/, data dodania: 06.11.2020

Firma zachęcała do wysyłania SMS-ów w loterii BMW od Orange. Wprowadzała w błąd, zapłaci 340 tys. złotych kary

Internetq Poland - organizator loterii sms-owej BMW od Orange Druga Edycja - wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że sms-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja, wprowadzały w błąd. Zdaniem Prezesa Urzędu w wysyłanych sms-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem, odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. (XVII AmA 41/12) nie jest prawomocny przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

Inforakademia
Notyfikacje

Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach? Zgódź się na powiadomienia od wideoakademii

Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE NIE
TAK TAK