Miesięczny przegląd nowości
Zakres zmian: Z dniem 26 stycznia 2017 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o rachunkowości, wprowadzona ustawą z 15 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 61). Nowelizacja w głównej mierze odnosi się do:
● uproszczeń, jakie będą mogły stosować w ewidencji księgowej i sprawozdaniach finansowych organizacje pozarządowe (nienależące do sektora finansów publicznych) oraz jednostki tzw. mikro i małe,
● szczególnych zasad rachunkowości towarzystw ubezpieczeniowych i zasad sporządzania sprawozdań finansowych przez grupy kapitałowe.
Do uregulowań istotnych dla jednostek organizacyjnych sektora publicznego należy zmiana art. 73 ust. 2 uor, dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych w formie elektronicznej. Dotychczas treść dowodów księgowych - poza dokumentami dotyczącymi przeniesienia praw majątkowych do nieruchomości, powierzenia odpowiedzialności za składniki aktywów, znaczącymi umowami i innymi ważnymi dokumentami określonymi przez kierownika jednostki - mogła być przenoszona na informatyczne nośniki danych, pozwalające zachować w trwałej i niezmienionej postaci zawartość tych dowodów dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego jednostki. Obecnie przepisy nie określają terminu archiwizowania treści dowodów księgowych w podany sposób. Ponadto uor stanowi, że wydruk dokonany z systemu komputerowego jest dowodem równoważnym z dowodem księgowym, z którego treść została przeniesiona na informatyczny nośnik danych.
Co zmiany przepisów oznaczają dla jednostek: Zmiany ułatwią prowadzenie rachunkowości i archiwizację dokumentacji techniką komputerową. Weszły w życie 26 stycznia 2017 r., a w części dotyczącej zmienionych zasad sporządzania sprawozdań finansowych będą miały zastosowanie do sprawozdań za 2017 r.
My i nasi partnerzy (w łącznej liczbie: 891), na podstawie wyrażonej zgody lub uzasadnionego interesu, przetwarzamy dane osobowe, takie jak: adresy IP i unikalne identyfikatory, wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam, reklamy oparte na ograniczonych danych i pomiarach reklam oraz podobne technologie w następujących celach: spersonalizowane reklamy, wybór spersonalizowanych treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców oraz ulepszanie usług. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Państwa preferencji i ustawień na naszych stronach.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
W dowolnym momencie mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących przetwarzanych informacji, a także wyrażenia sprzeciwu odnośnie przetwarzania tych danych lub ich wycofania, które na podstawie uzasadnionego interesu nie wymagają Państwa zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.
W celu zmiany ustawień (przycisk "USTAWIENIA ZAAWANSOWANE") lub wycofania zgody (przycisk "WYCOFUJĘ ZGODĘ") na przetwarzanie danych, należy wyświetlić okno z ustawieniami, klikając w link "Zmień ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce strony.
Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących prywatności oznacza ich akceptację, co będzie skutkowało zapisywaniem danych osobowych opisanych powyżej na Państwa urządzeniach przez wszystkie serwisy internetowe Spółek Grupy INFOR PL.
Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie, możliwości zmiany ustawień prywatności oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w Polityce Prywatności Grupy INFOR PL i Polityce Cookies Grupy INFOR PL