Monitor Księgowego 13/2015, data dodania: 01.07.2015

O to pytają Księgowi

Czy można zaliczać do kosztów prezenty dla klientów w związku z dokonaniem przez nich określonego poziomu zakupów?

Firma rozważa możliwość wręczania prezentów klientom, którzy zakupili odpowiednio dużą ilość towarów. W jaki sposób to zorganizować, żeby wydatki na prezenty mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu?

W ostatnim czasie organy podatkowe wydają interpretacje indywidualne, w których zgadzają się na zaliczanie wydatków na prezenty dla klientów osiągających określony poziom zakupów do kosztów uzyskania przychodów. Jest to jednak możliwe po spełnieniu kilku podstawowych warunków. Po pierwsze, musi istnieć regulamin sprzedaży premiowej, dzięki której klienci mogą liczyć na prezenty. Po drugie, musi istnieć dokumentacja, z której wynika, że klient spełnił warunki uprawniające do wręczenia mu nagrody. Po trzecie, musi istnieć lista osób (klientów), którzy odebrali prezenty, albo inny dokument potwierdzający ich wręczenie.

Grzegorz Ziółkowski

doradca podatkowy

 

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK