Praktyczny webinar INFORAKADEMII
Schematy podatkowe (MDR) w biurze rachunkowym
Termin: 9 lipca 2025 r., godz. 10:00-11:00
Wbrew zapowiedziom najnowszy projekt ordynacji podatkowej nie przewiduje znaczącego ograniczenia raportowania schematów podatkowych (MDR), pojawiają się za to zapowiedzi, że skarbówka nie będzie wydawać w tym zakresie interpretacji indywidulanych. A to jeszcze nie koniec zmian, dlatego warto ten temat monitorować. Zbyt często bowiem mylnie uważa się, że schematy występują wyłącznie w przypadku tzw. optymalizacji podatkowych, tymczasem mogą wystąpić również w przypadku typowych zdarzeń gospodarczych, nawet niezwiązanych z osiągnięciem jakichkolwiek korzyści podatkowych.
Jednym z podmiotów, które w określonych przypadkach mają obowiązek raportowania schematów podatkowych, są biura księgowe. Za niedopełnienie tego obowiązku grożą sankcje (jedne z najwyższych w Kodeksie karnym skarbowym). Podczas webinarium ekspert pokaże, kiedy najczęściej w praktyce biznesowej biura rachunkowego wystąpi obowiązek zaraportowania schematu podatkowego (i jak należy ten obowiązek wykonać) oraz jakie sytuacje schematem podatkowym na pewno nie są.
Program webinaru:
Czym jest schemat podatkowy? – krótkie wprowadzenie
Najczęstsze przypadki, w których biuro rachunkowe będzie mieć do czynienia ze schematem
Kiedy to właśnie biuro rachunkowe będzie zobowiązane do zaraportowania schematu?
Najczęstsze przypadki, w których dane sytuacje mylnie są uznawane za schemat
Jak zaraportować schemat, jeśli już powstanie taki obowiązek?
Co grozi biuru rachunkowemu za brak wykonywania obowiązków MDR i jak się chronić przed konsekwencjami?
Najważniejsze planowane zmiany w zakresie MDR
Odpowiedzi na pytania uczestników webinaru zadane na czacie
Ekspert: Tomasz Rzepa
Doradca podatkowy z ponad 15-letnim doświadczeniem. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim i ekonomii w Szkole Głównej Handlowej. W latach 2006–2019 pracował w Departamencie Podatkowym KPMG, pełniąc przez kilka lat m.in. funkcję dyrektora w grupie odpowiedzialnej za obsługę banków i zakładów ubezpieczeń. Od 2020 r. jest partnerem w grupie TwentyTwenty, zrzeszającej osoby o różnych doświadczeniach zawodowych, które połączyła wizja stworzenia grupy doradczo-usługowej, wspierającej przedsiębiorców w kluczowych obszarach (księgowość, podatki, kadry i płace, zarządzanie projektami, IT, marketing). Specjalizuje się doradztwie podatkowym dla branży finansowej i informatycznej, w tym w zakresie obsługi ulg związanych z informatyzacją, rozliczeń programistów, czy inwestycji w krypto.
Korzyści dla uczestników webinaru:
Retransmisje webinarów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinaru Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinaru, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>
Szczegóły organizacyjne webinaru:
Webinar odbędzie się 9 lipca 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożony z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinar przeznaczony jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.
Osoby, które zapiszą się na webinar, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym się on odbędzie. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.
W trakcie trwania webinaru jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z jego tematem i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Eksperci odpowiadają na jak największą ich liczbę.
Minimalne wymagania sprzętowe:
• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera
WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych
Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)
Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinaru. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>
Organizator webinarium: INFORAKADEMIA
Partnerzy webinaru: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl
Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021