Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 9/2017, data dodania: 20.04.2017

Jak pracodawca może sprostować błędy w świadectwie pracy, które sam odkrył

Pracodawca zauważył, że wystawione przez niego 2 miesiące temu świadectwo zawiera błędy. Czy można sprostować to świadectwo?

Nie! W tej sytuacji nie należy prostować starego świadectwa, lecz wystawić nowe z prawidłowymi danymi. Świadectwo musi być bowiem zgodne ze stanem faktycznym i obowiązującymi przepisami prawa. Nowe świadectwo należy wysłać do pracownika z wyjaśnieniem i prośbą o zwrot starego. W części C akt osobowych pracownika powinna się znaleźć notatka służbowa o powodach wystawienia nowego świadectwa oraz pismo wysłane do pracownika wraz z nowym świadectwem pracy.

Joanna Skrobisz

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK