Webinarium

JPK-PKPiR i JPK-EWP 2026 – jak się przygotować do nowych obowiązków?

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

JPK-PKPiR i JPK-EWP 2026 – jak się przygotować do nowych obowiązków?

Termin: 12 listopada 2025 r., godz. 10:00-11:00 

 

Od 2026 r. podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów (PKPiR) lub ewidencję przychodów (EWP) będą zobowiązani do przesyłania ich w formie elektronicznej w strukturze JPK-PKPiR lub JPK-EWP. Webinar ma na celu przygotowanie właścicieli i pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych oraz przedsiębiorców prowadzący PKPiR lub EWP do wdrożenia tego obowiązku – zarówno od strony technicznej, jak i organizacyjnej.

Program webinaru:

  1. Podstawa prawna i harmonogram wdrożenia JPK-PKPiR i JPK-EWP
    – przepisy ustawy o PIT i rozporządzenia wykonawcze
    – kto i od kiedy będzie zobowiązany do wysyłki JPK
    – relacja nowych struktur do JPK-CIT i JPK-VAT
  2. Zakres danych w JPK-PKPiR i JPK-EWP
    – jakie pola obejmuje struktura (przychody, koszty, kolumny PKPiR, dowody wewnętrzne, korekty)
    – jak będą raportowane ewidencje przychodów w ryczałcie
    – omówienie praktycznych różnic między PKPiR a EWP
  3. Techniczne aspekty przygotowania i wysyłki plików
    – generowanie JPK z systemu księgowego, format i podpisywanie
    – integracja z oprogramowaniem biura rachunkowego
    – możliwe błędy i komunikaty walidacyjne
  4. Procedury wewnętrzne i odpowiedzialność
    – kto odpowiada za prawidłowość danych
    – jak dokumentować korekty, wyjaśnienia i błędy w strukturach
    – współpraca biura z klientem w procesie przygotowania i wysyłki JPK
  5. Praktyczne przygotowanie biura i przedsiębiorcy do 2026 roku
    – analiza obecnych ewidencji i procesów
    – checklista wdrożeniowa: plan kont, numeracja dokumentów, źródła danych
    – jak wykorzystać wdrożenie JPK do uporządkowania ewidencji i automatyzacji raportowania
  6. Odpowiedzi na pytania uczestników webinaru

 

Prowadząca – Patrycja Kubiesa

Doradczyni podatkowa z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług. Ceniona wykładowczyni oraz szkoleniowiec, znana z umiejętności przekładania zawiłych przepisów na praktyczne rozwiązania. Jej szkolenia cieszą się dużym uznaniem uczestników za konkretne podejście, przystępny sposób przekazywania wiedzy oraz liczne przykłady z praktyki.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 12 listopada 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zapiszą się na webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Eksperci odpowiadają na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Czas: 1 godzina
Start: 2025-11-12, 10:00
Koniec: 2025-11-12, 11:00

Autor

Patrycja Kubiesa

 

Doradca podatkowy; wpisana na listę pod numerem 13829. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Doświadczenie zdobywała w branży budowlanej i energetyce. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK