Poradnik Rachunkowości Budżetowej 5/2017, data dodania: 24.04.2017

Projekt zmiany ustawy o partnerstwie publicznoprawnym i innych ustaw

Projektowana jest zmiana ustawy o partnerstwie publicznoprawnym, która powinna wejść w życie jeszcze przed końcem 2017 r. Nowelizacja jest wynikiem przeglądu prawa w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego i jest jednym z elementów "Polityki rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego". Zmiana dotychczasowych przepisów ma na celu poprawę otoczenia prawnego partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce i ma służyć wprowadzeniu rozwiązań, które umożliwią efektywne przygotowanie i realizację projektów partnerstwa publiczno-prywatnego.

Projektowane zmiany można podzielić na grupy według zmienianych przepisów, które obejmują:

1) procedury wyboru partnera prywatnego,

2) partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki,

3) wykonywanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym,

4) zadania organu właściwego w sprawach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym będą towarzyszyć zmiany wielu innych ustaw, a mianowicie: o drogach publicznych, o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych, o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o gospodarce komunalnej, o gospodarce nieruchomościami, o działach administracji rządowej, Prawo zamówień publicznych, o pomocy społecznej, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Prawo o szkolnictwie wyższym, o finansach publicznych.

Oprac. Izabela Motowilczuk

były wieloletni inspektor kontroli

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK