Webinarium

Podatkowe problemy biur rachunkowych – ujęcie praktyczne

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Podatkowe problemy biur rachunkowych – ujęcie praktyczne

+ Certyfikat gwarantowany

 

Webinarium jest przeznaczone dla głównych księgowych, księgowych oraz osób prowadzących własne biura rachunkowe.  Zakres przedmiotowy został określony szeroko tak aby wskazać na kluczowe obszary podatkowe, które rodzą najwięcej wątpliwości w praktyce zawodowej  biur rachunkowych. Skupiamy się na podstawowych zagadnieniach oraz praktycznych problemach, które się z tymi zagadnieniami wiążą.  Program webinarium został skonstruowany w oparciu o wywiady przeprowadzone z biurami rachunkowymi. Dlatego głównym celem webinarium jest dostarczenie odpowiedzi na Państwa wątpliwości , które były podstawą do  sformułowania programu webinarium  oraz na pytania jakie będziecie Państwo zadawać w trakcie jego trwania. 

 

Program webinarium:

1. Obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności (MPP)

- Likwidacja odwrotnego obciążenia – korekty rozliczenia okresu przejściowego

- Kto jest zobowiązany do obowiązkowego stosowania MPP?

- Zaliczki w MPP

- Faktury częściowe a obowiązkowy MPP

- Konsekwencje błędnego wystawienia faktury oraz braku płatności w trybie MPP

- Ograniczenia w możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w podatku CIT i PIT

- Rozliczenie korekt faktur wystawionych bez zwrotu „mechanizm podzielonej płatności”

- Korekta płatności w przypadku braku zapłaty w trybie MPP

- Faktury w walucie obcej a obowiązkowy MPP

- Podatnik zwolniony podmiotowo z VAT a MPP

- Rozszerzenie zakresu odpowiedzialności solidarnej nabywcy towaru

- Płatności na rzecz komorników oraz organów egzekucyjnych

- Płatność na rzecz faktora

- MPP w nowych plikach JPK VAT

 

2. „Biała lista podatników VAT” oraz relacje i powiązania MPP oraz „Białej listy”

- Obowiązek posiadania rachunku firmowego na białej liście – kogo dotyczy , jak wprowadzić do białej listy ?

- Brak ujawnionego rachunku bankowego na białej liście – konsekwencje.

- Czy można nie płacić faktury w przypadku wykazania na fakturze rachunku nie ujawnionego na białej liście ?

- Konsekwencje zapłaty na rachunek inny niż z białej listy (odpowiedzialność solidarna, zakaz rozpoznania kosztu uzyskania przychodu).

- Niezgodność rachunku na fakturze z białą listą.

- Czy podatnicy VAT zwolnieni muszą posiadać rachunek firmowy ?

- Relacje i powiązania MPP oraz „Białej listy”

 

       3.  Zmiany w zakresie ewidencji VAT oraz nowa struktura logiczna JPK

- Obowiązek oznaczania transakcji

- Nowe pozycje w ewidencji

- Zmiany systemowe

- Kary administracyjne za błędy w plikach JPK

 

4. Pozostałe zmiany w podatku VAT

- Kasy on – line.

- Praktyczne skutki wprowadzenia matrycy stawek VAT

- Wiążąca informacja stawkowa oraz jej praktyczne wykorzystani

- Ograniczenia w rozliczeniach kwartalnych

  - Zmiana w definicji pierwszego zasiedlenie – zasady opodatkowania sprzedaży oraz zakupu  nieruchomości.

  - Komornicy i organy egzekucyjne – konsekwencje zmian.

  - Korekta w przypadku ponownego skorzystania ze zwolnień.

  - Wykreślanie i przywracanie do rejestru podatników VAT.

  - Stawka sankcyjna 15 % w przypadku kontroli podatkowej.

  - Ograniczenia w zwolnieniu podmiotowym.

  - Faktury VAT RR.

  - Faktury wystawiane na podstawie paragonów oraz rachunki uproszczone

 

5.  Wprowadzenie ulgi na złe długi od roku 2020 w podatkach dochodowych

- Obowiązki oraz uprawnienia dłużnika i wierzyciela
- Zasady korekta dochodu lub straty podatkowej
- Korekta w czasie,
- Terminy płatności

 - Ulga w przypadku zaliczek
- Stosowanie ulgi przez podmioty powiązane
 

 

       6. Zasady rozliczeń pracowników z Ukrainy oraz pozostałych cudzoziemców.

- Pozwolenia oraz inne wymogi administracyjne

- Forma zatrudnienia

- Ustalenie rezydencji podatkowej

- Obowiązki księgowego w zakresie rozliczeń

 

7. Obowiązki księgowego wprowadzone ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz   finansowaniu terroryzmu.

- Rejestr beneficjentów rzeczywistych – obowiązki biura rachunkowego

- Obowiązek rejestrowania transakcji

- Środki bezpieczeństwa finansowego

- Obowiązek raportowania

 

     8. Faktury VAT – zasady wystawiania, korekt, ewidencji itp.

- Dane na fakturze

- Data sprzedaży

- Kiedy wystawić fakturę

- Korekta faktury

- Faktura zaliczkowa, rozliczająca oraz nota

 

9. Podatek u źródła (WHT) w praktyce biur rachunkowych.

- W jakich przypadkach pobiera się WHT?

- Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania

- Wymagane dokumenty

- Limit 2 mln zł

- Oświadczenie i opinia organu

- Należyta staranność

- „Beneficial owner”

 

10. Zasady stosowania obniżonej stawki 8 % w podatku VAT

- Transakcja (usługa) kompleksowa

- Stawka 8 % w budownictwie mieszkaniowym (zasady liczenia powierzchni 300 m i 150 m, na jakich dokumentach się oprzeć itp.)

 

11. Jak rozliczyć leasing operacyjny oraz leasing finansowy samochodów?

- Podstawowe zasady

- Samochody z przeznaczeniem na cele firmy oraz cele mieszane

- Katalog wydatków podlegających ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu

- Pozostałe zagadnienia

 

12. W jakich przypadkach księgowy ma obowiązek raportowania schematów podatkowych MDR ?

- Księgowy jako wspomagający

- Definicja schematu podatkowego

- Zasady raportowania

- Jak uniknąć obowiązku raportowania ?

- Jak nie stracić klienta ?

 

Prowadzący:

Arkadiusz Duda

Ekspert INFORAKDEMII, doradca podatkowy. Ma szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności zdobyte w wyniku 15 letniej praktyki zawodowej w jednej z największych spółek giełdowych w Polsce oraz we współpracy z szeregiem kancelarii podatkowych i prawnych. Specjalizuje się w podatku VAT, podatkach dochodowych oraz podatku od nieruchomości. Uczestniczył w wielu kluczowych na rynku polskim, projektach optymalizujących zobowiązania podatkowe spółek w tym w największym w skali kraju projekcie optymalizacji podatku od nieruchomości. Ma doświadczenie w prowadzeniu sporów z organami podatkowymi oraz w reprezentacji podatnika przed sądami administracyjnymi. Zajmował się koordynacją kilkuset postępowań podatkowych. Przeprowadził szereg szkoleń i seminariów podatkowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Uczestnicy webinarium otrzymają maila z linkiem do retransmisji i materiałami szkoleniowymi.

Gwarancja otrzymania certyfikatu.

 

Retransmisja webinarium wzbogaci zasoby Platformy INFORAKADEMII. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup dostępu do Platformy INFORAKADEMIA (www.inforakademia.pl) - platforma z certyfikowanymi szkoleniami dla księgowych i kadrowych. Wśród ostatnio dodanych materiałów są m.in.: Biała lista podatników VAT – uproszczenia od lipca 2020, JPK_VAT w nowej formie, cykl 15 szkoleń dotyczących zagadnień związanych z pandemią koronawirusa i rozwiązań kolejnych tarczy antykryzysowych (zarówno z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń, jak i podatków), Koszty w firmie 2020, Ulga B+R, PPK w praktyce, Umowy zlecenia 2020. Platforma szkoleniowa INFORAKADEMIA na bieżąco jest wzbogacana retransmisjami webinariów i poradami ekspertów.Dostęp do Platformy WWW.INFORAKADEMIA.PL już od 99 zł miesięcznie w ofercie kwartalnej SKORZYSTAJ - >

 


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 9 września 2020 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).


Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Czas: 1 godzina
Start: 2020-09-09, 10:00
Koniec: 2020-09-09, 11:00

Autor

Arkadiusz Duda

 

Doradca podatkowy. Ma szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności zdobyte w wyniku 15 letniej praktyki zawodowej w jednej z największych spółek giełdowych w Polsce oraz we współpracy z szeregiem kancelarii podatkowych i prawnych. Specjalizuje się w podatku VAT, podatkach dochodowych oraz podatku od nieruchomości. Uczestniczył w wielu kluczowych na rynku polskim, projektach optymalizujących zobowiązania podatkowe spółek w tym w największym w skali kraju projekcie optymalizacji podatku od nieruchomości. Ma doświadczenie w prowadzeniu sporów z organami podatkowymi oraz w reprezentacji podatnika przed sądami administracyjnymi. Zajmował się koordynacją kilkuset postępowań podatkowych. Przeprowadził szereg szkoleń i seminariów podatkowych.
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK