Webinarium

Opodatkowanie CIT spółek komandytowych i jawnych - jak bezpiecznie przejść przez zmiany?

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Opodatkowanie CIT spółek komandytowych i jawnych - jak bezpiecznie przejść przez zmiany?
+ Certyfikat gwarantowany

 

Od 1 stycznia 2021 r. prawodawca podatkowy zmodyfikował przepisy ustawy o CIT, poszerzając grupę podatników, których on dotyczy. Jeżeli chodzi o technikę legislacyjną zmiana została wprowadzona w najgorszy możliwy sposób. Stosowna nowelizacja została uchwalona dopiero 28 listopada 2020 r. Wprowadzenie tak ważnej zmiany w tak późnym terminie i jeszcze w okresie epidemii jest trudne do zaakceptowania. Pomimo to, przepisy wchodzą w życie, a podatnicy i przyszli podatnicy muszą się do tego przygotować.

Podczas webinarium omówione zostanie, co zrobić, by wprowadzone zmiany w ustawie o CIT nie spowodowały dodatkowych komplikacji oraz jakie działania w tym zakresie podjąć. Wskazane zostanie, z czym wiąże się (dla niej samej oraz jej wspólników) uzyskanie przez spółkę komandytową statusu podatnika CIT. W czasie webinarium zostanie wyjaśnione także, które spółki jawne są podatnikiem CIT, a które nie mogą mieć takiego statusu.   

 

Program webinarium:

1. Poszerzenie grupy podatników CIT

2. Spółka komandytowa jako podatnik CIT

3. Skuteczne przesunięcie momentu uzyskania statusu podatnika i jego konsekwencje

4. Spółka jawna jako podatnik CIT

5. Które spółki jawne nie mogą być podatnikiem CIT, a które co najwyżej mogą uniknąć takiego statusu i jak to zrobić?

6. Przychody, koszty, amortyzacja przed uzyskaniem statusu podatnika i od momentu opodatkowania CIT spółki komandytowej i spółki jawnej 

7. Straty z lat ubiegłych

8. Zyski z lat ubiegłych 

9. Pozycja podatkowa komandytariusza spółki komandytowej

10. Pozycja komplementariusza

11. Inne zagadnienia 

12. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący:

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.

Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.

Uczestnicy webinarium otrzymają link do retransmisji szkolenia, która dostępna będzie przez 30 dni (licząc począwszy od dnia webinarium).

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikaty oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.

 

Retransmisja webinarium wzbogaci zasoby Platformy INFORAKADEMII. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup dostępu do Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 3 tys. materiałów wideo z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Wśród ostatnio dodanych szkoleń są m.in.: Zamknięcie roku podatkowego i bilansowego, Wynagrodzenia 2021, Obowiązek zgłaszania umów o dzieło do ZUS, Zasady wypełniania nowego JPK_VAT, Kontrole PIP, ZUS, US świadczeń pomocowych związanych z COVID-19 oraz Quick fixes. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >> 


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 12 stycznia 2021 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, Rachunkowość Budżetowa, Poradnik Rachunkowości Budżetowej, www.infor.pl

Czas: 1 godzina
Start: 2021-01-12, 12:00
Koniec: 2021-01-12, 13:00

Autor

Radosław Kowalski

 

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK