Rachunkowość Budżetowa 11/2017, data dodania: 06.06.2017

Mediacja w postępowaniu administracyjnym

Od 1 czerwca 2017 r. obowiązują istotne zmiany Kodeksu postępowania administracyjnego. Nowelizacja m.in. wprowadza do procedury administracyjnej instytucję mediacji. Mediacja jest dobrowolna. Jej celem jest "wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz dokonanie ustaleń dotyczących jej załatwienia w granicach obowiązującego prawa, w tym przez wydanie decyzji lub zawarcie ugody". Organy administracji są zobowiązane do informowania stron o prawie do skorzystania z mediacji. W przypadku gdy strony zdecydują się na skorzystanie z mediacji, sprawa zostanie zawieszona na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Gdy strony nie dojdą do porozumienia w tym terminie, organ wyda postanowienie o zakończeniu mediacji i załatwi sprawę. Mediację prowadzi mediator. Mediacja jest odpłatna. Koszty wynagrodzenia mediatora i zwrotu wydatków związanych z przeprowadzeniem mediacji pokryje organ administracji publicznej, a w sprawach, w których możliwe będzie zawarcie ugody - strony w równych częściach, chyba że postanowią one inaczej. Jeżeli w wyniku mediacji zostaną dokonane ustalenia dotyczące załatwienia sprawy, organ administracji publicznej załatwia sprawę zgodnie z ustaleniami zawartymi w protokole z przebiegu mediacji.

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK