Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 5/2022, data dodania: 15.03.2022

Czy przy zmianie wymiaru urlopu wypoczynkowego należy też zmienić informację o warunkach zatrudnienia

PROBLEM

Pracownikowi zmienił się wymiar przysługującego mu urlopu wypoczynkowego. Czy w tej sytuacji należy zaktualizować wręczoną mu przy zatrudnieniu informację o warunkach zatrudnienia? Jeśli tak, to w jakim terminie należy to zrobić?

RADA

TAK! Informację o warunkach zatrudnienia wręcza się pracownikowiw terminie 7 dni od zawarcia umowy o pracę. Jednym z elementów tej informacji jest wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego. Jeśli ten wymiar uległ zmianie, należy zmienić także tę informację. Powinno to nastąpić niezwłocznie od chwili zmiany, jednak pracodawca ma na to miesiąc, liczony od dnia wejścia w życie zmian.

Joanna Skrobisz

specjalista ds. prawa pracy i ubezpieczeń

 

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK