Biuletyn Głównego Księgowego 10/2016, data dodania: 13.10.2016

O to pytają Księgowi

Co zrobić z wynagrodzeniem zleceniobiorcy, który wykonał pracę, ale nie wystawił za nią rachunku?

Zleceniobiorca wykonał zamówioną pracę, ale nie dostarczył nam rachunku do umowy zlecenia. Czy w tej sytuacji wynagrodzenie dla niego należy pominąć w kosztach miesiąca, którego dotyczy?

Nie! Jeśli firma nie otrzyma od zleceniobiorcy po wykonaniu czynności objętych umową rachunku dokumentującego wykonane prace (ta sama zasada dotyczy umów o dzieło), powinna mimo wszystko ująć te wydatki w księgach rachunkowych. Należy je potraktować jako koszt wynagrodzenia, stosując zasadę memoriału. A to oznacza, że wydatki na zleceniobiorcę zalicza się do kosztów miesiąca, którego dotyczą, natomiast podstawą księgowań powinny być inne niż rachunek dostępne dokumenty, o ile tylko potwierdzają one zarówno zawarcie, jak i wykonanie umowy.

Marek Żochowski

doradca podatkowy

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK