Webinaria

szkolenia na żywo

Lista webinariów

Radosław Kowalski Radosław Kowalski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Skutki podatkowe wprowadzenia pracy zdalnej + certyfikat gwarantowany

Termin: 10 maja 2023 r. o godz. 10:00-11:00

 

Epidemia COVID-19 pokazała, że nie każdy pracownik musi realizować swoje obowiązki z biura, dlatego praca zdalna obecnie bardzo zyskała na popularności. Wraz z nią pojawiły się poważne wątpliwości, jak fakt świadczenia pracy zdalnej i związane z nią świadczenia wpływają na obciążenia fiskalne. Niestety, prawodawca poprzez swoją niefrasobliwość legislacyjną również nie pomaga. Podczas webinarium ekspert podpowie, jak najlepiej sobie poradzić w tej sytuacji.

Webinarium jest skierowane zarówno do pracowników działów kadr i księgowości firm sektora prywatnego, jak i jednostek budżetowych.

 

W programie webinarium:

1. Jak  to jest z tym przychodem pracownika? – jakie warunki muszą być spełnione, by wystąpił przychód, zwłaszcza przy otrzymaniu świadczeń niepieniężnych, a także zwrotu kosztów. Dlaczego niektóre zwolnienia z PIT działają na niekorzyść podatników, których dotyczą?

2. Przepisy podatkowe w Kodeksie pracy – jaka jest ich treść, implikacje, ale również jak ich umiejscowienie w tej ustawie wpłynie na stosowanie regulacji. Czy na pewno ustawodawca wiedział co robi, wprowadzając je w takim kształcie i w takim miejscu?

3. Praca zdalna pracowników – a co ze zleceniobiorcami, wykonawcami dzieła, świadczącymi w relacji B2B?

4. Nie tylko przychód pracownika może przysporzyć problemów fiskalnych – co z kosztami pracodawcy? Jak to wygląda przy innych niż stosunek pracy relacjach prawnych?

5. Podatek od towarów i usług pracodawcy przy pracy zdalnej: odliczanie VAT naliczonego i naliczenia VAT należnego

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 

Prowadzący: Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Ci, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 maja 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
10 / 05 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Nowy Kodeks pracy a konieczne zmiany w aktach wewnątrzzakładowych – WZORY zapisów regulaminowych, wniosków i oświadczeń + certyfikat gwarantowany

Termin: 25 kwietnia 2023 r. o godz. 13:30-14:30

 

Jakich zmian w aktach wewnątrzzakładowych pracodawcy muszą dokonać w związku z nowymi przepisami Kodeksu pracy? Każdy pracodawca powinien to wiedzieć, dlatego nasze szkolenie będzie poświęcone przedstawieniu gotowych zapisów regulaminu pracy, o które powinien być zaktualizowany regulamin pracy. Ponadto trener zaproponuje także wzory nowych wniosków i oświadczeń, które należy przygotować w związku ze zmianą przepisów.

 

W programie webinarium:

1. Regulamin pracy – konieczność zmian w 2023 r.

- Zmiana przepisów regulaminu pracy w związku ze zmianą przepisów o równym traktowaniu w zatrudnieniu – jak to uregulować, aby w kwietniu 2023 r. nie trzeba było dwukrotnie wręczać wszystkim pracownikom nowego tekstu tych przepisów?

- Konieczność zmiany przepisów regulaminu pracy w związku z nowymi przerwami w pracy przysługującymi pracownikom

- Konieczność zmiany regulaminu pracy w zakresie kar porządkowych, które można nałożyć na pracownika

- Zmiana przepisów regulaminu pracy, która ułatwi spełnienie obowiązku pracodawcy informowania pracowników o wolnych stanowiskach pracy, możliwości zatrudnienia w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy oraz możliwości awansu

- Zmiany regulaminu pracy w zakresie nowych urlopów rodzicielskich, wolnego z powodu siły wyższej i urlopów opiekuńczych – czy trzeba ich dokonywać?

- Regulacja w zakresie nowych przepisów o kontroli trzeźwości pracowników – kiedy należy dokonać takich zmian?

- Czy trzeba regulować kwestie okazjonalnej pracy zdalnej w regulaminie pracy?

 

2. Omówienie nowych wniosków i oświadczeń pracownika w 2023 r .

- Wniosek pracownika o okazjonalną pracę zdalną – WZÓR!

- Oświadczenia związane z pracą zdalną – WZÓR!

- Dodatkowa informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika zdalnego – WZÓR!

- Wniosek o wolne z powodu siły wyższej – WZÓR!

- Wniosek o urlop opiekuńczy – WZÓR!

- Nowe oświadczenie rodzicielskie – WZÓR!

- Oświadczenie o poinformowaniu pracownika o wolnych stanowiskach pracy, możliwości zatrudnienia w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy oraz możliwości awansu – WZÓR!

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Ci, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 25 kwietnia 2023 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
25 / 04 / 2023 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Monika M. Brzostowska Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Jak wypełnić deklarację roczną ZUS DRA za 2022 r.? + certyfikat gwarantowany

Termin: 21 kwietnia 2023 r. o godz. 10:00-11:00

 

W 2023 r. po raz pierwszy wszyscy przedsiębiorcy, a w ich imieniu księgowe, kadrowe i biura rachunkowe, staną przed wyzwaniem rozliczenia rocznych składek w ZUS za poprzedni rok. Podczas webinarium krok po kroku omówimy, jak przygotować zeznanie roczne ZUS DRA i jak ustalić podstawę roczną przy różnych formach opodatkowania. Przeanalizujemy także, jak na zeznanie roczne do ZUS wpłynie zmiana formy opodatkowania za rok 2022.

 

W programie webinarium:

1. Jak wypełnić ZUS DRA dla liniowca?

2. Jak wypełnić ZUS DRA dla skali podatkowej?

3. Jak wypełnić ZUS DRA dla ryczałtu?

4. Jak wypełnić ZUS DRA dla osób, które zmieniły formę opodatkowania za rok 2022 na skalę?

5. Jak wykazać w rozliczeniu różnice remanentowe?

6. Czy dla osób, które mają zawieszoną działalność trzeba składać ZUS DRA roczne?

7. Czy dochód z deklaracji podatkowej może być różny od dochodu z ZUS DRA?

8. Jak wypełnić ZUS DRA dla przychodów zwolnionych?

9. Kiedy możliwa jest nadpłata składki?

10. Wniosek o zwrot nadpłaty – jak go złożyć?

11. Co z dopłatą składki? – termin zwrotu

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Ci, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 21 kwietnia 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

Zrealizowane
21 / 04 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Paweł Ziółkowski Paweł Ziółkowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczenie roczne składki zdrowotnej – o tym musisz wiedzieć! + certyfikat gwarantowany

Termin: 3 kwietnia 2023, w godz. 10:00-11:00

 

Za rok 2022 przedsiębiorcy po raz pierwszy będą zmuszeni dokonać rocznego rozliczenia składek zdrowotnych. Dla wielu z nich będzie to oznaczało konieczność dopłaty znacznych kwot. Podczas webinarium zostaną omówione zasady opłacania składek przez przedsiębiorców, w zależności od wybranej formy opodatkowania oraz dokonywania rocznego rozliczenia. Dowiedz się, na co należy zwrócić uwagę i dobrze przygotuj się do rocznego rozliczenia!

W programie webinarium:

1. Składki zdrowotne od przedsiębiorców

2. Składki od osób współpracujących

3. Forma opodatkowania a składki zdrowotne

4. Kilka spółek komandytowych a wysokość składek

5. Wpływ zmiany formy opodatkowania na składki zdrowotne

6. Wpływ składki zdrowotnej na rozliczenia podatkowe

7. Zwolnienia od składek

8. Roczne rozliczenie składek

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 3 kwietnia 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

Zrealizowane
03 / 04 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Mirosław Siwiński Mirosław Siwiński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczenia PIT za 2022 r. + certyfikat gwarantowany

Termin: 29 marca 2023, w godz. 12:00-13:00

Rok 2022 r. zapamiętamy jako rok największych zmian w opodatkowaniu i oskładkowaniu osób fizycznych. Mimo prób poprawienia wprowadzonego wtedy Nowego/Polskiego Ładu, przed podatnikami stoi jeszcze wyzwanie przygotowania własnego PIT lub pełnej i prawidłowej weryfikacji PIT-u rocznego przygotowanego przez urząd. Dlatego warto wziąć udział w webinarium, gdzie najważniejsze kwestie z tym zawiązane omawia nasz ekspert.

Program szkolenia:

1. Nowa skala podatkowa i wyższa kwota wolna od podatku

2. Likwidacja obowiązku podwójnego sposobu obliczania zaliczek

3. Ujednolicenie terminów składania zeznań rocznych PIT

4. Zwolnienia i ulgi podatkowe

- Zwolnienie 4+

- Zwolnienie dla nierezydentów

- Zwolnienie dla emerytów

- Ulga na zabytki

- Ulga na ekspansję

- Ulga produkcyjna

- Ulga CSR

- Ulga na robotyzację

- Ulga na inwestycję w spółkę alternatywną

- Ulga na terminal płatniczy oraz na wydatki na jego obsługę

- Ulgi dla samotnie wychowujących dzieci

5. Składka zdrowotna dla poszczególnych grup przedsiębiorców oraz pracowników

6. Składki ZUS dla poszczególnych grup przedsiębiorców oraz pracowników

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Dzień po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikaty oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 29 marca 2023 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy oraz radca prawny z bogatym doświadczeniem w obsłudze postępowań i wydawaniu opinii. Partner w Advicero Nexia. Posiada prawie 20 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się szczególnie w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, podatków dochodowych czy przeprowadzaniu analizy podatkowej. Ma również doświadczenie w zagadnieniach z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego oraz postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi, a także Trybunałem Sprawiedliwości UE. Zajmuje się również sporządzaniem opinii i pism procesowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotacji oświatowych i transportu drogowego. Ma rozległe doświadczenie procesowe w sprawach ubezpieczeń społecznych, cywilnych i prawa pracy. Jest autorem i współautorem publikacji książkowych o tematyce podatkowej, w szczególności „Komentarza do podatku od towarów i usług” oraz „Komentarza do podatku akcyzowego” oraz licznych cyklicznych publikacji w prasie codziennej, branżowej oraz na portalach internetowych. Specjalizuje się w komentarzach oraz prelekcjach w zakresie podatku VAT, podatku akcyzowego, analizy podatkowej oraz postępowań podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doradza w języku polskim i angielskim.

Zrealizowane
29 / 03 / 2023 godz. 12:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Wzory dokumentów obowiązkowych przy pracy zdalnej. Co musi wiedzieć każdy pracodawca? + certyfikat gwarantowany

Termin: 23 marca 2023 r. o godz. 13:30-15:00

 

Webinarium wyjątkowo potrwa aż 1,5 godziny!

UWAGA! Przegapiłeś webinarium na ten temat, które zorganizowaliśmy 17 lutego 2023 r.? Wykorzystaj drugą szansę! To bestsellerowe webinarium, podczas którego ekspert omawia dokumentację i oświadczenia niezbędne przy pracy zdalnej, a także przedstawia wzory dokumentów dla każdej formy pracy zdalnej. W ostatniej części szkolenia ekspert odpowie na pytania uczestników.

Regulamin pracy zdalnej, wnioski i oświadczenia pracowników, kalkulacja kosztów to tylko niektóre dokumenty niezbędne do legalnego stosowania pracy zdalnej. Pracodawcy, u których ta forma pracy zostanie wprowadzona, muszą się na to odpowiednio przygotować. Podczas szkolenia ekspert szczegółowo wyjaśni, jak sporządzić określone dokumenty oraz zaproponuje ich wzory, na podstawie których będzie można prawidłowo uregulować pracę zdalną w jednostce.

Webinarium jest skierowane zarówno do pracowników działów kadr i HR firm sektora prywatnego, jak i jednostek budżetowych.

 

W programie webinarium:

1. Zasady pracy zdalnej

- 4 formy pracy zdalnej w Kodeksie pracy – czy trzeba stosować wszystkie?

- Czy pracodawca dopuszczający pracę zdalną musi się na nią zgodzić pracownikowi?

- Czy pracodawca może na tych samych stanowiskach pracy wyrazić zgodę na pracę zdalną tylko części pracowników – czy to dyskryminacja?

- Żądanie pracy zdalnej przez pracownicę w ciąży, pracowników opiekujących się dziećmi, pracownika opiekującego się niepełnosprawnym dzieckiem lub dorosłym członkiem gospodarstwa domowego – jak uzasadnić brak zgody pracodawcy – przykładowe wzory uzasadnienia dla uczestników szkolenia!

- Czy pracodawca będzie mógł kontrolować pracownika w domu?

- Jaki ekwiwalent będzie należny pracownikowi przy pracy zdalnej – jak go obliczyć?

- Jakie koszty pracy zdalnej musi pokrywać pracodawca? – wzór kalkulacji kosztów pracy zdalnej!

- Kto wybierze miejsce świadczenia pracy zdalnej, czy pracodawca może narzucić takie miejsce?

- Jakie warunki bhp będzie musiał spełnić pracownik w miejscu świadczenia pracy zdalnej? – wzór niezbędnych oświadczeń w tym zakresie!

- Kiedy pracodawca będzie mógł polecić pracę zdalną, nawet bez zgody pracownika? – wzór oświadczenia!

- Czy pracownik będzie mógł świadczyć pracę zdalną w miejscowości wypoczynkowej lub z zagranicy?

- Dodatkowa informacja z art. 29 § 3 Kp. dla pracownika zdalnego – wzór informacji!

- Jakie będą zasady kontroli pracownika w miejscu świadczenia pracy zdalnej?

- Odwołanie pracownika z pracy zdalnej – na jakich zasadach?

- Co gdy pracownik zechce zakończenia pracy zdalnej, a pracodawca nie wyraża na to zgody – wzór wniosku o zakończenie pracy zdalnej!

- Czy umowa o pracę będzie musiała zawierać miejsce świadczenia pracy zdalnej?

- Ocena ryzyka zawodowego przy pracy zdalnej – jakie zapisy zawrzeć?

- Instrukcja bhp przy pracy zdalnej – co ma zawierać?

- Wzory oświadczeń, jakie ma złożyć pracownik przed rozpoczęciem pracy zdalnej!

- Okazjonalna praca zdalna do 24 dni w roku – z tego wszyscy pracownicy będą korzystać!

- Czy okazjonalna praca zdalna będzie wymagała regulaminu?

- Jak złożyć wniosek o wyjście prywatne przy pracy zdalnej?

- Czy pracownik zdalny ma podpisywać listę obecności?

- Jaka forma komunikacji z pracownikiem zdalnym będzie wystarczająca?

- Czy pracownik zdalny może odbywać szkolenia bhp zdalnie?

- Jakich wymogów bhp nie trzeba zapewniać pracownikowi zdalnemu?

- Jakich prac nie można świadczyć zdalnie?

 

2. Regulamin pracy zdalnej

- Wzory zapisów regulaminowych pracy zdalnej

- Czy każdy pracodawca musi uregulować w regulaminie pracy pracę zdalną?

- Co zrobić z dotychczasowymi regulaminami pracy zdalnej, zarządzeniami wewnętrznymi w tym zakresie, regulaminami telepracy itp.?

- Jakie konsultacje należy przeprowadzić w zakresie treści regulaminu pracy zdalnej?

- Jakie postanowienia regulaminu będą obowiązkowe, a jakie fakultatywne?

- Do czego można zobowiązać pracownika zdalnego w regulaminie?

- Regulamin pracy zdalnej nie ma powielać zapisów kodeksowych, lecz je dostosowywać do warunków konkretnego pracodawcy – na jakie regulacje zwrócić szczególną uwagę?

- Omówienie na przykładzie konkretnych zapisów, jakie powinny się znaleźć w każdym regulaminie pracy zdalnej!

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Wśród ostatnio dodanych tematów szkoleń są: Polski Ład – składka zdrowotna przedsiębiorców, Wynagrodzenia 2022, VAT 2022, PIT i CIT 2022 oraz Zmiany w ubezpieczeniach i zasiłkach od 2022. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 23 marca 2023 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 15.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
23 / 03 / 2023 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Piotr Wojciechowski Piotr Wojciechowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Nowy Kodeks pracy – podsumowanie zmian 2023 + certyfikat gwarantowany

Termin: 15 marca 2023, w godz. 10:00-11:00

UWAGA! Webinarium kupisz również w komplecie z e-bookiem „Kodeks pracy 2023". SPRAWDŹ!

 

Biorąc pod uwagę już uchwalone na ten rok zmiany w Kodeksie pracy oraz kolejne jeszcze procedowane, warto rzucić okiem na ich charakter, aby wyrobić sobie zdrowy pogląd na temat czasu, który będziecie musieli Państwo wygospodarować, aby je wdrożyć u siebie we właściwym terminie. Uczestnicy webinarium zostaną poinformowani o zakresie projektowanych zmian, a doświadczony prelegent, ekspert w dziedzinie prawa pracy, dorzuci Państwu garść praktycznych informacji, jak najskuteczniej wyprowadzać je w życie. Do tego, jak zwykle, w drugiej części spotkania ekspert odpowie na pytania zadane przez Państwa na czacie w trakcie szkolenia.

Program webinarium:

I. Praca zdalna

1. Zasady wprowadzania i rodzaje pracy zdalnej: stała, hybrydowa i okazjonalna

2. Zasady przeprowadzania konsultacji ze związkami zawodowymi przy wprowadzaniu pracy zdalnej

3. Koszty mediów – kto ponosi?

4. Bezpieczeństwo i higiena pracy – obowiązki pracodawcy

5. Zasady ochrony danych osobowych przy pracy zdalnej

6. Zasady kontroli przy pracy zdalnej

7. Wypadek a praca zdalna

8. Forma oświadczeń woli przy pracy zdalnej

 

II. Trzeźwość w miejscu pracy

1. Nowe zasady weryfikacji trzeźwości pracownika

2. Rekomendowane zapisy w regulaminie pracy

3. Uprawnienia pracodawcy do badania stanu trzeźwości

4. Kompetencje organów zewnętrznych

 

III. Nowe zasady zatrudniania i uprawnienia rodzicielskie w 2022 r.

1. Nowe zasady zatrudniania na okres próby i czas określony

2. Nowa treść dodatkowej informacji związanej z zatrudnieniem

3. Zmiany w urlopach macierzyńskich i rodzicielskich

4. Elastyczny czas pracy dla opiekunów dzieci

5. Nowe urlopy – siła wyższa i nowy opiekuńczy – zasady udzielania

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Piotr Wojciechowski

Adwokat, ekspert prawa pracy, publicysta. Były wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W latach 1998-2001 pracował w charakterze specjalisty w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Wśród ostatnio dodanych tematów szkoleń są: Polski Ład – składka zdrowotna przedsiębiorców, Wynagrodzenia 2022, VAT 2022, PIT i CIT 2022 oraz Zmiany w ubezpieczeniach i zasiłkach od 2022. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 15 marca 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Piotr Wojciechowski

Adwokat, ekspert prawa pracy, publicysta. Były Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W latach 1998-2001 pracował w charakterze specjalisty w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.

Zrealizowane
15 / 03 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Paweł Ziółkowski Paweł Ziółkowski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Autozapis do PPK – nowy obowiązek pracodawcy + certyfikat gwarantowany

Termin: 22 lutego 2023, w godz. 10:00-11:00

 

Czas szybko leci – od wprowadzenia PPK minęły 4 lata. W efekcie teraz czeka nas sporo pracy – trzeba będzie ponownie zebrać od pracowników rezygnacje z uczestnictwa w pracowniczym programie kapitałowym, a tych, którzy takich rezygnacji nie złożą – zapisać do PPK. Ale nie wszystkich! Których pracowników to nie dotyczy? Które terminy mają kluczowe znaczenie? Na szkoleniu dowiesz się, jak przygotować się do autozapisu, oraz jakie są konsekwencje zapisania do PPK lub rezygnacji z niego.

W programie webinarium:

1. Podmioty zobowiązane do podpisania umowy o zarządzanie

2. Uczestnicy PPK

3. Obowiązkowy-dobrowolny charakter PPK

4. Wiek osoby zatrudnionej a obowiązek zapisania do PPK

5. Obowiązkowy autozapis

6. Konsekwencje zapisu do PPK z uwzględnieniem skutków podatkowych

7. Możliwość rezygnacji z PPK

8. Czy i kiedy informować pracowników o możliwości rezygnacji z PPK?

9. Zakaz zachęcania do rezygnacji z PPK

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 22 lutego 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Paweł Ziółkowski

Prawnik, publicysta, trener, wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Współpracownik Kancelarii Maksyma z siedzibą w Warszawie. Właściciel biura doradztwa gospodarczego. Autor ponad 8000 publikacji zamieszczonych w prasie fachowej i portalach elektronicznych.

Zrealizowane
22 / 02 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Dokumentacja i oświadczenia związane z pracą zdalną – wzory dokumentów dla każdej formy pracy zdalnej + certyfikat gwarantowany

Termin: 17 lutego 2023 r. o godz. 10:00-11:30

 

Uchwalona praca zdalna w Kodeksie pracy wymaga od pracodawców, u których taka forma pracy będzie stosowana, stworzenia rozległej dokumentacji z tego zakresu. Regulamin, wnioski, oświadczenia, kalkulacja kosztów to tylko niektóre z dokumentów niezbędne do legalnego stosowania pracy zdalnej. Szkolenie szczegółowo wyjaśni, jak sporządzić określone dokumenty oraz zaproponuje wzory, na podstawie których uczestnicy będą mogli prawidłowo uregulować pracę zdalną.

Webinarium jest skierowane zarówno do pracowników działów kadr i HR firm sektora prywatnego, jak i jednostek budżetowych.

 

W programie webinarium:

1. Zasady pracy zdalnej

- 4 formy pracy zdalnej w Kodeksie pracy – czy trzeba stosować wszystkie?

- Czy pracodawca dopuszczający pracę zdalną musi się na nią zgodzić pracownikowi?

- Czy pracodawca może na tych samych stanowiskach pracy wyrazić zgodę na pracę zdalną tylko części pracowników – czy to dyskryminacja?

- Żądanie pracy zdalnej przez pracownicę w ciąży, pracowników opiekujących się dziećmi, pracownika opiekującego się niepełnosprawnym dzieckiem lub dorosłym członkiem gospodarstwa domowego – jak uzasadnić brak zgody pracodawcy – przykładowe wzory uzasadnienia dla uczestników szkolenia!

- Czy pracodawca będzie mógł kontrolować pracownika w domu?

- Jaki ekwiwalent będzie należny pracownikowi przy pracy zdalnej – jak go obliczyć?

- Jakie koszty pracy zdalnej musi pokrywać pracodawca? – wzór kalkulacji kosztów pracy zdalnej!

- Kto wybierze miejsce świadczenia pracy zdalnej, czy pracodawca może narzucić takie miejsce?

- Jakie warunki bhp będzie musiał spełnić pracownik w miejscu świadczenia pracy zdalnej? – wzór niezbędnych oświadczeń w tym zakresie!

- Kiedy pracodawca będzie mógł polecić pracę zdalną, nawet bez zgody pracownika? – wzór oświadczenia!

- Czy pracownik będzie mógł świadczyć pracę zdalną w miejscowości wypoczynkowej lub z zagranicy?

- Dodatkowa informacja z art. 29 § 3 Kp. dla pracownika zdalnego – wzór informacji!

- Jakie będą zasady kontroli pracownika w miejscu świadczenia pracy zdalnej?

- Odwołanie pracownika z pracy zdalnej – na jakich zasadach?

- Co gdy pracownik zechce zakończenia pracy zdalnej, a pracodawca nie wyraża na to zgody – wzór wniosku o zakończenie pracy zdalnej!

- Czy umowa o pracę będzie musiała zawierać miejsce świadczenia pracy zdalnej?

- Ocena ryzyka zawodowego przy pracy zdalnej – jakie zapisy zawrzeć?

- Instrukcja bhp przy pracy zdalnej – co ma zawierać?

- Wzory oświadczeń, jakie ma złożyć pracownik przed rozpoczęciem pracy zdalnej!

- Okazjonalna praca zdalna do 24 dni w roku – z tego wszyscy pracownicy będą korzystać!

- Czy okazjonalna praca zdalna będzie wymagała regulaminu?

- Jak złożyć wniosek o wyjście prywatne przy pracy zdalnej?

- Czy pracownik zdalny ma podpisywać listę obecności?

- Jaka forma komunikacji z pracownikiem zdalnym będzie wystarczająca?

- Czy pracownik zdalny może odbywać szkolenia bhp zdalnie?

- Jakich wymogów bhp nie trzeba zapewniać pracownikowi zdalnemu?

- Jakich prac nie można świadczyć zdalnie?

 

2. Regulamin pracy zdalnej

- Wzory zapisów regulaminowych pracy zdalnej

- Czy każdy pracodawca musi uregulować w regulaminie pracy pracę zdalną?

- Co zrobić z dotychczasowymi regulaminami pracy zdalnej, zarządzeniami wewnętrznymi w tym zakresie, regulaminami telepracy itp.?

- Jakie konsultacje należy przeprowadzić w zakresie treści regulaminu pracy zdalnej?

- Jakie postanowienia regulaminu będą obowiązkowe, a jakie fakultatywne?

- Do czego można zobowiązać pracownika zdalnego w regulaminie?

- Regulamin pracy zdalnej nie ma powielać zapisów kodeksowych, lecz je dostosowywać do warunków konkretnego pracodawcy – na jakie regulacje zwrócić szczególną uwagę?

- Omówienie na przykładzie konkretnych zapisów, jakie powinny się znaleźć w każdym regulaminie pracy zdalnej!

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Dzień po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 17 lutego 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
17 / 02 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Katarzyna Klimkiewicz-Deplano Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Ulgi podatkowe w rozliczeniu CIT i PIT za 2022 r. + certyfikat gwarantowany

 

W ramach webinarium zaprezentujemy możliwości skorzystania z ulg podatkowych w rozliczeniu za rok 2022 i wskażemy na praktyczne aspekty przeprowadzenia takiego rozliczenia. Dodatkowo omówione zostaną ulgi dla przedsiębiorców wprowadzone w ramach Polskiego Ładu – na przykładach pokażemy, w jakich sytuacjach można skorzystać z rozliczenia ulg podatkowych.

 

UWAGA! Podczas webinarium ekspertka w praktyczny sposób pokaże, jak wypełnić zeznanie roczne pracownika krok po kroku!

 

W programie webinarium:

1. Obowiązujące ulgi podatkowe i ich rozliczenie za rok 2022:

a. ulga B+R

b. ulga IP Box

c. ulga na innowacyjnych pracowników

d. ulga na robotyzację

e. ulga na prototyp

f. ulga prowzrostowa

g. ulga konsolidacyjna

h. ulga na IPO

2. Praktyczne podejście organów podatkowych w zakresie rozliczania ulg przez podatników CIT

3. Rozliczenie PIT za rok 2022:

a. ulga rehabilitacyjna, prorodzinna, abolicyjna, e-TOLL, ulga na odbudowę Pałacu Saskiego

b. rozliczenie wspólne małżonków, rozliczenie z dzieckiem

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 

Prowadząca: Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Licencjonowany doradca podatkowy z prawie 20-letnim doświadczeniem zawodowym; partner zarządzający w Advicero Nexia. W trakcie swojej kariery zawodowej współpracowała z międzynarodowymi firmami konsultingowymi, w tym w latach 2000-2006 z firmami tzw. Wielkiej Czwórki, począwszy od 2009 r. zajmuje stanowisko partnera (do 2012 r. w ramach międzynarodowej spółki doradztwa podatkowego, następnie w ramach Advicero Nexia). Specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym. Ma bogate doświadczenie w zakresie transakcji związanych z nabywaniem, zbywaniem, a także restrukturyzacją finansowania nieruchomości komercyjnych. Przeprowadziła liczne projekty restrukturyzacyjne w zakresie optymalizacji struktury holdingowej i uzyskiwania korzystnych rozwiązań podatkowych, włączając w to step-upy podatkowe, połączenia, likwidacje, przekształcenia i aporty aktywów. Jest specjalistą w zakresie doradztwa dla funduszy inwestycyjnych, doradzała wielu funduszom inwestycyjnym, zarówno charakteru otwartego, jak i zamkniętego, w ich działalności inwestycyjnej i bieżącej, obejmującej nabycia i sprzedaż udziałów lub aktywów, restrukturyzacje prowadzące do uzyskania optymalizacji podatkowej, uzyskiwanie zwolnienia w podatku dochodowym dla polskiej działalności. Ma również doświadczenie w doradztwie dla branży energetyki odnawialnej, w zakresie nabywania projektów, optymalizacji struktur holdingowych i finansowych, opracowywania biznesplanów, rozliczeń zielonych certyfikatów. Doradza w zakresie bieżących kwestii podatkowych podmiotów z sektora nieruchomościowego oraz handlu detalicznego. Posiada również bogate doświadczenie w prowadzeniu postępowań przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, w tym redaktorem i współautorką wydanej w 2011 r. publikacji książkowej „Restrukturyzacje spółek kapitałowych – aspekty podatkowe”. Prelegent na wielu konferencjach i szkoleniach o tematyce podatkowej.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Dzień po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 10 lutego 2023 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Licencjonowany doradca podatkowy z prawie 20-letnim doświadczeniem zawodowym; partner zarządzający w Advicero Nexia. W trakcie swojej kariery zawodowej współpracowała z międzynarodowymi firmami konsultingowymi, w tym w latach 2000-2006 z firmami tzw. Wielkiej Czwórki, począwszy od 2009 r. zajmuje stanowisko partnera (do 2012 r. w ramach międzynarodowej spółki doradztwa podatkowego, następnie w ramach Advicero Nexia). Specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym. Ma bogate doświadczenie w zakresie transakcji związanych z nabywaniem, zbywaniem, a także restrukturyzacją finansowania nieruchomości komercyjnych. Przeprowadziła liczne projekty restrukturyzacyjne w zakresie optymalizacji struktury holdingowej i uzyskiwania korzystnych rozwiązań podatkowych, włączając w to step-upy podatkowe, połączenia, likwidacje, przekształcenia i aporty aktywów. Jest specjalistą w zakresie doradztwa dla funduszy inwestycyjnych, doradzała wielu funduszom inwestycyjnym, zarówno charakteru otwartego, jak i zamkniętego, w ich działalności inwestycyjnej i bieżącej, obejmującej nabycia i sprzedaż udziałów lub aktywów, restrukturyzacje prowadzące do uzyskania optymalizacji podatkowej, uzyskiwanie zwolnienia w podatku dochodowym dla polskiej działalności. Ma również doświadczenie w doradztwie dla branży energetyki odnawialnej, w zakresie nabywania projektów, optymalizacji struktur holdingowych i finansowych, opracowywania biznesplanów, rozliczeń zielonych certyfikatów. Doradza w zakresie bieżących kwestii podatkowych podmiotów z sektora nieruchomościowego oraz handlu detalicznego. Posiada również bogate doświadczenie w prowadzeniu postępowań przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, w tym redaktorem i współautorką wydanej w 2011 r. publikacji książkowej „Restrukturyzacje spółek kapitałowych – aspekty podatkowe”. Prelegent na wielu konferencjach i szkoleniach o tematyce podatkowej.

Zrealizowane
10 / 02 / 2023 godz. 12:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Radosław Urban Radosław Urban

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Jak przygotować spółkę na wejście w estoński CIT? + certyfikat gwarantowany

Termin: 1 lutego 2023, w godz. 11:00-12:00

Od 1 stycznia 2023 r. w ryczałcie od dochodów spółek kapitałowych pojawiły się nowe zapisy, będące kolejną rządową propozycją, mającą się przyczynić do zwiększenia elastyczności przedsiębiorców, chcących zacząć korzystać z preferencji związanych z tzw. estońskim CIT.

Dzięki wprowadzonym zmianom przedsiębiorcom łatwiej będzie przygotować się na wejście w estoński CIT, chociaż preferencje podatkowe są obwarowane konkretnymi wymogami, które musi spełnić spółka. Wymogi są nieco bardziej restrykcyjne niż w estońskim pierwowzorze, co nadal powstrzymuje niektórych przedsiębiorców przed wejściem na estoński CIT. Wedle sondażu UCE RESEARCH (przeprowadzonego w 2022 r.) 89,1 proc. respondentów prowadzących spółki zna pojęcie tzw. estońskiego CIT, jednak nadal podchodzi do tematu bardzo nieufnie.

Ekspert, który poprowadzi webinarium – Radosław Urban, doradca podatkowy z kancelarii KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy – podpowie przedsiębiorcom, na co zwrócić szczególną uwagę podczas przygotowań do wejścia na estoński CIT. Jakich obowiązków formalnych i dokumentacyjnych powinni dopełnić, aby uniknąć problemów i pułapek związanych z tymi zmianami?

Po części wykładowej przewidziana jest sesja odpowiedzi na pytania zadane na czacie przez uczestników webinarium.

Webinarium skierowane jest do przedsiębiorców (głównie MŚP), kadry menadżerskiej, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych, pracowników działów finansowych i controllingu oraz innych osób zajmujących się podatkami w spółkach.

Program szkolenia:

1. Korzyści płynące z przejścia na estoński CIT

- odroczenie momentu powstania obowiązku podatkowego

- redukcja podwójnego opodatkowania

2. Warunki i „blokery” wyboru estońskiego CIT. Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą przechodzić na estoński CIT?

3. Obowiązki formalne i dokumentacyjne

- zasady prowadzenia księgowości

- korekta wstępna

- oświadczenia i deklaracje

4. Problemy i pułapki związane z estońskim CIT

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Radosław Urban

Doradca podatkowy kancelarii KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A., specjalizujący się w podatku CIT i PIT oraz opodatkowaniu międzynarodowym: doradzał osobom fizycznym oraz przedsiębiorcom różnych branż i wielkości – od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez organizacje pozarządowe po międzynarodowe grupy kapitałowe oraz spółki Skarbu Państwa; opiniował operacje restrukturyzacyjne, wdrażał ulgi innowacyjne, przeprowadzał audyty podatkowe; autor licznych publikacji prasowych (m.in. Rzeczpospolita, Forbes, Dziennik Gazeta Prawna) oraz współautor książek o tematyce podatkowej; prowadzi szkolenia podatkowe. Wykształcenie zdobył na Uniwersytecie Jagiellońskim gdzie ukończył prawo z tytułem magistra. Wpisany na listę doradców podatkowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Dzień po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikaty oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 1 lutego 2023 r. o godz. 11.00 i zakończy się o godz. 12.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Urban

Doradca podatkowy kancelarii KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A., specjalizujący się w podatku CIT i PIT oraz opodatkowaniu międzynarodowym; doradzał osobom fizycznym oraz przedsiębiorcom różnych branż i wielkości – od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez organizacje pozarządowe po międzynarodowe grupy kapitałowe oraz spółki Skarbu Państwa; opiniował operacje restrukturyzacyjne, wdrażał ulgi innowacyjne, przeprowadzał audyty podatkowe; autor licznych publikacji prasowych (m.in. Rzeczpospolita, Forbes, Dziennik Gazeta Prawna) oraz współautor książek o tematyce podatkowej; prowadzi szkolenia podatkowe. Wykształcenie zdobył na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie ukończył prawo z tytułem magistra. Wpisany na listę doradców podatkowych.

Zrealizowane
01 / 02 / 2023 godz. 11:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Aleksander Kuźniar Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Jak legalnie kontrolować trzeźwość pracowników – wzór zapisów regulaminowych z omówieniem! + certyfikat gwarantowany

Termin: 26 stycznia 2023 r. o godz. 13:30-14:30

 

Podczas webinarium ekspert w praktyczny i szczegółowy sposób wyjaśni, jakie obowiązki należy spełnić, by zalegalizować samodzielną kontrolę trzeźwości pracowników w zakładzie pracy. Na szkoleniu zostaną wskazane odpowiednie zapisy regulaminu pracy, które będą niezbędne do prowadzenia takiej kontroli przez pracodawcę.

Webinarium jest skierowane zarówno do pracowników działów kadr i HR firm sektora prywatnego, jak i jednostek budżetowych.

 

W programie webinarium:

1. Czy każdy pracodawca musi wprowadzać kontrolę trzeźwości po zmianie przepisów Kodeksu pracy?

2. Czy należy zawrzeć w regulaminie pracy zapisy o możliwości kontroli trzeźwości przez policję?

3. Możliwość kontroli trzeźwości pracowników przez pracodawców – jak się do tego prawidłowo zabrać?

4. Jakie zapisy zawrzeć w regulaminie pracy, by kontrola trzeźwości była legalna? – GOTOWE WZORY ZAPISÓW!

5. Gdzie uregulować kontrolę trzeźwości, gdy nie ma w zakładzie regulaminu pracy?

6. Czy tylko wyrywkowa kontrola? Czy można badać wszystkich pracowników każdego dnia?

7. Szczegółowe warunki dokonywania kontroli trzeźwości – co oznacza zachowanie godności pracownika przy kontroli?

8. Kto zadecyduje, które grupy pracowników będą mogły być podane kontroli?

9. Czy pracowników administracyjno-biurowych też będziemy badać?

10. Protokół z kontroli pracownika – jakie ma zawierać dane – uwaga na RODO!

11. Jakim sprzętem musi dysponować pracodawca, by legalnie dokonywać kontroli trzeźwości?

12. Kiedy pracodawca będzie mógł wezwać organy policji do kontroli pracownika?

13. Kiedy pracownik zostanie poddany przymusowemu badaniu krwi?

14. Jaki poziom alkoholu w wydychanym powietrzu przez pracownika będzie dopuszczalny?

15. Gdzie umieścić protokół z badania pracownika i na jaki okres?

16. Kontrola na obecność innych środków odurzających w organizmie pracownika – jakie zasady?

17. Założenia rozporządzenia MZ w zakresie badania na obecność alkoholu oraz środków działających podobnie do alkoholu w organizmie pracownika

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 26 stycznia 2023 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
26 / 01 / 2023 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK