O to pytają Księgowi
Firma rozważa możliwość wręczania prezentów klientom, którzy zakupili odpowiednio dużą ilość towarów. W jaki sposób to zorganizować, żeby wydatki na prezenty mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu?
W ostatnim czasie organy podatkowe wydają interpretacje indywidualne, w których zgadzają się na zaliczanie wydatków na prezenty dla klientów osiągających określony poziom zakupów do kosztów uzyskania przychodów. Jest to jednak możliwe po spełnieniu kilku podstawowych warunków. Po pierwsze, musi istnieć regulamin sprzedaży premiowej, dzięki której klienci mogą liczyć na prezenty. Po drugie, musi istnieć dokumentacja, z której wynika, że klient spełnił warunki uprawniające do wręczenia mu nagrody. Po trzecie, musi istnieć lista osób (klientów), którzy odebrali prezenty, albo inny dokument potwierdzający ich wręczenie.
Grzegorz Ziółkowski
doradca podatkowy