Monitor Księgowego 8/2020, data dodania: 04.08.2020

Czy pracodawca ma obowiązek sporządzić PIT-11 dla pracownika zatrudnionego w okresie wakacyjnym

Czy pracownikom zatrudnionym na czas wakacji trzeba wystawić PIT- 11 zaraz po tym, jak zakończą swoje prace?

Pracownikom (w tym także pracownikom sezonowym) informację PIT-11 wystawia się w trakcie roku podatkowego tylko wtedy, gdy wystąpią z pisemnym wnioskiem o wykonanie takiej czynności. Jeśli tego nie zrobią, obowiązuje zasada nakazująca pracodawcy sporządzenie informacji PIT-11 i przekazanie jej pracownikowi do końca lutego a urzędowi skarbowemu do końca stycznia roku podatkowego następującego po roku podatkowym, w którym pracownik osiągnął przychody.

Marian Szałucki

doradca podatkowy

 

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK