Przed przystąpieniem do tworzenia pisma adresowanego do banku należy sprawdzić, czy bank, do którego się zwracamy, nie ma już opracowanego wzoru pisma dotyczącego sprawy, o załatwienie której się ubiegamy. Wystarczy wówczas pobrać ze strony internetowej banku wzór stosownego wniosku i czytelnie go wypełnić. W przypadku wystąpienia problemów przy wypełnianiu gotowego formularza pomocą będzie służyć pracownik banku.
Wzór 1. Zaproszenie do złożenia oferty na świadczenie usług prowadzenia i obsługi rachunków bankowych jednostki sektora finansów publicznych (zaproszenie skierowane do banku prowadzącego dotychczas rachunek bieżący jednostki)
Wzór 2. Wniosek o przygotowanie umowy dotyczącej świadczenia usług prowadzenia i obsługi rachunków bankowych
Wzór 3. Wniosek o otwarcie rachunku bankowego
Wzór 4. Wniosek o zamknięcie rachunku bankowego
Wzór 5. Dyspozycja dotycząca postępowania z dopisywanymi odsetkami bankowymi oraz obciążania kosztami odpowiedniego rachunku bankowego
Uwaga! Koszty prowizji i opłat związanych z prowadzeniem i obsługą rachunku zakładowego funduszu świadczeń socjalnych obciążają jednostkę, a wydatki z nimi związane ponoszone są z rachunku bieżącego jednostki w ramach planu finansowego bieżących wydatków budżetowych. Natomiast prowizje i opłaty związane z prowadzeniem i obsługą rachunku sum depozytowych i sum na zlecenie opłacane są bezpośrednio z tego rachunku.
Wzór 6. Dyspozycja dotycząca depozytu automatycznego
Wzór 7. Dyspozycja zerowania sald rachunku bankowego
Wzór 8. Dyspozycja dotycząca zwrotu środków znajdujących się na lokacie bankowej
Wzór 9. Dyspozycja dotycząca spłaty raty kapitałowej wraz z odsetkami od zaciągniętego kredytu
Wzór 10. Wniosek o uruchomienie "elektronicznego dostępu do rachunków bankowych"
Wzór 11. Wniosek o wydanie zaświadczenia
Wzór 12. Wyjaśnienie dotyczące zwrotu płatności ze środków europejskich - adresowane do Banku Gospodarstwa Krajowego
Wzór 13. Pismo informujące o błędnym obciążeniu przez bank rachunku bankowego z prośbą o stosowne przeksięgowanie
Wzór 14. Pismo w sprawie zmiany harmonogramu spłaty rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętego kredytu
MARIA JASIŃSKA
magister ekonomii, skarbnik jednostki samorządu terytorialnego z wieloletnim doświadczeniem w zakresie finansów publicznych i rachunkowości budżetowej, szkoleniowiec z rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych. Ma także doświadczenie w pełnieniu funkcji przewodniczącego i członka rad nadzorczych spółek jednostek samorządu terytorialnego
GRZEGORZ KURZĄTKOWSKI
magister ekonomii, pracownik komórki finansowej urzędu jednostki samorządu terytorialnego z doświadczeniem w ewidencji i rozliczaniu projektów współfinansowanych ze środków UE