Webinarium

Fotowoltaika jako inwestycja przedsiębiorcy cz. 3: rozliczenia księgowe

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Fotowoltaika jako inwestycja przedsiębiorcy cz. 3: rozliczenia księgowe + certyfikat gwarantowany

Termin: 2 lipca 2024 r., godz. 10:00-11:00 

 

Fotowoltaika w firmach stale zyskuje na popularności, bo ograniczając wzrost kosztów energii przedsiębiorcy coraz częściej inwestują w energię z OZE. W tego powodu w praktyce księgowej coraz częściej pojawiają się pytania dotyczące prawidłowości kwalifikacji w księgach rachunkowych transakcji związanych z tą inwestycją, np. rozpoznania wartości początkowej środka trwałego z uwzględnieniem różnych podejść związanych z kosztami przyłącza, a następnie z korzystaniem przez firmy z instalacji fotowoltaicznej (włączając w to kwestie księgowe związane z rozliczeniem z zakładem energetycznym w zależności od rodzaju zawartej z nim umowy).

Webinarium skierowane jest do szeroko rozumianych służb księgowych, zarówno w ramach wewnętrznych działów finansowych firm, jak i w biurach rachunkowych. Ekspertka podczas webinarium skupi się na aspektach praktycznych związanych z księgowaniami typowych transakcji związanych z instalacją OZE w firmie.

Program webinarium:

1. Formy inwestycji w zakresie fotowoltaiki:

  • zakup instalacji fotowoltaicznej i rozliczenia księgowe z tym związane (w tym wartość początkowa środka trwałego i jego amortyzacja bilansowa) 
  • najem instalacji fotowoltaicznej i rozliczenia księgowe z tym związane (w tym rozliczenie leasingu operacyjnego i finansowego)

2. Rozliczenia księgowe z tytułu uzyskanego finansowania (w tym rozliczenia z tytułu kredytów i pożyczek oraz dopłat)

3. Rozliczenia z zakładem energetycznym – faktura i co dalej?

  • net-metering
  • net-billing

4. Rozliczenia księgowe z tytułu podatków:

  • akcyza
  • podatek od nieruchomości
  • VAT
  • PIT/CIT

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący – Aneta Bugalska

Partner w Advicero Nexia z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Posiada licencję na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Specjalizuje się w księgowości spółek międzynarodowych, ma bogate doświadczenie w zakresie podatków, rachunkowości oraz raportowania zarówno według przepisów polskich, jaki i MSR oraz US GAAPS. Brała udział w wielu projektach w zakresie przekształceń podmiotów gospodarczych (m.in. fuzje, przejęcia, likwidacje), optymalizacji podatkowych, odtwarzania ksiąg rachunkowych czy też korekt podatkowych. Doradza w zakresie bieżącego funkcjonowania spółek handlowych, usługowych, czy produkcyjnych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 2 lipca 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .

 

 Minimalne wymagania sprzętowe:

• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana  najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera

WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych  

Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)  

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Kup Kup Kup
Cena 169 zł
Czas: 1 godzina
Start: 2024-07-02, 10:00
Koniec: 2024-07-02, 11:00

Autor

Aneta Bugalska

 

Partner w Advicero Nexia z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Posiada licencję na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Specjalizuje się w księgowości spółek międzynarodowych, ma bogate doświadczenie w zakresie podatków, rachunkowości oraz raportowania zarówno według przepisów polskich, jaki i MSR oraz US GAAPS. Brała udział w wielu projektach w zakresie przekształceń podmiotów gospodarczych (m.in. fuzje, przejęcia, likwidacje), optymalizacji podatkowych, odtwarzania ksiąg rachunkowych czy też korekt podatkowych. Doradza w zakresie bieżącego funkcjonowania spółek handlowych, usługowych, czy produkcyjnych.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK