Webinarium

Jak przygotować mikrofirmę do KSeF?

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

Jak przygotować mikrofirmę do KSeF? 

Termin: 7 października 2025 r., godz. 10:00-11:00 

 

Już niedługo Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się rzeczywistością –  także dla mikroprzedsiębiorców. Zapraszamy na webinar, podczas którego ekspert wyjaśni, co wprowadzenie KSeF w praktyce oznacza dla małych firm i jakie możliwości przed nimi otwiera. Powie o tym, czy i jak zmienią się relacje przedsiębiorców z biurami rachunkowymi, czy warto korzystać z bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Finansów oraz komu nadawać uprawnienia do systemu. W drugiej części spotkania ekspert odpowie na pytania zadane na czacie przez uczestników spotkania.

Program webinaru:

1. Co KSeF oznacza dla mikrofirmy? – krótkie wprowadzenie

  • czym jest KSeF?
  • kiedy KSeF stanie się obowiązkowy? - aktualne terminy
  • jakie szanse i wyzwania stawia KSeF przed mikrofirmami?

2. Którzy mikroprzedsiębiorcy nie będą musieli w 2026 r. wdrażać KSeF?

  • jaki próg sprzedaży przesądza o obowiązku wejścia w KSeF? 
  • co z przedsiębiorcami prowadzącymi sprzedaż za pomocą kas fiskalnych?
  • co z działalnością nierejestrowaną?

3. Jak przedsiębiorca, który nie będzie musiał w 2026 r. korzystać z KSeF, będzie odbierał faktury? 

4. Mikroprzedsiębiorca współpracujący z biurem rachunkowym:

  • jak po wprowadzeniu KSeF będzie dostarczał faktury?
  • co i jak będzie się musiało zmienić w jego relacjach  z biurem rachunkowym?

5. Darmowe aplikacje MF – jak korzystać i w jakich sytuacjach się sprawdzą?

  • Aplikacja Podatnika – wersja produkcyjna, przedprodukcyjna i testowa
  • e-mikrofirma

6. Jak uzyskać dostęp do KSeF i nadać innym uprawnienia?

  • jak inicjalnie uzyskać dostęp do KSeF?
  • jak przekazać uprawnienia księgowym lub pracownikom?
  • jakie znaczenie praktyczne ma możliwość zróżnicowania rodzajów uprawnień?

7. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium 

 

Ekspert: Tomasz Rzepa

Doradca podatkowy z ponad 15-letnim doświadczeniem. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim i ekonomii w Szkole Głównej Handlowej. W latach 2006–2019 pracował w Departamencie Podatkowym KPMG, pełniąc przez kilka lat m.in. funkcję dyrektora w grupie odpowiedzialnej za obsługę banków i zakładów ubezpieczeń. Od 2020 r. jest partnerem w grupie TwentyTwenty, zrzeszającej osoby o różnych doświadczeniach zawodowych, które połączyła wizja stworzenia grupy doradczo-usługowej, wspierającej przedsiębiorców w kluczowych obszarach (księgowość, podatki, kadry i płace, zarządzanie projektami, IT, marketing). Specjalizuje się doradztwie podatkowym dla branży finansowej i informatycznej, w tym w zakresie obsługi ulg związanych z informatyzacją, rozliczeń programistów, czy inwestycji w krypto.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 7 października 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zapiszą się na webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Eksperci odpowiadają na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Czas: 1 godzina
Start: 2025-10-07, 10:00
Koniec: 2025-10-07, 11:00

Autor

Tomasz Rzepa

 

Doradca podatkowy z ponad 15-letnim doświadczeniem. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim i ekonomii w Szkole Głównej Handlowej. W latach 2006–2019 pracował w Departamencie Podatkowym KPMG, pełniąc przez kilka lat m.in. funkcję dyrektora w grupie odpowiedzialnej za obsługę banków i zakładów ubezpieczeń. Od 2020 r. jest partnerem w grupie TwentyTwenty, zrzeszającej osoby o różnych doświadczeniach zawodowych, które połączyła wizja stworzenia grupy doradczo-usługowej, wspierającej przedsiębiorców w kluczowych obszarach (księgowość, podatki, kadry i płace, zarządzanie projektami, IT, marketing). Specjalizuje się doradztwie podatkowym dla branży finansowej i informatycznej, w tym w zakresie obsługi ulg związanych z informatyzacją, rozliczeń programistów, czy inwestycji w krypto.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK