Wideoszkolenie

Błędy na fakturze i awarie KSeF – jak sobie poradzić?

Wideo
Czas: 1 godzina 6 sekund
Data dodania: 2024-02-06
Aktualny: tak

Autor

Patrycja Kubiesa

 

Doradca podatkowy; wpisana na listę pod numerem 13829. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Doświadczenie zdobywała w branży budowlanej i energetyce. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.
Wiadomo już, że obowiązkowy Krajowy System e-Faktur nie wejdzie od 1 lipca 2024 r. Nie podano konkretnej daty wdrożenia, ale prawdopodobnie w 2025 r. to się stanie. Warto już teraz rozwiać wątpliwości, co do sposobu postępowania w przypadku błędu na fakturze lub awarii systemu podczas wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Jak skorygować fakturę? Co zrobić, jak nie działa system lub mamy awarię naszego programu finansowo-księgowego? Kto odpowiada za błąd, gdy biuro rachunkowe wystawi fakturę dla klienta? Odpowiedzi między innymi na te pytania usłyszysz podczas szkolenia, do którego obejrzenia zapraszamy.

Program szkolenia:

• Błędna data wystawienia na fakturze a KSeF
Jakie to ma znaczenie? Jak będzie wyglądać taki błąd w dacie sprzedaży?
• Korygowanie faktury w przypadku błędu zauważonego przez nabywcę na fakturze po 1 lipca 2024 r.
Jak to zrobić, skoro uchylono instytucję not korygujących?
• Brak skorygowania faktury a prawo do odliczenia podatku VAT
Co z prawem do odliczenia podatku VAT w przypadku błędu w fakturze wystawionej dla nabywcy? Czy któreś błędy są ważniejsze?
• Anulowanie faktur a wejście w życie KSef
Jak anulować fakturę przesłaną do KSeF? Czy da się anulować fakturę przed jej przesłaniem do KSeF?
• Awaria systemu lub inne problemy techniczne a termin wystawienia faktury
Nie działa system, jak zatem zdiagnozować rodzaj problemu? Jak udokumentować takie przypadki? Jak zmieniają się obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji różnych problemów technicznych?
• Biuro rachunkowe wystawiające "technicznie" fakturę dla klienta
Jakie ryzyka to za sobą niesie?
Czas: 1 godzina 6 sekund
Data dodania: 2024-02-06
Aktualny: tak

Autor

Patrycja Kubiesa

 

Doradca podatkowy; wpisana na listę pod numerem 13829. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie. Członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce przy oddziale krakowskim. Doświadczenie zdobywała w branży budowlanej i energetyce. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK