącego funkcjonowania spółek handlowych, usługowych, czy produkcyjnych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 2 lipca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aneta Bugalska

Partner w Advicero Nexia z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Posiada licencję na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Specjalizuje się w księgowości spółek międzynarodowych, ma bogate doświadczenie w zakresie podatków, rachunkowości oraz raportowania zarówno według przepisów polskich, jaki i MSR oraz US GAAPS. Brała udział w wielu projektach w zakresie przekształceń podmiotów gospodarczych (m.in. fuzje, przejęcia, likwidacje), optymalizacji podatkowych, odtwarzania ksiąg rachunkowych czy też korekt podatkowych. Doradza w zakresie bieżącego funkcjonowania spółek handlowych, usługowych, czy produkcyjnych.

Zrealizowane
02 / 07 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Mirosław Siwiński Mirosław Siwiński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Fotowoltaika jako inwestycja przedsiębiorcy cz. 2: VAT, PIT/CIT i podatek od nieruchomości + certyfikat gwarantowany

Termin: 19 czerwca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Zmniejszenie rachunków za prąd dzięki instalacji fotowoltaiki to rozwiązanie coraz chętniej wykorzystywane w firmach. Nic więc dziwnego, że pojawiają się pytania o prawidłowość rozliczeń podatkowych transakcji związanych z inwestycją, a następnie z korzystaniem z fotowoltaiki. Coraz więcej przedsiębiorców i biur rachunkowych uświadamia sobie, że VAT, PIT/CIT i podatek od nieruchomości mogą przynieść zarówno korzyści, jak i obciążenia podatkowe – odmienne przy zakupie, wynajmie oraz używaniu instalacji. Praktyka organów skarbowych tradycyjnie nie jest korzystna dla podatników, więc warto dowiedzieć się, w jakim zakresie można liczyć na przychylność fiskusa, a kiedy należy postarać się o indywidualną interpretacje, aby zabezpieczyć interesy podatnika.

Webinarium skierowane jest do praktyków, szeroko rozumianych służb podatkowych i księgowych, zarówno w ramach wewnętrznych działów finansowych, jak i w biurach rachunkowych. Podczas spotkania ekspert skupi się na aspektach praktycznych obowiązków podatkowych w VAT, PIT/CIT i podatku od nieruchomości w zakresie instalacji OZE w firmie. Zapraszamy!

Program webinarium:

1. OZE a podatek od nieruchomości

  • Zakres opodatkowania
  • Od czego liczymy – podstawa
  • Zwolnienie z podatku
  • Podatek od nieruchomości przy wynajmie instalacji – problemy praktyczne

2. CIT/PIT w OZE

  • OZE jako odrębny środek trwały lub ulepszenie  
  • Stawki i sposoby amortyzacji środków trwałych
  • Amortyzacja przy wynajmie lub leasingu fotowoltaiki
  • Program rządowego dofinansowania i pożyczek a PIT/CIT

3. VAT w OZE

  • Energia elektryczna – uwagi wprowadzające
  • VAT w rozliczeniu net-meteringu i net-bilingu
  • VAT od sprzedaży energii?
  • VAT od umów Virtual Power Purchase Agreement (VPPA)
  • VAT od Transakcji Gwarancji Pochodzenia 

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący – Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 19 czerwca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

Zrealizowane
19 / 06 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Mariusz Makowski Mariusz Makowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Zatrudnianie Ukraińców po 1 lipca 2024 r. + certyfikat gwarantowany

Termin: 17 czerwca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Przepisy specustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z trwającą wojną obowiązują od 2022 r. Od 1 lipca 2024 r. wejdzie w życie kolejna nowelizacja wymienionej ustawy, która oprócz przedłużenia terminów legalnego pobytu Ukraińców w naszym kraju wprowadza kilka istotnych zmian. Zakłada m.in. zmiany w systemie wsparcia oraz powiązanie wypłat 800 plus i świadczenia z programu "Dobry start" z obowiązkiem szkolnym. Zapraszamy na webinarium poświęcone omówieniu planowanych regulacji, z uwzględnieniem praktycznych konsekwencji, które ze sobą niosą. Szkolenie przeznaczone jest w szczególności dla pracowników działów kadr powierzających lub zamierzających powierzyć pracę uchodźcom z Ukrainy. 

Program webinarium:

1. Nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

2. Szczegółowe omówienie wprowadzanych zmian:

  1. przedłużenie obowiązywania ustawy o pomocy do 30 września 2025 r.
  2. rozszerzenie katalogu osób objętych ustawą pomocową
  3. uszczelnianie systemu udzielania pomocy:
    1. terminy występowania o numer PESEL
    2. dokumenty potwierdzające tożsamość cudzoziemca
    3. wygaszanie niektórych działań pomocowych (likwidacja świadczenia 300 zł)
    4. zmiany w zakresie dostępu do rynku pracy obywateli Ukrainy:
      1. skrócenie terminu na przesłanie powiadomienia o powierzeniu pracy
      2. przypadki rodzące obowiązek składania kolejnych powiadomień
      3. wymóg wskazania w powiadomieniu co najmniej minimalnego wynagrodzenia

3. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący – Mariusz Makowski

Doradca podatkowy, trener, wykładowca akademicki, ekspert w zakresie opodatkowania dochodów osiąganych przez Polaków za granicą oraz przez cudzoziemców w Polsce. Publikuje artykuły i książki na temat opodatkowania dochodów zagranicznych oraz realizuje szkolenia na ten temat. Prowadzi własną kancelarię podatkową.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 17 czerwca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mariusz Makowski

Doradca podatkowy, trener, wykładowca akademicki, ekspert w zakresie opodatkowania dochodów osiąganych przez Polaków za granicą oraz przez cudzoziemców w Polsce. Publikuje artykuły i książki na temat opodatkowania dochodów zagranicznych oraz realizuje szkolenia na ten temat. Prowadzi własną kancelarię podatkową (www.doradca-podatkowy.net.pl).

Zrealizowane
17 / 06 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Mirosław Siwiński Mirosław Siwiński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Fotowoltaika jako inwestycja przedsiębiorcy cz. 1: akcyza + certyfikat gwarantowany

Termin: 10 czerwca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Fotowoltaika to coraz popularniejsze wsparcie firm wobec rosnących kosztów energii elektrycznej. W związku z tym coraz częściej pojawiają się też pytania odnośnie do prawidłowości rozliczeń transakcji związanych z inwestycją, a następnie z korzystaniem z instalacji fotowoltaicznej. Część z nich dotyczy obowiązków w zakresie najmniej znanego z podatków firmowych – akcyzy. Związane jest to m.in. z praktyką organów skarbowych, potwierdzających nieoczywiste obowiązki w tym zakresie. Webinarium skierowane jest do szeroko rozumianych służb podatkowych i księgowych, zarówno w ramach wewnętrznych działów finansowych, jak i w biurach rachunkowych. Co ważne: ekspert skupi się na aspektach praktycznych ukrytych obowiązków podatkowych związanych z instalacją OZE w firmie. Polecamy!

Program webinarium:

  • Akcyza a OZE – zrozumieć problem i zakres obowiązków fiskalnych i pozafiskalnych
  • Jak liczyć limit do zwolnienia 1 MW?
  • Najczęstsze błędy: sprzedaż w akcyzie a stosowanie zwolnień przedmiotowych
  • Odprzedaż energii najemcom, we wspólnotach mieszkaniowych i w spółdzielniach
  • Ładowanie pojazdów a obowiązki akcyzowe
  • Wynajem paneli fotowoltaicznych

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący – Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 czerwca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

Zrealizowane
10 / 06 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Piotr Kępisty Piotr Kępisty

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Przygotowanie do KSeF w biurze rachunkowym + certyfikat gwarantowany

Termin: 17 maja 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Niezależnie od terminu wdrożenia obowiązku wystawiania faktur w KSeF biura rachunkowe muszą się do tego dobrze przygotować. Wypracowanie prawidłowego modelu współpracy z klientami może bowiem sprawić, że KSeF nie utrudni, a ułatwi pracę księgowym. Czego wymagać od klientów? Jak ich przekonać do zmian? Co zmienić w pracy samego biura? – to tylko kilka pytań, na które odpowie ekspert podczas webinarium. Pamiętaj też, że możesz mu zadać swoje pytania na czacie. Zapraszamy!

Program webinarium:

  1. Czy ustawione i funkcjonujące już w biurze rachunkowym automatyzacje, systemy OCR oraz elektroniczne obiegi dokumentów muszą zostać zmienione na potrzeby działania KSeF? 
  2. Czy biura rachunkowe obsługujące klientów „papierowo” będą zmuszone zmienić model współpracy?
  3. Czy w dobie KSeF możliwe będzie przejście w 100% na „bezpapierową” obsługę klientów?
  4. Czy KSeF wymaga od biur rachunkowych tworzenia dokumentów źródłowych?
  5. KSeF – program do wystawiania faktur/program księgowy – czym on właściwie jest?
  6. Pobieranie i przekazywanie dokumentów z KSeF do biura rachunkowego – kto i w jaki sposób ma to robić?
  7. Jakie będą metody współpracy klienta z biurem rachunkowym w dobie KSeF?
  8. Czy biuro rachunkowe musi być upoważnione przez klienta do obsługi KSeF w jego imieniu?
  9. Jaki model współpracy z klientem może usprawnić i przyspieszyć pracę biur rachunkowych?
  10. Jakie ryzyka i obciążenia wiążą się dla biur rachunkowych ze współpracą z klientem w ramach upoważnienia do obsługi KSeF w imieniu podatnika?
  11. KSeF to odciążenie dla przedsiębiorców – biuro rachunkowe pobierze faktury z KSeF i uwzględni je w księgach i ewidencjach podatkowych, bez udziału podatnika – czy na pewno?
  12. Czy może być tak, że pod względem praktycznym KSeF niczego nie zmieni w pracy biura rachunkowego?
  13. Czy można liczyć na to, że MF odpowiednio wyedukuje przedsiębiorców w kwestii działania KSeF? Czy może edukacja klientów w tym zakresie będzie kolejnym niepisanym obowiązkiem księgowych?
  14. Czy w kontekście obowiązkowego KSeF może być konieczna zmiana umów zawartych z klientami?
  15. Jak uświadomić przedsiębiorców, że KSeF to istotne wyzwanie również dla nich samych, a nie tylko biura rachunkowego?
  16. Jakie kroki wdrożeniowe warto podjąć przed wejściem w życie przepisów o KSeF?
  17. Co każda firma powinna przeanalizować i przemyśleć zanim zacznie wystawiać e-faktury?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników webinarium zadane na czacie.

 

Prowadzący – Piotr Kępisty

Doradca podatkowy i prawnik; twórca bloga zrozumvat.pl, zawierającego praktyczne materiały edukacyjne z zakresu VAT. Autor tradycyjnych publikacji prasowych (m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce). Współautor książek o rozliczaniu VAT w nieruchomościach, w branży TSL oraz komentarzy do zmian. W ramach spółki Tributis Group doradza w podatku od towarów i usług. Doświadczony wykładowca w tematyce VAT.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 17 maja 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Piotr Kępisty

Doradca podatkowy i prawnik, twórca bloga zrozumvat.pl, zawierającego praktyczne materiały edukacyjne z zakresu VAT. Autor tradycyjnych publikacji prasowych (m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce). Współautor książek o rozliczaniu VAT w nieruchomościach, w branży TSL oraz komentarzy do zmian. W ramach spółki Tributis Group doradza w podatku od towarów i usług. Doświadczony wykładowca w tematyce VAT.

Zrealizowane
17 / 05 / 2024 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Piotr Wojciechowski Piotr Wojciechowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczanie czasu pracy w praktyce: podróż służbowa, bankiet, szkolenie + certyfikat gwarantowany

Termin: 13 maja 2024 r., godz. 12:00-13:00 

 

Zasady rozliczania do czasu pracy mogą rodzić wiele problemów, zwłaszcza gdy, jak w przypadku podróży służbowych, nie są uregulowane wprost w konkretnym przepisie Kodeksu pracy. Wtedy niezbędna jest znajomość orzecznictwa i dobrej praktyki. Dlatego warto skorzystać z wiedzy naszego eksperta, który opowie, jak zrobić to dobrze, także w niecodziennych przypadkach, jak np. udział pracownika w bankiecie, wyjeździe na konferencję czy podróży służbowej do miejsca w innej strefie czasowej. W drugiej części webinarium będzie czas na odpowiedzi eksperta na pytania zadane na czacie przez uczestników spotkania. Zapraszamy!

Program webinarium:

1. Podróż służbowa a ruchomy lub zadaniowy czas pracy
2. Podróż służbowa w dniu wolnym a czas pracy i okres odpoczynku
3. Powrót z wyjazdu służbowego a okres odpoczynku; termin stawienia się do pracy po podróży w nocy
4. Bankiet lub koncert po spotkaniu służbowym a czas pracy i okres odpoczynku
5. Czas podróży i odpoczynku, gdy pracownik wykonuje zdanie służbowe w innej strefie czasowej
6. Przejazd z domu do biura i z powrotem w razie pracy zdalnej całkowitej, częściowej i okazjonalnej a czas pracy
7. Wyjazd na szkolenie lub na konferencję a czas pracy i okres odpoczynku
8. Udział w wyjazdach integracyjnych a czas pracy i odpoczynku pracownika

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący –  Piotr Wojciechowski

Adwokat, ekspert prawa pracy, publicysta. Były Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W latach 1998-2001 pracował w charakterze specjalisty w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. 

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 13 maja 2024 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Piotr Wojciechowski

Adwokat, ekspert prawa pracy, publicysta. Były Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W latach 1998-2001 pracował w charakterze specjalisty w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.

Zrealizowane
13 / 05 / 2024 godz. 12:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Bartosz Sankiewicz Bartosz Sankiewicz

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Stosowanie estońskiego CIT w praktyce + certyfikat gwarantowany

Termin: 10 maja 2024 r., godz. 12:00-13:00 

 

Zapraszamy na webinarium poświęcone praktycznym aspektom związanym ze stosowaniem estońskiego CIT. Dowiedzą się Państwo, na czym polegają korzyści dla spółki związane z wyborem tej formy opodatkowania, kto może skorzystać z tego rozwiązania, a także jakie warunki ku temu trzeba spełnić. Omówimy również różnice w opodatkowaniu estońskim CIT w stosunku do standardowego CIT, poparte praktycznym przykładem. Będziemy także rozmawiać o problemach, jakie mogą się pojawić w praktyce, takich jak możliwość przystąpienia i rezygnacji z tego rodzaju opodatkowania, wypłata zysku czy wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą. W drugiej części webinarium będzie możliwość bezpośredniego zadawania pytań ekspertom. 

Program webinarium:

1. Na czym polegają korzyści ze stosowania estońskiego CIT? – wpływ na sytuację spółki

2. Kto może skorzystać na estońskim CIT? – warunki, które należy spełnić oraz wyłączenia z możliwości stosowania tej formy opodatkowania w ujęciu praktycznym

3. Stosowanie estońskiego CIT:

  1. różnice w opodatkowaniu estońskim CIT w stosunku do opodatkowania standardowego – przykład praktyczny (podstawa opodatkowania, stawki, efektywna stopa oprocentowania)
  2. problemy pojawiające się przy stosowaniu estońskiego CIT oraz praktyka interpretacyjna (w tym: możliwość przystąpienia i rezygnacji z tej formy opodatkowania, wypłata zysku, wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, ukryte zyski)

4. Odpowiedzi na pytania uczestników spotkania zadane na czacie

 

Prowadzący – Bartosz Sankiewicz 

doradca podatkowy, partner w Innside Tax; ma ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w szczególności w obszarze podatków dochodowych i międzynarodowego prawa podatkowego, zdobywane m.in. w firmach z Wielkiej Czwórki; doradzał przy projektach restrukturyzacyjnych, badaniach due diligence, strukturyzacjach finansowania inwestycji, reorganizacjach wewnątrzgrupowych, przeglądach w podatku od nieruchomości, a także w zakresie bieżącego doradztwa podatkowego; specjalizuje się w CIT, podatkach międzynarodowych i energetyce. 

Prowadząca – Martyna Zawadzka

prawnik, manager współpracujący z Innside Tax; swoje doświadczenie zdobywała w dużych firmach consultingowych, w tym w firmie z tzw. Wielkiej Czwórki; realizowała projekty dla polskich i zagranicznych grup kapitałowych, obejmujące przygotowanie dokumentacji cen transferowych, weryfikację poprawności rozliczeń wewnątrzgrupowych, planowanie oraz wdrażanie modeli rozliczeń pomiędzy podmiotami powiązanymi, jak również opracowywanie analiz danych porównawczych; ma także doświadczenie w realizacji projektów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych, przygotowywania opinii podatkowych oraz wniosków o wydanie interpretacji indywidulanej; jej specjalizacją są ceny transferowe oraz inne zagadnienia związane z podatkiem dochodowym od osób prawnych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 maja 2024 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Bartosz Sankiewicz

doradca podatkowy, partner w Innside Tax; ma ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w szczególności w obszarze podatków dochodowych i międzynarodowego prawa podatkowego, zdobywane m.in. w firmach z Wielkiej Czwórki; doradzał przy projektach restrukturyzacyjnych, badaniach due diligence, strukturyzacjach finansowania inwestycji, reorganizacjach wewnątrzgrupowych, przeglądach w podatku od nieruchomości, a także w zakresie bieżącego doradztwa podatkowego; specjalizuje się w CIT, podatkach międzynarodowych i energetyce.

Zrealizowane
10 / 05 / 2024 godz. 12:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK