Webinarium

KSeF – jak przygotować klientów biur rachunkowych?

Praktyczny webinar INFORAKADEMII

KSeF – jak przygotować klientów biur rachunkowych?

Termin: 28 października 2025 r., godz. 10:00-11:00 

 

Webinar jest adresowany do biur rachunkowych, które chciałyby dokształcić swoich klientów w zakresie KSeF. Część przedsiębiorców korzystających z usług biur zakłada bowiem, że to księgowi „załatwią” za nich sprawę z KSeF. Niestety, tak nie będzie. Co więcej, wprowadzenie KSeF może istotnie wpłynąć na ich relacje z biurem rachunkowym, a do tego obie strony muszą się dobrze przygotować. 

W czasie webinaru ekspert wyjaśni, czego mogą się spodziewać klienci biur w związku z KSeF, czego mogą żądać od księgowych, a na co nie powinni liczyć. Opowie, jakie modele współpracy będą najbardziej efektywne (jego zdaniem), a czego trzeba się wystrzegać. Postara się także rozwiać kilka mitów, no i zastanowi się wspólnie z uczestnikami, czy obowiązkowy KSeF może/powinien wpłynąć na ceny usług księgowych?  

Program webinaru:

  1. Czy obowiązkowy KSeF wpłynie na moją relację z biurem rachunkowym? 
  2. Czego mogę oczekiwać od księgowego z biura rachunkowego w związku z wprowadzeniem KSeF?
  3. Modele współpracy w biurem rachunkowym po wprowadzeniu obowiązkowego KSeF 
  4. Kto odbierze fakturę z KSeF: księgowy czy ja?
  5. Czy w dalszym ciągu będę musiał opisywać merytorycznie faktury, które wpłyną przez KSeF? 
  6. Jak będą rozliczane zakupy dokumentowane innymi dowodami niż faktury ustrukturyzowane?
  7. Co z moim zakupami, jeżeli nie jestem czynnym podatnikiem VAT? 
  8. Jak KSeF wpłynie na moją sytuację podatkową, jeżeli oprócz działalności gospodarczej mam najem prywatny, który nie jest obsługiwany przez biuro rachunkowe? 
  9. Czy biuro rachunkowe wyśle za mnie fakturę do KSeF? 
  10. Co z fakturami od biura rachunkowego? 
  11. Wpływ KSeF na treść umowy z biurem rachunkowym
  12. Czy w związku z wprowadzeniem obowiązkowego KSeF muszę udzielić dodatkowego pełnomocnictwa księgowemu w biurze rachunkowym?
  13. Czy KSeF spowoduje wzrost ceny usług biur rachunkowych?  

W drugiej części webinaru ekspert odpowie na pytania uczestników zadane na czacie.

 

Prowadzący – Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinaru:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 

 

Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinaru:

Webinar odbędzie się 28 października 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zapiszą się na webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Eksperci odpowiadają na jak największą ich liczbę.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Czas: 1 godzina
Start: 2025-10-28, 10:00
Koniec: 2025-10-28, 11:00

Autor

Radosław Kowalski

 

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK