Webinaria

szkolenia na żywo

Lista webinariów

VAT 2024 Zdzisław Modzelewski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

VAT 2024 + certyfikat gwarantowany

Termin: 11 grudnia 2023 r., godz. 10:00-11:00 

 

Już wiadomo, że rok 2024 w podatku VAT upłynie przede wszystkim pod znakiem przygotowania i wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Dla większości podatników obowiązkiem stanie się bowiem wystawianie i przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych. To rewolucja na miarę wprowadzenia kilka lat temu ewidencji JPK, trzeba się więc do tego dobrze przygotować. Ale to nie jedyny obowiązek. Wiadomo już np. że od początku przyszłego roku wejdzie ewidencja usług płatniczych. O tych oraz innych istotnych zmianach w VAT ekspert opowie Państwu podczas webinarium, na które serdecznie zapraszamy.

Program webinarium:

I. Uprawnienia i uwierzytelnienia w KSeF – planowane zmiany

  • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF;

  • sposoby nadawania, zmiany lub odbierania uprawnień do korzystania z KSeF;

  • nowy wzór zawiadomienia ZAW-FA oraz opcje jego złożenia;

  • rezygnacja z pośredniego nabywania uprawnień;

  • zakres danych, których podanie umożliwia dostęp do faktury ustrukturyzowanej, faktury wystawionej poza KSEF, po przesłaniu jej do KSeF, oraz faktury VAT RR i faktury VAT RR KOREKTA wystawionych przy użyciu KSeF, bez konieczności uwierzytelniania;

  • sposób oznaczania faktur ustrukturyzowanych, udostępnianych nabywcy, w sposób inny niż przy użyciu KSeF lub używanych poza KSeF, umożliwiający dostęp do faktury oraz umożliwiający weryfikację danych zawartych na tej fakturze;

  • kod weryfikujący – co to jest i do czego będzie służył?

  • certyfikat autoryzujący – co to jest i do czego będzie służył?

  • terminy funkcjonowania obecnych tokenów

II. Wystawienie faktury po zmianach (po 1 lipca 2024 r.)

  • faktury dla konsumentów;

  • faktury dla podmiotów zagranicznych;

  • faktury wystawiane przez podmioty zagraniczne w ramach „samofakturowania”;

  • faktury VAT RR i VAT RR KOREKTA

III. Zmiany w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych 

  • zmiana zasad wnioskowania i wydawania WIS

IV. Wprowadzenie kontroli płatności transgranicznych

  • usługi płatnicze objęte obowiązkiem raportowania;

  • kim jest dostawca usługi płatniczej?

  • obowiązek prowadzenia ewidencji i raportowania tej ewidencji

V. System kaucyjny przy opakowaniach a VAT

  • zmiany w zasadach opodatkowania opakowań zwrotnych;

  • obowiązek prowadzenia specjalnej ewidencji

 

Prowadzący: Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 11 grudnia 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

Zrealizowane
11 / 12 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Wynagrodzenia 2024 Danuta Kosikowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Wynagrodzenia 2024 + certyfikat gwarantowany

Termin: 6 grudnia 2023 r., godz. 9:00-10:00 

 

Nowy rok to zawsze zmiana w zakresie wskaźników wynagrodzeniowych. Zmiana wynagrodzenia minimalnego i przeciętnego przekłada się na inne świadczenia, w tym kwoty wolne od potrąceń, odprawy, minimalne zasiłki, składki społeczne z działalności gospodarczej itp. Podczas webinarium dowiesz się, co czeka Cię w tym zakresie w 2024 r., poznasz aktualne wskaźniki i nowe zasady rozliczeń wpływające na listę płac.

W programie webinarium:

  1. Minimalna stawka godzinowa a rozliczanie umów cywilnoprawnych
  2. Dwukrotna zmiana minimalnego wynagrodzenia w 2024 r.
  3. Zmiana katalogu wyłączeń z obowiązku stosowania wynagrodzenia minimalnego
  4. Wysokość dodatku za pracę w porze nocnej od 2024 r.
  5. Kwoty wolne od potrąceń a zmiana minimalnego wynagrodzenia
  6. Najniższa podstawa świadczeń chorobowych od 2024 r.
  7. Zmiana stanowiska ZUS w zakresie świadczeń chorobowych od umów zleceń z własnym pracownikiem
  8. ZUS preferencyjny i Mały ZUS plus a minimalne wynagrodzenie w 2024 r.

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na odpowiedzi na Państwa pytania.

 

Prowadząca: Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oddział w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 r. wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 r. Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 
Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 6 grudnia 2023 r. o godz. 9.00 i zakończy się o godz. 10.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

 

Autor

Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce OO w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 roku wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Zrealizowane
06 / 12 / 2023 godz. 09:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
PIT i CIT 2024 Radosław Kowalski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

PIT i CIT 2024 + certyfikat gwarantowany

Termin: 5 grudnia 2023 r., godz. 10:00-11:00 

 

Wiele wskazuje na to, iż początek 2024 r. nie będzie obfitował w zmiany w podatkach dochodowych, bo tymi zajmie się dopiero nowy rząd i nowy parlament. Nie można jednak pomijać regulacji, które zostały wcześniej uchwalone, a wchodzą w życie od 2024 r. lub będą wpływały na rozliczenia podatkowe PIT i CIT w nadchodzącym roku. Chodzi m.in. o ułatwienia amortyzacyjne oraz wejście w życie – po dwóch latach zawieszenia – podatku minimalnego. Ponadto zapewniamy, że jeśli tylko pojawią się jakieś zmiany w zakresie podatków dochodowych, to niezwłocznie zareagujemy i zmodyfikujemy tematykę webinarium, tak by było jak najbardziej aktualne.    

I jak zawsze, jeśli mają Państwo jakieś pytania z zakresu PIT lub CIT, to prosimy o ich przygotowanie. W drugiej części spotkania ekspert będzie odpowiadał na pytania z czatu. 

 

Program webinarium:

  • Dla kogo ułatwienia amortyzacyjne od 2024 r. 
  • Źródło finansowania nabycia/wytworzenia środków trwałych a amortyzacja – jakie zmiany od 2024 r. 
  • Powrót podatku minimalnego u podatników CIT
  • Co z amortyzacją nieruchomości mieszkalnych ?
  • Co z limitami płatności od 2024 r.?
  • Na co jeszcze w szczególny sposób muszą zwrócić uwagę od 2024 r. podatnicy CIT i PIT?
  •  

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 5 grudnia 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń czy sięgania do przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
05 / 12 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Podatek u źródła w praktyce Tomasz Kotoliński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Podatek u źródła w praktyce + certyfikat gwarantowany

Termin: 24 listopada 2023 r., godz. 11:00-12:00 

 

Kwestia konieczności zapłaty podatku u źródła (WHT) z tytułu poszczególnych płatności jest wciąż bardzo nieoczywista. Dlatego warto przybliżyć najważniejsze zagadnienia, bo przykładowo sam zakres dokumentów żądanych przez organy podatkowe na potwierdzenie rzeczywistego odbiorcy należności (beneficial owner) oraz udowodnienia należytej staranności wciąż budzi wątpliwości. W tym kontekście zostaną omówione także zmiany wynikające z niedawno opublikowanego przez Ministerstwo Finansów projektu objaśnień WHT. Objaśnień, które pogłębiają wątpliwości odnoszące się do i tak już skomplikowanych procedur. A uchybienie wysokim wymaganiom organów podatkowych w zakresie należytej staranności może okazać się dla podatnika bardzo kosztowne. Podczas webinarium ekspert podpowie, jak w praktyce bezpiecznie nie pobierać WHT lub jak ubiegać się o jego zwrot. 

Podatek u źródła w praktyce – program webinarium:

Uwagi wstępne

  • jakich płatności dotyczy podatek u źródła?
  • jak go obliczyć?

Rzeczywisty właściciel – zmiany na gruncie projektu nowych objaśnień MF

  • wyłączenie administratora dochodu z zakresu definicji
  • rozszerzenie przesłanki sztuczności prowadzonej działalności

Jak bezpiecznie nie pobierać podatku u źródła?

  • opinia o stosowaniu preferencji
  • pisemne oświadczenie podatnika

Jak skutecznie odzyskać podatek u źródła?

  • mechanizm „pay and refund”

Należyta staranność w praktyce, czyli jakie dokumenty należy przygotować?

Kiedy organy mogą zastosować look-through approach?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników webinarium zadane na czacie.

 

Prowadzący – Tomasz Kotoliński

Tax Manager w Advicero Nexia oraz prawnik. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz zagadnieniach związanych z opodatkowaniem międzynarodowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach podatkowych oraz w firmach doradczych, a z Advicero Nexia jest związany od 2022 r.   W trakcie swojej praktyki zawodowej brał m.in. udział w obsłudze procesów restrukturyzacyjnych spółek. Jest zaangażowany w projekty Due Diligence oraz Tax Review, a także w projekty związane z bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, a także doradztwem dla podmiotów zagranicznych działających w Polsce w formie oddziałów i filii. Ma doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorem publikacji o tematyce podatkowej w prasie krajowej oraz prelegentem na szkoleniach i warsztatach podatkowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 24 listopada 2023 r. o godz. 11.00 i zakończy się o godz. 12.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Tomasz Kotoliński

Tax Manager w Advicero Nexia oraz prawnik. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz zagadnieniach związanych z opodatkowaniem międzynarodowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach podatkowych oraz w firmach doradczych, a z Advicero Nexia jest związany od 2022 r. W trakcie swojej praktyki zawodowej brał m.in. udział w obsłudze procesów restrukturyzacyjnych spółek. Jest zaangażowany w projekty Due Diligence oraz Tax Review, a także w projekty związane z bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, a także doradztwem dla podmiotów zagranicznych działających w Polsce w formie oddziałów i filii. Ma doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorem publikacji o tematyce podatkowej w prasie krajowej oraz prelegentem na szkoleniach i warsztatach podatkowych.

Zrealizowane
24 / 11 / 2023 godz. 11:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym? Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym? + certyfikat gwarantowany

Termin: 13 listopada 2023 r., godz. 10:00-11:00 

 

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to będzie rewolucja, do której biura rachunkowe muszą się dobrze przygotować. Ze względu na siebie, ale też swoich klientów. Niezbędne będzie bowiem m.in. ustalenie nowych zasad otrzymywania faktur i ich księgowania. Ekspertka – praktyk – szczegółowo i na przykładach omówi także sprawę uprawnień i obowiązków pracowników biur rachunkowych, bo z tym tematem zgłaszanych jest obecnie najwięcej wątpliwości.

Program webinarium:

1. Czym jest e-Faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Jak przygotować biuro rachunkowe do nowego typu faktur? Jakie wdrożyć procedury?

2. Czy wszystkie faktury trzeba wystawiać w KSeF? Jaką drogą klienci mają dostarczać dokumenty do księgowania?

3. Faktury poza KseF 

4. Kto może, a komu nie wolno wystawiać faktur w KseF?

5. Kto jest uprawniony do wystawiania faktur w KSeF? Jak nadać uprawnienia pracownikom biura rachunkowego? Uprawnienia dla biura rachunkowego osoby prawnej, a osoby fizycznej – różnice w uprawnieniach

6. Nadawanie dalszych uprawnień do korzystania z KseF. Jak wygenerować token? Jak odebrać uprawnienia? 

7. Jak wystawić i odebrać fakturę – krok po kroku. Jaka jest rola biura rachunkowego? 

8. Procedura dostarczenia dokumentów do biura rachunkowego: xml, papierowo, elektronicznie. Czy biuro rachunkowe ma samodzielnie pobierać dokumenty z KSeF?

9. Jak poradzić sobie z wdrożeniem zmian wynikających z KSeF? Analiza z perspektywy biura rachunkowego

10. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadząca: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 13 listopada 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

Zrealizowane
13 / 11 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Zmiany prawa pracy 2023 – odpowiedzi na 50 trudnych pytań Aleksander Kuźniar

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Zmiany prawa pracy 2023 – odpowiedzi na 50 trudnych pytań + certyfikat gwarantowany

Termin: 9 listopada 2023 r., godz. 13:30-14:30 

 

Zakres zmian w Kodeksie pracy, które weszły w życie w 2023 r. jest szeroki, bo objął nie tylko pracę zdalną czy uprawnienia rodzicielskie, ale także dokumentację pracowniczą i urlopy pracownicze. Do tego zmieniły się także obowiązki pracodawców, np. w zakresie szkoleń BHP czy badań lekarskich. Podczas webinarium ekspert odpowie na najtrudniejsze pytania z zakresu tych zmian, z jakimi się spotkał w swojej praktyce. Będzie też odpowiadał na pytania zadane na czacie przez uczestników webinarium. 

Program webinarium:

  1. Siła wyższa, urlop opiekuńczy, opieka nad dzieckiem, krwiodawstwo – nowości 2023
  • Czy kierownik może odmówić pracownikowi wolnego z powodu siły wyższej ze względu na szczególne okoliczności leżące po stronie pracodawcy?
  • Kiedy pracownik musi zgłosić wolne o siłę wyższą?
  • Czy wolne z powodu siły wyższej może być zgłaszane z tygodniowym lub dwutygodniowym wyprzedzeniem?
  • Urlop opiekuńczy 5 dni – czy można go odmówić pracownikowi, gdy nieprawidłowo wypełni wniosek?
  • Czy pracownik musi udowodnić konieczność sprawowania opieki nad inną osobą, by otrzymać urlop opiekuńczy?
  • Jakich danych nie wolno żądać od pracownika wnioskującego o wolne z powodu siły wyższej?
  • Opieka nad zdrowym dzieckiem do 14 roku życia – kiedy można odmówić pracownikowi lub przesunąć termin korzystania?
  • Ile godzin opieki z art. 188 Kp przysługuje pracownikowi niepełnosprawnemu? 
  • Kiedy pracownik powinien poinformować przełożonego, że zamierza pójść oddać krew?
  • Czy pracownik może wykorzystać jedynie 1 dzień wolnego za oddanie krwi?
  1. Praca zdalna – nowe i stare problemy
  • Żądanie pracy zdalnej przez pracownicę w ciąży, pracowników opiekujących się dziećmi, pracownika opiekującego się niepełnosprawnym dzieckiem lub dorosłym członkiem gospodarstwa domowego – jak prawidłowo odmówić?

  • Czy pracodawca dopuszczający pracę zdalną musi się na nią zgodzić pracownikowi?

  • Czy pracodawca może na tych samych stanowiskach pracy wyrazić zgodę na pracę zdalną tylko dla części pracowników – czy to dyskryminacja?

  • Jakie koszty pracy zdalnej musi pokrywać pracodawca? 

  • Kto wybiera miejsce świadczenia pracy zdalnej czy pracodawca może narzucić takie miejsce?

  • Jakie warunki bhp musi spełnić pracownik w miejscu świadczenia pracy zdalnej?

  • Czy pracownik może świadczyć pracę zdalną z miejscowości wypoczynkowej lub z zagranicy?

  • Czy okazjonalna praca zdalna wymaga regulaminu?

  • Jak złożyć wniosek o wyjście prywatne przy pracy zdalnej?

  • Czy pracownik zdalny ma podpisywać listę obecności?

  • Jaka forma komunikacji z pracownikiem zdalnym będzie wystarczająca?

  • Czy każdy pracodawca musi uregulować w regulaminie pracy pracę zdalną?

  • Kto odpowiada za wypadek przy pracy zdalnej pracownika? 

  • Praca zdalna przy jednoczesnym zatrudnieniu u 2 pracodawców – jak to pogodzić, ile dni okazjonalnej w roku przysługuje?

  1. Work-life-balance – zmiana przepisów o rodzicielstwie 

  • 9 tygodni dodatkowego urlopu rodzicielskiego – kiedy można skorzystać i czy można na tym urlopie pracować? 

  • Żądanie elastycznej organizacji pracy dla pracowników opiekujących się dziećmi, pracownic w ciąży itp. – jak można odmówić?

  • Możliwość wnioskowania przez pracownika o zmianę warunków zatrudnienia – jak sobie z tym poradzić?

  • Uprawnienia dla rodziców dzieci do lat 4 wydłużone do 8 roku życia dziecka – czy trzeba zebrać nowe oświadczenia rodzicielskie?

  1. Umowa o pracę w 2023 r. – treść zgodna z RODO, terminy, wymogi
  • Kiedy kandydat staje się pracownikiem – czy w dniu podpisania umowy, czy w dniu rozpoczęcia pracy?
  • Kiedy pracownik musi podpisać umowę o pracę i czy może być to już po dniu zawarcia umowy?
  • Jak prawidłowo określić datę sporządzenia umowy, zawarcia umowy, termin rozpoczęcia pracy i jaka ma być data przy podpisie pracownika – czy wszystkie daty są konieczne?
  • W jaki sposób zawrzeć umowę na odległość? 
  • Brak w przepisach wzoru umowy o pracę – jaki sporządzić swój własny wzór?
  • Jak prawidłowo wskazać miejsce lub miejsca wykonywania pracy przez pracownika, aby nie narazić się na odpowiedzialność przed PIP?
  • Jak prawidłowo sporządzić umowę na czas określony celem zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy – częste błędy w umowach?
  • Czy w umowie na zastępstwo ma być wymienione nazwisko osoby zastępowanej i przyczyna jej nieobecności?
  • Czy zastępstwo może być na część okresu nieobecności pracownika lub na inny wymiar czasu pracy lub na inne stanowisko?
  • Umowa na okres próbny – czy jest jeszcze sens zawierać takie umowy?
  1. Badania lekarskie, szkolenia bhp w 2023 r. – terminy ruszyły!
  • Zawieszenie przepisów dotyczących okresowych badań profilaktycznych już nieaktualne – kogo wysłać na badania w pierwszej kolejności?
  • Skierowanie na wstępne badania lekarskie – jak wypełnić zgodnie z RODO?
  • Czy pracownik prowadzący pojazd służbowy ma mieć badania psychotechniczne? 
  • Co zrobić, gdy w skierowaniu na badania nie wskazano prowadzenia samochodu służbowego lub prywatnego, a pracownik ma być wydelegowany w podróż służbową?
  • Ryczałt za używanie własnego samochodu – czy konieczne są badania psychotechniczne? 
  1. Dokumentacja pracownicza w 2023 r. 
  • W której części akt umieścić porozumienie urlopowe o wykorzystaniu urlopu podczas trwania kolejnej umowy i czy musi być w formie pisemnej?
  • Czy jest konieczność zakładania części E w starych aktach osobowych?
  • Czy spis i numeracja mogą być prowadzone ołówkiem? 
  • Czy w spisach akt można dokonywać zmian (korektorować)?
  • Czy w nowej informacji z art. 29 § 3 zawierać świadczenia pieniężne z ZFŚS?
  • Czy informować w informacji z art. 29 § 3 o urlopach macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich?
  • Czy dając informację o zmianie warunków zatrudnienia wskazać tylko zmieniający się punkt, czy całą kompletną informacje?

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników webinarium zadane na czacie.

 

Prowadzący: Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 9 listopada 2023 r. o godz. 13.30 i zakończy się o godz. 14.30. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Aleksander Kuźniar

Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Wieloletni Inspektor pracy PIP, Inspektor Ochrony Danych. Autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy wydawnictwa Infor S.A. od 2009 r. do 2022 r. oraz innych ustaw z zakresu prawa pracy. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników z zakresu sposobu sporządzania aktów prawa wewnątrzzakładowego, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania i rozliczania czasu pracy pracowników, regulaminów pracy, regulaminów wynagradzania, regulaminów ZFŚS, układów zbiorowych pracy, opinii dla prokuratury na podstawie powołania specjalisty z zakresu prawa pracy. Od 15 lat wykładowca z zakresu prawa pracy na szkoleniach, kursach otwartych i wewnątrzzakładowych.

Zrealizowane
09 / 11 / 2023 godz. 13:30
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Opodatkowanie działań promocyjnych Radosław Kowalski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Opodatkowanie działań promocyjnych + certyfikat gwarantowany

Termin: 20 października 2023, w godz. 10:00-11:00

 

Opodatkowanie działań promocyjnych, sprzedażowych, reklamowych czy reprezentacyjnych to cały czas zagadnienie, które może przyprawiać księgowych o ból głowy. Z jednej strony kreatywni pracownicy działów marketingu czy sprzedaży, nastawieni na pozyskiwanie klientów i poprawę relacji, a z drugiej twarde realia fiskalne, w których czasami nadmiernie proklienckie nastawienie osób zajmujących się sprzedażą może ściągnąć kłopoty podatkowe. I nie tylko na pracodawców, ale również klientów czy potencjalnych klientów. Webinarium ma pomóc pogodzić ogień z wodą, znaleźć dobre, a przynajmniej akceptowalne, wyjścia podatkowe z trudnych sytuacji. Przede wszystkim jednak wskazać, jak prawidłowo identyfikować skutki podatkowe, by uchronić wszystkich zainteresowanych przed negatywnymi konsekwencjami.

 

Program webinarium:

  1. Reklama, reprezentacja, sponsoring, działania marketingowo-promocyjne i sprzedażowe a prawo podatkowe – o czym zawsze należy pamiętać podejmując działania mające intensyfikować sprzedaż?
  2. Bardzo ważne jest odróżnianie reklamy, działań sprzedażowych od reprezentacji – jeżeli tak, to dlaczego i jak to efektywnie robić, by nie popaść w problemy podatkowe?
  3. Koszty szeroko rozumianych działań promocyjnych
  4. Przychody adresatów działań – w jakich okolicznościach mogą wystąpić, kiedy korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego, a kiedy podatek może zapłacić organizator działań?
  5. Nieodpłatne świadczenia a VAT
  6. Sponsoring w podatkach – i tym razem nie chodzi o ulgę wprowadzoną Polskim Ładem! 
  7. Sprzedaż premiowa, programy lojalnościowe, konkursy promocyjne, działania do nich podobne, a jednak innego rodzaju – jak odróżniać i jak wyznaczać skutki podatkowe?
  8. Wykorzystanie alkoholu w działaniach promocyjnych a podatki
  9. Podsumowanie i krótkie wskazanie na to, o czym jeszcze nie porozmawialiśmy, a o czym warto chociaż wspomnieć

W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

 

Prowadzący: Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 20 października 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń czy sięgania do przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.

Zrealizowane
20 / 10 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
KSEF: wystawianie faktur ustrukturyzowanych Zdzisław Modzelewski

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

KSEF: wystawianie faktur ustrukturyzowanych + certyfikat gwarantowany

Termin: 13 października 2023, w godz. 10:00-11:00

 

Większości podatników został niespełna rok na przygotowanie się do obowiązkowego wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Proste to raczej nie będzie, dlatego przygotowania należy rozpocząć już dziś. Podczas webinarium ekspert pomoże uczestnikom uświadomić sobie m.in. zakres tych zmian oraz ryzyka z nimi związane. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych wpłynie bowiem na wiele obszarów funkcjonowania firmy: procedury wystawiania faktur, procesy obiegu dokumentów i informacji w firmie, rozliczenia delegacji czy postanowienia wynikające z zawartych umów. Do tego dochodzą kwestie związane z odpowiedzialnością osób, które będą zaangażowane w proces wystawiania faktur ustrukturyzowanych. W drugiej części webinarium ekspert odpowie na pytania zadane na czacie.

 

Program webinarium:

  1. Co to jest faktura ustrukturyzowana? 
  2. Kto i kiedy musi wystawić fakturę ustrukturyzowaną?
  3. Co należy mieć, aby móc wystawić fakturę ustrukturyzowaną?
  4. Przesłanie faktury do KSeF – czy to oznacza wystawienie tej faktury?
  5. Jakie dane muszą się pojawić na fakturze ustrukturyzowanej?
  6. W jakim terminie należy wystawić fakturę ustrukturyzowaną?
  7. Faktura ustrukturyzowana a odbiorcy (kontrahenci) zagraniczni
  8. Faktura ustrukturyzowana a korekty i noty korygujące
  9. Duplikaty faktur ustrukturyzowanych
  10. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w tzw. trybach awaryjnych
  11. Specjalny kurs waluty dla faktur ustrukturyzowanych 
  12. Kary za naruszenie obowiązków w zakresie wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  13. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący: Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax.

Zdzisław Modzelewski jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego, jeśli zaplanowany termin webinarium Ci nie odpowiada, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 13 października 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń czy sięgania do przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków pośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług, oraz w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych związanych z podatkami pośrednimi. Zajmuje się głównie obsługą podmiotów gospodarczych z sektorów: nieruchomości, handel i dystrybucja, turystyka oraz media. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 r., nawiązując współpracę z Instytutem Studiów Podatkowych w Warszawie. W latach 1998-2004 pracował dla firm z wielkiej czwórki. Następnie, pracował dla MMR Consulting, gdzie pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu tej spółki. Od czerwca 2014 r. partner GWW Tax. Jest współautorem wielu publikacji książkowych, w tym m.in. czterech komentarzy do ustawy o VAT, "Leksykonu Fakturowania", a także wielu publikacji prasowych. Jest również cenionym i uznanym wykładowcą, który w czasie swojej praktyki zawodowej przeprowadził ponad tysiąc szkoleń i wykładów, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy służb księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

Zrealizowane
13 / 10 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Mały ZUS plus – zmiany 2023 Danuta Kosikowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Mały ZUS plus – zmiany 2023 + certyfikat gwarantowany

Termin: 5 października 2023 r., godz. 9:00-10:00 

 

Obciążenia składkowe są dużą barierą w prowadzeniu działalności. Dlatego przedsiębiorcy prowadzący działalność na małą skalę oraz obsługujący ich księgowi i biura rachunkowe powinni rozważyć, czy dobrym rozwiązaniem dla nich nie będzie skorzystanie z małego ZUS plus. A także, czy i jak skorzystają na zmianach wprowadzonych w tej uldze od sierpnia 2023 r. 

Podczas webinarium ekspertka, praktyk w zakresie płac, omówi problematyczne kwestie w korzystaniu z tej preferencji w podleganiu ubezpieczeniom społecznym. Odpowie także na pytania uczestników zadane w trakcie wydarzenia na czacie.

W programie webinarium:

  1. Ulga na start
  2. Mały ZUS
  3. Mały ZUS Plus 
    1. na czym polega ulga i kto może z niej skorzystać? 
    2. jakie dokumenty zgłoszeniowe należy złożyć, jeśli chce się skorzystać z preferencji?
    3. jakie warunki należy spełnić?
    4. kiedy nie można skorzystać z ulgi? 
    5. jak długo można korzystać z preferencji?
    6. jak ustalić dochód z działalności gospodarczej?
    7. jak obliczyć podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne?
    8. jakie są obowiązki związane z korzystaniem z preferencji?
    9. czy można zrezygnować z preferencji?

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 

Prowadząca: Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oddział w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 r. wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 r. Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 5 października 2023 r. o godz. 9.00 i zakończy się o godz. 10.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

 

Autor

Danuta Kosikowska

Wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce OO w Gdańsku na kursach Kadry i Płace. Od 2019 roku wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z zakresu kadr i płac oraz rachunkowości. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi. Od 2009 Kierownik Działu Kadr i Płac w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Zrealizowane
05 / 10 / 2023 godz. 09:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Zapłata zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne – skutki podatkowe i składkowe Monika M. Brzostowska

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Zapłata zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne – skutki podatkowe i składkowe + certyfikat gwarantowany

Termin: 3 października 2023 r., w godz. 10:00-11:00

Przedsiębiorcy często borykają się z utratą płynności finansowej, a to ma swoje skutki także na gruncie podatkowo-składkowym. Dlatego warto wiedzieć, z czym przyjdzie im się mierzyć. Podczas webinarium ekspertka, która w swojej praktyce zajmuje się takimi przypadkami, usystematyzuje wiedzę o tym, jakie konsekwencje niesie za sobą zaległa zapłata składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podpowie, jak sobie w takiej sytuacji poradzić.

Program webinarium:

1. Konsekwencje podatkowe zapłaty przez płatnika za ubezpieczonych zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

2. Uprawnienia płatnika do składania wniosków o stwierdzenie nadpłaty składek

3. Konsekwencje podatkowo-składkowe złożenia fałszywego oświadczenia o statusie studenta lub niezaktualizowania oświadczenia przez studenta

4. Jak skorygować błędnie naliczone wynagrodzenia z winy nieleżącej po stronie płatnika?

5. Zmiana kwalifikacji umowy, zwrot składek ZUS a PIT-11 oraz PIT-4R

6. Wynagrodzenie płatnika z tytułu terminowego odprowadzania podatków

 

W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników wydarzenia zadane na czacie.

 

Prowadząca: Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 3 października 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń czy sięgania do przepisów szczegółowych. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13753. Współtworzy kancelarię KiB. Absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z finansów i rachunkowości przedsiębiorstw na ww. wydziale, jak również studia podyplomowe z doradztwa podatkowego na Wydziale Prawa UwB. Autorka licznych publikacji z prawa podatkowego. Praktyk. Specjalizuje się głównie w podatku dochodowym od osób fizycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z mikroprzedsiębiorcami.

Zrealizowane
03 / 10 / 2023 godz. 12:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
KSeF i faktury ustrukturyzowane – aspekty praktyczne Janina Fornalik

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

KSeF i faktury ustrukturyzowane – aspekty praktyczne + certyfikat gwarantowany

Termin: 19 września 2023, w godz. 10:00-11:00

 

Od lipca 2024 r. wszystkie faktury w transakcjach B2B będą wystawiane i odbierane wyłącznie przez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Będzie to niewątpliwie rewolucja dla firm w zakresie fakturowania. Faktury będą wystawiane w ustandaryzowanym formacie XSD, co z jednej strony pozwoli na automatyzację procesów w firmie, ale samo wdrożenie KSeF to niewątpliwie proces skomplikowany, wymagający nie tylko zmian w systemach IT, ale również przygotowania zmian w procedurach i procesach związanych z wystawianiem, odbiorem i obiegiem faktur w firmie.

Podczas webinarium zostaną omówione praktyczne aspekty związane z wystawianiem i odbiorem faktur w KSeF, których znajomość jest istotna w ramach przygotowania firmy do prawidłowego funkcjonowania w nowej rzeczywistości fakturowej.

Webinarium przeznaczone jest dla osób, które są odpowiedzialne za wystawianie, odbiór i księgowanie faktur w firmie, ale również osób odpowiedzialnych za finanse – dyrektorów finansowych, głównych księgowych, którzy powinni zapewnić, aby wszystkie aspekty związane z wdrożeniem faktur ustrukturyzowanych zostały prawidłowo przygotowane. 

W programie webinarium:

  1. Jak działa KSeF – proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych
  2. Czy księgować fakturę która została odrzucona przez KSeF?
  3. Jak ustalić termin płatności faktur wystawionych w KSeF?
  4. Obowiązek podawania numeru KSeF przy płatnościach przelewem
  5. Jak sobie poradzić z brakiem możliwości przesyłania załączników do faktur w KSeF?
  6. Jak wystawiać faktury w czasie awarii?
  7. Nowe procedury rozliczania wydatków pracowniczych, gdy faktura zostanie otrzymana w KSeF
  8. Paragony z NIP jako faktury uproszczone tylko do 31.12.2024 r.
  9. Zbiorcze faktury korygujące w KSeF
  10. Likwidacja not korygujących

 

Ostatnie 10 minut naszego spotkania przeznaczymy na Państwa pytania.

 


Prowadzący: Janina Fornalik 

Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego MDDP; doradztwem podatkowym zajmuje się od kilkunastu lat, poprzednio w międzynarodowych firmach doradczych; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, m.in. w działalności jednostek samorządu terytorialnego; doradza samorządom w kwestiach dotyczących rozliczania podatku VAT w bieżącej działalności, w zakresie realizowanych inwestycji oraz w ramach przekształceń, reprezentuje w postępowaniach podatkowych i sądowych; jest autorką licznych publikacji o tematyce prawnopodatkowej.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy webinarium otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 


Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Dlatego jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Tobie, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, ale również 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>


Szczegóły organizacyjne webinarium:

Webinarium odbędzie się 19 września 2023 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 11.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowychwww.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

 

Autor

Janina Fornalik

Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego MDDP. Doradztwem podatkowym zajmuje się od kilkunastu lat, poprzednio w międzynarodowych firmach doradczych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, m.in. w działalności jednostek samorządu terytorialnego; doradza samorządom w kwestiach dotyczących rozliczania podatku VAT w bieżącej działalności, w zakresie realizowanych inwestycji oraz w ramach przekształceń, reprezentuje w postępowaniach podatkowych i sądowych. Jest autorką licznych publikacji o tematyce prawnopodatkowej.

Zrealizowane
19 / 09 / 2023 godz. 10:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Rozliczenia podatkowe i księgowe grupy VAT Tomasz Kotoliński

Praktyczne webinarium INFORAKADEMII

Rozliczenia podatkowe i księgowe grupy VAT + certyfikat gwarantowany

Termin: 11 września 2023 r. o godz. 11:00-12:00

 

Grupa VAT, jako nowa instytucja na gruncie ustawy o VAT, wprowadzona regulacjami Polskiego Ładu do systemu prawnego z dniem 1 stycznia 2023 r., jest kolejnym bardzo ciekawym rozwiązaniem w zakresie uproszczeń w podatku VAT. Zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium, którego głównym celem jest skupienie się na praktycznych aspektach funkcjonowania grupy VAT, tj. zasad rozliczeń, prowadzenia ewidencji i fakturowania. Dzięki webinarium uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę z zakresie prowadzenia rozliczeń podatkowych grupy VAT.

 

Program webinarium:

1.Grupa VAT jako podatnik na gruncie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych

2. Obowiązki w zakresie ewidencji i raportowania w grupie VAT

  • Przedstawiciel grupy VAT
  • Ewidencja prowadzona przez członków grupy VAT
  • Elementy obowiązkowe faktur wystawianych przez i na rzecz grupy VAT
  • Obowiązki z zakresie przygotowywania i przesyłania plików JPK VAT przez członków grupy VAT
  • Raportowanie w Krajowym Systemie e-Faktur dla grupy VAT
  • Rachunki bankowe oraz wykaz podatników dla członków grupy VAT
  • Mechanizm split payment (MPP) w zakresie działania grupy VAT
  • Ewidencja sprzedaży z użyciem kas rejestrujących dla grupy VAT

3. Rozliczenie podatku naliczonego w grupie VAT

  • Zasady ogólne odliczania podatku VAT przez członków grupy VAT
  • Warunki i zasady odliczenia proporcjonalnego w grupie VAT
  • Warunki zwrotu nadpłaty w podatku VAT dla grupy VAT

4. Transakcje gospodarcze w grupie VAT

  • Transakcje krajowe
  • Transakcje krajowe w okresie przejściowym
  • Towarowe transakcje wewnątrzwspólnotowe (WDT/WNT)
  • Import usług
  • Eksport/import towarów

5. Podsumowanie i odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prowadzący: Tomasz Kotoliński

Tax Manager w Advicero Nexia oraz prawnik. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz zagadnieniach związanych z opodatkowaniem międzynarodowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach podatkowych oraz w firmach doradczych, a z Advicero Nexia jest związany od 2022 r.   W trakcie swojej praktyki zawodowej brał m.in. udział w obsłudze procesów restrukturyzacyjnych spółek. Jest zaangażowany w projekty Due Diligence oraz Tax Review, a także w projekty związane z bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, a także doradztwem dla podmiotów zagranicznych działających w Polsce w formie oddziałów i filii. Ma doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorem publikacji o tematyce podatkowej w prasie krajowej oraz prelegentem na szkoleniach i warsztatach podatkowych.

 

Korzyści dla uczestników webinarium:

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarium i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarium mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium.
  • Po webinarium uczestnicy otrzymają retransmisję szkolenia. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >> 

 

Retransmisje webinariów INFORAKADEMII wzbogacą zasoby Platformy INFORAKADEMIA. Jeśli zaplanowany termin webinarium nie odpowiada Ci, polecamy zakup abonamentu Platformy INFORAKADEMIA. Znajdziesz na niej nie tylko retransmisję tego webinarium, lecz także 400 wideoszkoleń oraz 1000 wideoporad z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, podatków dochodowych, VAT i sektora publicznego. Sprawdź opcje zakupu abonamentu Platformy INFORAKADEMIA >>

 

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 11 września 2023 r. o godz. 11.00 i zakończy się o godz. 12.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Osoby, które zakupią webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. Ponowne przypomnienie przyjdzie na ok. 30 min. przed startem transmisji.

W trakcie trwania webinarium jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem webinarium i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

 

Organizator webinarium: INFORAKADEMIA

Partnerzy webinarium: INFORLEX, Dziennik Gazeta Prawna, Monitor Księgowego, Biuletyn VAT, Poradnik Gazety Prawnej, IFK Platforma Księgowych i Kadrowych, www.infor.pl

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

Autor

Tomasz Kotoliński

Tax Manager w Advicero Nexia oraz prawnik. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz zagadnieniach związanych z opodatkowaniem międzynarodowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach podatkowych oraz w firmach doradczych, a z Advicero Nexia jest związany od 2022 r. W trakcie swojej praktyki zawodowej brał m.in. udział w obsłudze procesów restrukturyzacyjnych spółek. Jest zaangażowany w projekty Due Diligence oraz Tax Review, a także w projekty związane z bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie podatków korporacyjnych dla podmiotów działających na rynku polskim (podatek VAT oraz podatki dochodowe), analizą opodatkowania transakcji transgranicznych, a także doradztwem dla podmiotów zagranicznych działających w Polsce w formie oddziałów i filii. Ma doświadczenie w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Jest autorem publikacji o tematyce podatkowej w prasie krajowej oraz prelegentem na szkoleniach i warsztatach podatkowych.

Zrealizowane
11 / 09 / 2023 godz. 11:00
Szkolenie dostępne
na Platformie INFORAKADEMIA
Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK