Praktyczne webinarium INFORAKADEMII
Zarządzanie podatkami w ramach ESG dla MŚP + certyfikat gwarantowany
Termin: 24 kwietnia 2024 r., godz. 10:00-11:00
Zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju biznesu firmy powinny patrzeć szerzej na swoją działalność i nie ograniczać się jedynie do troski o swój interes ekonomiczny. Formuła ESG oznacza ujawnienie rzeczywistych ich działań w trzech obszarach: środowiskowym (E – Environmental), społecznym (S – Social) i ładu korporacyjnego (G – Governance).
Niniejsze webinarium ma na celu przybliżenie problematycznych kwestii z perspektywy małych i średnich przedsiębiorców. Na co powinni się przygotować, jakie czynności raportować oraz w jaki sposób podejście zgodne z ESG przekłada się na realizowanie obowiązków przedsiębiorców w zakresie rozliczania i raportowania podatków oraz utrzymania transparentności podatkowej. Nowe wymogi będą wchodziły stopniowo, ale warto zacząć przygotowywać się do nich już dzisiaj, a klientów biur rachunkowych uprzedzić, że ich firmy wcześniej czy później także to czeka.
Zarządzanie podatkami w ramach ESG dla MŚP – program webinarium:
I. Wstęp
ESG, czyli środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny w MŚP
Wprowadzanie raportowania według standardów ESG w MŚP
II. ESG w podatkach i księgowości MŚP – praktyczne aspekty
Podstawowe obowiązki MSP w zakresie raportowania ESG
Strategia podatkowa – wpływ na MŚP
Podatek węglowy (CBAM) – wpływ na MŚP
MŚP a program współdziałania – wpływ na MŚP
Pillar II – wpływ ma MŚP i związek z ESG
MDR – wpływa na MŚP
Compliance w MŚP a ESG
III. Podsumowanie
W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników webinarium zadane na czacie.
Prowadzący – Tomasz Kotoliński
Tax Manager w Advicero Nexia oraz prawnik. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz zagadnieniach związanych z opodatkowaniem międzynarodowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach podatkowych oraz w firmach doradczych, a z Advicero Nexia jest związany od 2022 r. W trakcie swojej praktyki zawodowej brał m.in. udział w obsłudze procesów restrukturyzacyjnych spółek. Jest zaangażowany w projekty Due Diligence oraz Tax Review, a także w projekty związane z bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, a także doradztwem dla podmiotów zagranicznych działających w Polsce w formie oddziałów i filii. Ma doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorem publikacji o tematyce podatkowej w prasie krajowej oraz prelegentem na szkoleniach i warsztatach podatkowych.
Korzyści dla uczestników webinarium:
Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>
Szczegóły organizacyjne webinarium:
Webinarium odbędzie się 24 kwietnia 2024 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.
Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.
W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań zadanych przez uczestników .
Minimalne wymagania sprzętowe:
• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mbps lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe) • Dwurdzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 2GHz • Min. 2 GB RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej) • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android • Głośniki, opcjonalnie mikrofon oraz kamera
WSPIERANE PRZEGLĄDARKI: • Google Chrome w wersji 80 i nowszych • Safari 11 i jej nowsze wersje • Opera w wersji 60 i nowszych • Mozilla Firefox w wersji 75 i nowszych
Zalecana przepustowość dla wydarzeń online: 500 kb/s (download) oraz 1 Mb/s (upload)
Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>
Organizator webinarium: INFORAKADEMIA
Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl
Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021