Poradnik Rachunkowości Budżetowej 4/2017, data dodania: 29.03.2017

Niedokonywanie odpisów aktualizujących należności

Nieprawidłowości z protokołów pokontrolnych

Nieprawidłowość: W polityce rachunkowości jednostki budżetowej nie ustalono zasad aktualizacji należności, a w zakładowym planie kont pominięto konto 290 "Odpisy aktualizujące należności".

Prawidłowy sposób postępowania: Jednostki budżetowe mają obowiązek dokonywania wyceny należności w kwocie wymaganej zapłaty, z uwzględnieniem zasady ostrożności (czyli dokonując odpisu aktualizującego wielkość należności z uwzględnieniem stopnia prawdopodobieństwa ich zapłaty). Sposób, w jaki mają być dokonywane odpisy aktualizujące, należy określić w polityce rachunkowości jednostki. Ponieważ jednostki mają obowiązek dokonywania odpisów aktualizujących należności budżetowych, nie mogą pominąć konta 290 przy tworzeniu zakładowego planu kont.

Oprac. Izabela Motowilczuk

były wieloletni inspektor kontroli

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK