Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 5/2023, data dodania: 20.04.2023

Czy pracodawca musi sfinansować wyposażenie stanowiska pracy pracownika zdalnego

PROBLEM

Pracownik zdalny wystąpił do nas o zapewnienie mu lampki do pracy. Niektórzy z pracowników zdalnych żądają też np. sfinansowania zakupu nowych biurek i krzeseł do pracy. Czy powinniśmy
pokryć koszty zakupu takich sprzętów?

RADA

Przepisy nie precyzują tej kwestii. Jednak według wyjaśnień resortu pracy i PIP sprzęty takie jak biurko, krzesło czy lampka stanowią wyposażenie miejsca pracy, nie są natomiast narzędziami pracy. Dlatego pracodawca nie ma obowiązku zapewniania ich pracownikom zdalnym.

Joanna Skrobisz

specjalista ds. prawa pracy i ubezpieczeń

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK