Wideoszkolenie

Zasady pracy przy monitorze ekranowym – nowe obowiązki pracodawców

Wideo
Wykup dostęp do wideo aby rozwiązać test
Czas: 1 godzina 12 minut 48 sekund
Data dodania: 2024-04-22
Aktualny: tak

Autor

Aleksander Kuźniar

 

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.
Masz pracowników przy komputerach? Wiesz, że muszą siedzieć na krzesłach z regulowanymi podłokietnikami? Czy musisz im zrefundować koszt najdroższych soczewek kontaktowych? Czy tym na pracy zdalnej też? Zainteresuj się nowelizacją rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, bo zakres wprowadzonych zmian jest naprawdę szeroki. Co więcej rodzą one konieczność wprowadzenia korekt w dokumentacji wewnątrzzakładowej. Chcesz zrobić to dobrze? Obejrzyj wideoszkolenie, podczas którego ekspert, opowie, jak w praktyce wprowadzić konieczne zmiany i skorzystaj z gotowych wzorów dokumentów, które musisz przygotować!

Program szkolenia:
I. Okulary lub szkła kontaktowe
1. Konieczność zmiany zarządzeń wewnętrznych dotyczących dofinasowania do okularów – jak sporządzić prawidłowe zarządzenie?
2. Czy w zarządzeniu o dofinansowaniu do okularów tworzyć zapisy, co w przypadku gdy pracownikowi popsuł się wzrok?
3. Jaką kwotę dofinansowania okularów lub szkieł kontaktowych ustalić?
4. Szkła kontaktowe dzienne, tygodniowe, miesięczne – czy to wszystko musi finansować pracodawca?
5. Przychodzi pracownik do pracodawcy i mówi, że popsuł mu się wzrok – co wtedy zrobić?

II. Techniczne wyposażenie stanowiska pracy
1. Dodatkowy monitor, klawiatura i myszka do pracy na laptopie – kiedy są obowiązkowe?
2. Co gdy pracownik ma na stanowisku pracy komputer stacjonarny i laptop – czy konieczny jest drugi monitor?
3. Kto decyduje, czy to będzie dodatkowy monitor czy podstawka pod laptop – pracodawca czy pracownik?
4. Kto określa, że pracownik wykonuje przez połowę wymiaru swojego czasu pracy pracę przy laptopie?
5. Podnóżek i uchwyt na dokument na żądanie pracownika?
6. Regulowane podłokietniki w krześle do pracy przy monitorze ekranowym – czy trzeba kupić nowe fotele?
7. Co gdy laptop nie ma wyjścia na zewnętrzny monitor klawiaturę i mysz – czy trzeba kupić adapter (HUB) do podłączenia urządzeń peryferyjnych?

III. Zmiany w dokumentacji wewnątrzzakładowej
1. Konieczność dokonania korekt w:
- ocenie ryzyka zawodowego pracowników zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych,
- instrukcji bhp na stanowisku wyposażonym w monitor ekranowy,
- programach szkoleń wstępnych i okresowych na stanowiskach administracyjno-biurowych,
- regulaminach pracy
2. Odebranie od pracowników potwierdzeń zapoznania się z ww. dokumentami
3. Konieczność udostępnienia pracownikom nowych przepisów bhp przy pracy z monitorem ekranowym i odebrania oświadczenia do akt osobowych w tym zakresie

IV. Praca zdalna – liczne zmiany
1. Czy pracownikowi na pracy zdalnej należy zapewnić zewnętrzny monitor, klawiaturę i myszkę, gdy pracuje na laptopie – czy ma to sobie zapewnić sam?
2. Czy należy wypłacać pracownikowi zdalnemu dodatkowy ekwiwalent, gdy pracodawca nie wyposażył go w monitor, klawiaturę i mysz?
3. Konieczność zmiany kalkulacji kosztów pracy zdalnej stanowiącej podstawę wypłaty ekwiwalentów lub ryczałtów związanych z pracą zdalną
4. Co gdy laptop nie ma wyjścia na zewnętrzny monitor, klawiaturę i mysz – czy trzeba zakupić adapter (HUB) do podłączenia urządzeń peryferyjnych również przy pracy zdalnej?
5. Konieczność zmiany oceny ryzyka zawodowego oraz instrukcji bhp przy pracy zdalnej!
Wykup dostęp do wideo aby rozwiązać test
Czas: 1 godzina 12 minut 48 sekund
Data dodania: 2024-04-22
Aktualny: tak

Autor

Aleksander Kuźniar

 

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK