Praktyczne webinarium INFORAKADEMII
Nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT po zmianach od 1 października 2020 + PREZENT: Dostęp do Platformy INFORAKADEMIA + Certyfikat gwarantowany
Rok 2020 jest pełen wyzwań dla bardzo dużej grupy podatników. Epidemia COVID-19 spowodowała konieczność podejmowania przez prawodawcę nieplanowanych działań, wymusiła wprowadzenie nowych regulacji, a także przesunięcie momentu wejścia w życie części przepisów podatkowych. Od początku kwietnia i lipca tego roku podatnicy VAT (w zależności od ich statusu) mieli wdrożyć nowe zasady prowadzenia ewidencji dla potrzeb VAT, a także przekazywania ich do KAS w strukturach JPK. W związku z epidemią prawodawca postanowił odsunąć na początek czwartego kwartału 2020 r. wdrożenie zapowiadanych i uchwalonych zmian w tym zakresie.
To oznacza, że podatnicy mają więcej czasu na przygotowanie się do takich wyzwań, jednak nie ułatwia to realizacji zadań.
W trakcie webinarium prowadzący omówi najistotniejsze i najbardziej kontrowersyjne zmiany prawne dotyczące nowych zasad prowadzenia ewidencji VAT i przekazywania JPK Szefowi KAS. Wyjaśni również, jakie zagrożenia niosą nowe regulacje i wskaże, jak można ograniczyć ryzyka z nimi związane.
Program webinarium:
Które regulacje dotyczące JPK i ewidencji obowiązują od października 2020 r.?
Jak są skutki przesunięcia w czasie momentu wprowadzenia nowych obowiązków?
Istota zmian dotyczących ewidencji, JPK i deklaracji
Zasady przygotowania deklaracji
Deklaracja w JPK a rozliczenie kwartalne
Nowe ewidencje VAT – jak przygotować się do ich prowadzenia?
GTU w ewidencji – na czym polega i czemu służy?
W jakich przypadkach GTU nie ma zastosowania, mimo przedmiotu świadczenia zgodnego z przepisami rozporządzenia
Oznaczanie podmiotowe i ze względu na stosowane procedury
Transakcje w obrocie międzynarodowym a GTU i inne oznaczenia
Nowe obwiązki a MPP
Korekty JPK za wcześniejsze okresy
Czy koniec z błędami mniejszej wagi?
Autokorekta
Korekta wymuszona i skutki jej braku
Kara 500 zł jako administracyjny środek przymusu
Co dalej z JPK?
Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium
Prowadzący:
Radosław Kowalski
Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.
Korzyści dla uczestników webinarium:
Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań.
Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
Uczestnicy webinarium otrzymają maila z linkiem do retransmisji i materiałami szkoleniowymi.
PREZENT: Tygodniowy bezpłatny dostęp do całej Platformy INFORAKADEMIA
Retransmisja webinarium wzbogaci zasoby Platformy INFORAKADEMII. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup dostępu do Platformy INFORAKADEMII (www.inforakademia.pl). Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 3 tys. materiałów wideo dla Księgowych i Kadrowych. Wśród ostatnio dodanych szkoleń m.in.: cykl Koronawirus i tarcza antykryzysowa a prawo pracy i podatki, Koronawirus i tarcza antykryzysowa a prawo pracy, Epidemia strachu w podatkach - czy tarcza antykryzysowa osłoni podatników, Tarcza antykryzysowa: świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia, składki ZUS, Zwolnienie od składek ZUS w czasie epidemii COVID-19, Biała lista podatników VAT, Nowe stawki PKWIU i wiążąca informacja stawkowa, Koszty w firmie 2020, Ulga B+R - jak skorzystać, PPK w praktyce, Umowy zlecenia 2020. Dostęp do Platformy WWW.INFORAKADEMIA.PL już od 99 zł miesięcznie w ofercie kwartalnej SKORZYSTAJ - >
Szczegóły organizacyjne webinarium:
Webinarium odbędzie się 15 września 2020 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.
Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.
W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.
Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).
Organizator webinarium: INFORAKADEMIA
INFORAKADEMIA - platforma z certyfikowanymi szkoleniami dla Księgowych i Kadrowych. Wśród ostatnio dodanych: cykl Koronawirus i tarcza antykryzysowa a prawo pracy i podatki, Koronawirus i tarcza antykryzysowa a prawo pracy, Epidemia strachu w podatkach - czy tarcza antykryzysowa osłoni podatników, Tarcza antykryzysowa: świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia, składki ZUS, Zwolnienie od składek ZUS w czasie epidemii COVID-19, Biała lista podatników VAT, Nowe stawki PKWIU i wiążąca informacja stawkowa, Koszty w firmie 2020, Ulga B+R - jak skorzystać, PPK w praktyce, Umowy zlecenia 2020. Już teraz od 99 zł miesięcznie w ofercie kwartalnej - > https://sklep.infor.pl/wideoszkolenia