/, data dodania: 27.10.2020

Kolejna kara dla operatora telekomunikacyjnego. Za niedozwolone praktyki zapłaci niemal milion złotych

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy, niewręczanie klientom wzoru oświadczenia ułatwiającego rezygnację z kontraktu, pobieranie opłat w sytuacji rozwiązania umowy w ustawowym terminie - to niedozwolone praktyki MNI Telecom. Przedsiębiorca zawiera umowy telekomunikacyjne poza swoją siedzibą, czyli w mieszkaniach konsumentów. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożona kara wyniosła ponad 900 tys. zł

Umowy zawiera m.in. poza swoją siedzibą - za pomocą przedstawicieli handlowych. Do Urzędu wpłynęło wiele zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na utrudnianie odstąpienia od umowy. Po przeanalizowaniu skarg, Prezes UOKiK postanowiła wszcząć postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w marcu 2013 roku.

Praktyki stosowane przez MNI Telecom utrudniały odstąpienie konsumenta od zawartej umowy. Urząd ustalił, że przedstawiciele handlowi spółki zawierający umowy w domach konsumentów nie informowali ich o prawie odstąpienia od kontraktu, nie wręczali wzoru oświadczenia rezygnacji z usługi. Ponadto, na te osoby, które zdecydowały się odstąpić od umowy w ustawowym terminie 10 dni, nakładana była kara finansowa.

Zgodnie z prawem, zawierając umowę w swoim mieszkaniu, czyli poza lokalem przedsiębiorcy, konsument może zrezygnować z usług w ciągu 10 dni od momentu zawarcia umowy. Przedsiębiorcy nie wolno pobierać za to żadnych opłat. Ponadto powinien poinformować klienta o tym, że ma prawo odstąpić od kontraktu oraz wręczyć mu formularz odstąpienia od kontraktu.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na MNI Telecom została nałożona kara finansowa w wysokości 966 091 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK