Biuletyn Głównego Księgowego 1/2015, data dodania: 16.01.2015

O to pytają Księgowi

Jak długo można się posługiwać certyfikatem rezydencji bez okresu ważności?

Otrzymaliśmy od jednego z kontrahentów certyfikat rezydencji, w którym nie podano okresu jego ważności. Jak długo ważny jest ten dokument?

Zmienione przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewidują, że certyfikat rezydencji bez wskazanego okresu ważności dokumentuje miejsce siedziby podatnika przez okres kolejnych 12 miesięcy od dnia jego wydania. To oznacza, że przed upływem tego terminu podatnik nie musi dokonywać aktualizacji certyfikatu. Po upływie dwunastomiesięcznego terminu podatnik ma obowiązek przedłożyć płatnikowi nowy certyfikat rezydencji.

Grzegorz Ziółkowski

doradca podatkowy

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK