Zamierzamy zatrudnić menedżera na kontrakcie. Ponieważ osoba ta mieszka w innej miejscowości niż będzie pracować chcielibyśmy zapytać czy można jej naliczyć podwyższone pracownicze koszty uzyskania przychodu związane z dojazdami do pracy?
Nie! W przypadku kontraktu menedżerskiego przepisy przewidują tylko dwa rodzaje zryczałtowanych kosztów. Pierwsze to typowo pracownicze koszty w wysokości 111,25 zł miesięcznie. Drugie to koszty w wysokości 2002,05 zł naliczane w przypadku, gdy menedżer przychody tego samego rodzaju (a więc z kontraktu) uzyskuje od więcej niż jednego podmiotu, albo od tego samego podmiotu, ale z kilku stosunków prawnych. W przepisach nie ma słowa o tym, że menedżerowi można naliczać podwyższone koszty z tytułu dojazdów. Dlatego uznać należy, że nie wolno tego robić w jego przypadku.
Marian Szałucki
doradca podatkowy