Rachunkowość Budżetowa 9/2016, data dodania: 18.04.2016

W zamówieniach publicznych tylko e-faktury

Ministerstwo Rozwoju przygotowało założenia do projektu ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych. Zgodnie z nimi, administracja publiczna będzie musiała przyjmować faktury elektroniczne wystawiane przez przedsiębiorców realizujących zamówienia publiczne.

Przygotowanie tych przepisów wynika z konieczności wdrożenia przez nasz kraj przepisów dyrektywy 2014/55/UE o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych. Dyrektywę należy wdrożyć do listopada 2018 r., ale zgodnie z założeniami, przepisy nowej ustawy mają obowiązywać już od stycznia 2018 r.

Projekt ustawy dotyczy głównie e-faktur ustrukturyzowanych, czyli takich, które pozwalają na ich automatyczne przekazywanie i przetwarzanie w komputerowych systemach finansowo-księgowych. Inne e-faktury, np. w postaci plików pdf, wymagają udziału człowieka w ręcznym wprowadzaniu danych do systemu.

Wszyscy zamawiający, a więc zarówno administracja rządowa, jak i samorządowa, będą mieli obowiązek przyjmowania e-faktur ustrukturyzowanych. Wykonawcy natomiast początkowo, ale nie dłużej niż przez dwa lata, będą mogli posługiwać się fakturami papierowymi. Papierowe faktury mają całkowicie zniknąć z zamówień publicznych od 2020 r.

Obieg dokumentów ma następować poprzez platformę elektronicznego fakturowania. System pozwoli na przetwarzanie także innych dokumentów, w tym not korygujących oraz not księgowych.

Źródło: INFORRB

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK